Yugo Koral a Zastava 55 se loučí se sériovou výrobou

Yugo Koral, kompaktní srbský hatchback, který neodmyslitelně patří ke koloritu balkánských silnic, se minulý týden rozloučil se svou dlouhou sériovou výrobou. Posledním kusem, jenž po více než dvaceti letech sjel z pásů Kragujevského závodu, bylo červené Yugo Koral s výrobním číslem 794 428, které poputuje do muzea automobilky. Poslední kousek se od těch ostatních ničím podstatným neliší a zdobí ho pouze nápis na zadní části „cao, nema više“, což ve volném překladu znamená něco jako „sbohem, víc není“. O úplně poslední Koral však svým způsobem ještě nejde, protože další tyto modely (avšak pod jiným názvem) se budou pravděpodobně již brzy vyrábět v Kongu.

20. listopadu se v tomto srbském závodu odehrála další významná událost a to ukončení výroby modelu Zastava Skala 55, který ještě v březnu letošního roku dočkal mírného omlazení. Poslední Skala 55 s pořadovým číslem 1 273 532 poputuje taktéž do muzea, ovšem její fanoušci nemusí být nešťastný, jelikož tento model se pod názvem Zastava 128 vyrábí ještě v Egyptu.  

Srbský závod u města Kragujevac nyní čekají rozsáhlé přípravy na výrobu cenově dostupných Fiatů a na výrobu modelu Zastava 10, což je v podstatě převlečené Punto Classic.

Klepněte pro větší obrázek
Poslední Yugo Koral
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků