Z expedice Scrab již odpadl Fiat Brava. Jeho díly se ale ostatním hodily

S auty do tří tisíc korun parta nadšenců tento týden objíždí Českou republiku. Co všechno se během uplynulých dní zatím přihodilo?

Expedice Scrab se pomalu, ale jistě blíží do finále. Sestava účastníků již ovšem není kompletní. O této akci jsme informovali již při startu akce. Pokud jste tehdy naši reportáž nečetli, seznamte se s účastníky zde:

Zajímavosti | Fascinace

Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Je vůbec dosažení cíle reálné? To je nejčastější otázka, kterou si fanoušci a přihlížející při pohledu na pojízdné vraky kladou. V minulém ročníku se to povedlo. Ještě o rok dříve však jeden Trabant odstoupil již první den.

Ani letošní první den akce se neobešel bez komplikací. Není se čemu divit, již tak choré vozy totiž účastníci vzali do chabařovického areálu, kde podstoupily závod v autocrossu. Fiat Brava a Citroën Saxo na dráze málem nechaly výfuky. Během týdne účastníci několikrát roztlačovali nejen Twingo se slabou autobaterií, ale i Alfu 146.

Klepněte pro větší obrázek

Zadní náprava Citroënu Saxo, která geometrií připomínala písmeno A, o sobě dala vědět třetí den. Ložisko přestalo plnit svou funkci. "Zadní kolo předvádělo nevídané kousky, od vibrací po šílené výkyvy. Chvílemi to vypadalo, že auto do servisního místa ani nedojede, ale Oáza se toho nebál a vůz bezpečně na místo dopravil. V servisu nešlo nic jiného, než natvrdo zavařit uložení ramene, díky čemuž byl citroën po hodině schopný pokračovat," vypráví organizátor Janis Chadzopulos o útrapách účastníka 

Tomáše Oázy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přes západní a jižní Čechy, jižní Moravu až do Ostravy všechny vozy "držely". Ve čtvrtek však přišel na řadu první odpadlík. Pokud by si zúčastnění měli na začátku expedice vsadit, nejspíš by se všichni trefili. Fiat Brava, kterému se při shánění ojetiny všichni vyhýbali, zůstal nehybný na kruhovém objezdu v centru Ostravy.

"Poloosa, respektive homokinetický kloub, se doslova rozsypal" říká majitelka Helena Stříbrná. Vzhledem k tomu, že rozpočet na opravy, který činil pouhých tisíc korun, již byl překročen, žádná oprava nepřipadala v úvahu. "Pro auto si přijedou z kovošrotu," smířeně doplňuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ostatní účastníci závodu to vlastně vítali. Hned začali s vysáváním nádrže a z auta brali vše, co je ještě použitelné. "Byli jako supi," směje se Chadzopulos. Během týdne si také účastníci navzájem prováděli různé záškodnické akce. Od přeparkování, přilepení stěračů lepidlem, házení vajíček na čelní sklo až po "karosářské" úpravy a sprejování nezveřejnitelných vzkazů na auta. Některá rána tedy byla plná překvapených pohledů.

Po mezinárodním výlet do Polska se v sobotu přes Liberec a Mělník posádky vrací do pražských Holešovic, kde je cíl akce. Přibude k fiatu ještě nějaký odpadlík? 

Podívejte se na fotogalerii zachycující dosavadní průběh závodu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků