Za deset let se počet kamionů na našich dálnicích zvýšil o čtvrtinu

10 komentářů

Enre
15. prosince • 18:58

Nechápu, jak to dělají v USA, protože tam potkávám kamiony jen sporadicky. Zřejmě vliv poměrně drahého mýtného.

pozorovatel
15. prosince • 1:07

Evidentně je něco hodně špatně, stav silnic a dálnic je katastrofální a neustále se zhoršuje (z velké části díky těžké kamionové dopravě) a stát nemá na jejich opravy. Tak proboha napálím pořádné daně, mýto a další poplatky za každou tunu přepravenou kamionem a vydělám si alespoň na udržení solidního stavu sítě, tohle mi hlava nebere. Za dalších deset let tady bude jezdit o 50% víc kamionů a silnice budou jeden velký tankodrom.

Peter
15. prosince • 11:06

A to tě nenapadá, že zdražením dopravy se zdraží všechno?

hedonism.bot
15. prosince • 5:46

No nechci Vam kazit predstavy, ale vyssi zdaneni je jen zpusobem jak Vas stat za vlastni neschopnost necha zaplatit jen z jine kapsy - podle meho nazoru bychom se spis meli zamerit na to, aby penize vybrane na silnicich (silnicni dan, dph a spotrebni dan z benzinu a nafty, myto a znamky....) skutecne do silnic tekly a to nejen do politiky oblibenych novostaveb (rozdelovani zakazek a strihani pasky jsou pro prumerneho politika jak nirvana), ale i do pravidelne a odpovidajici udrzby - prijde mi, ze velka cast problemu vznika prave tim...

Jarda
14. prosince • 18:07

Těžko to řešit, dokud si budou firmy z náklaďáků dělat sklady. Třeba která automobilka má sklad dílů alespoň na dva dny? Žádná, sklad mají na silnici mezi výrobou dílů a montovnou.
Pro začátek by úplně stačilo zavést celoroční zákaz jízdy o víkendu s vyjímkou jen a pouze pro rychle zkazitelné zboží, jako to bylo dřív.
V druhém kole zdanit firmám každý ujetý kilometr tak, aby se jim vyplatilo vyrábět i montovat na jednom místě a ne vyrobit v Chebu, nalakovat v Brně a smontovat v Ostravě.
Přeprava by prostě měla být jen na začátku - dovoz surovin, a na konci - odvoz výrobků. Vše co je navíc je nenažranost výrobců v honbě za co nejnižšími náklady na úkor všech ostatních.

Antiautomat
15. prosince • 12:19

Samozrejme ze ma. Nie je totiz diel ako diel. Tie, ktore sa vozia ako tzv.JIT (just-in-time), tie skladovat nemusia, vozi sa to spoza dalsej zakruty: pokial su v koncoch, pustia ten kamion prednostne na vykladku a hned startuje druhy aby pokryl tu minimalnu rezervu. Ale trebars tie, ktore sa vozia na vacsiu vzdialenost, pripadne sa jedna o specificke diely (farebne a este aj podliehajuce zvlastnej preprave, napr. bezp.pasy), alebo take, ktore su spolocne viacerym autam a nevyzaduju nijake zvlastne skladovanie (srouby, vylisky-drziaky, tesnenia) maju v zasobe bezne na tyzden, pokial bude na sklade jeden o box s 30.000 sroubami viac alebo menej, to naozaj nikoho trapit nebude. Takisto je rozdiel, ked vozite diely z druheho okresu, alebo ked ich vlacite cez pol sveta. V tom druhom pripade, jednodnova rezerva nestaci a prave tu je ten problem, o ktorom pisete. V idealnom pripade, tot setko toto ma byt:
a/ vo vlaku na ceste
b/ na lokalnej vlecke cakajuce na vylozenie a otocenie vagonov
c/ na sklade
...ale nie v xyz kamionoch na ceste. A to hlavne pre tazke diely, pripadne take, ktore je treba balit do ochrannych boxov.

Michal
14. prosince • 16:58

Propagace mýta už i tady? Mýto je nesmysl. Stačí známky. Kamion i tak platí šílené daně, navíc je naše ekonomika postavena na průmyslu a ten udržují v chodu právě kamiony.
Mýto je jen perfektní systém jak převést prachy z našich daní soukromé firmě.Pročpak asi stát nezveřejnil kolik stojí jednotlivé silnice? Pak to rozpočítat na kilometr a tunu nákladu/ jedno osobní auto. Případně jeslti chtějí být spravedliví tak i zavést mýto podle tohoto výsledku. Na horách to budou stovky kč/ km/ auto.

Tom
14. prosince • 16:49

...a železnice zeje prázdnotou. :-/

Michal
14. prosince • 16:53

Právě že ne. Hlavní tratě jedou na plno, u nás je problém přejet přes přejezd.

Sokar
14. prosince • 13:48

Je to poznat. V pravem pruhu se uz neda jezdit. Tak jezdim jen v levym.:-)

Doporučujeme

Články odjinud