Yokohama HER-02: elektroformule opět na Pikes Peaku

Ani letos na závodu do vrchu Pikes Peak nebude chybět monopost s elektrickým pohonem a označením HER-02.

Závod do vrchu Pikes Peak, který se jezdí v americkém Coloradu, je považován za nejvýznamnější soutěž svého druhu na světě. O tom by někteří mohli pochybovat, pravdou ale zůstává, že po Indianapolis jde o druhý nejstarší sportovní podnik v USA. Nabízí 156 zatáček na 20 kilometrů dlouhé trati, jezdci startují ve výšce 2 862 metrů nad mořem a končí v 4 301 metrech, takže se jízdě celkem pochopitelně přezdívá „závod do oblak“. V pořadí již 91. ročník letos odstartuje 30. června.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yokohama HER-02 pošplhá do oblak s vylepšeným motorem

Věhlasu tohoto podniku pochopitelně tradičně využívají k propagaci svých výrobků především automobilky. V letošním ročníku již byla v různých kategoriích nahlášena účast soutěžního Peugeotu 208 T16 s Loebem za volantem, Hyundai nasadí vloni rekordní Genesis Coupe posílený až na 900 koní a Mitsubishi se opět předvede svými speciály MiEV Evolution II. Zapomenout nelze ani na sériový Range Rover Sport, jenž se v rámci propagační jízdy do kopce Pikes Peak před několika dny vyškrábal také.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volant formule Yokohama i letos usedne Ikuo Hanawa, jenž se zároveň významně podílí na konstrukci vozu

Příležitost předvést se na Pikes Peaku nevynechávají ani dodavatelé příslušenství. Na místo činu se tak po roce vrací také gumárenská společnost Yokohama Rubber Co., Ltd. se svým monopostem HER-02. Tento zajímavě stylizovaný elektromobil je vyvíjen již od roku 2009 a od roku 2010 je pravidelným účastníkem závodu do oblak. Vývoj probíhá neustále a auto je stále rychlejší, v roce 2012 tak pokořilo vlastní rekord o plných 21 s (to postačilo k obsazení 5. místa ve třídě). Je třeba pochopitelně zdůraznit, že HER-02 obouvá pneumatiky Yokohama BluEarth-A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dojem na voze dělá hlavně jeho zadní kapotáž

Trubkový rám vozu byl vyvinut přímo podle požadavků jezdce Ikua Hanawy a k přípravě auta přispěly také společnosti Summit Racing Promotions a AC Propulsion. Dle tvrzení konstruktérů byla pro letošní ročník vylepšena hlavně pohonná jednotka. Tou je před zadní nápravou uložený elektromotor s výkonem 255 koní (190 kW) napájený sadou li-ionových akumulátorů Panasonic 37 kWh.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Co si budeme namlouvat: speciál HER-02 propaguje hlavně pneumatiky Yokohama BluEarth-A

I přesto monopost HER-02 váží jen 1 150 kg a o patřičný přítlak se starají spoilery na přídi i zádi. Jistě, i na Pikes Peaku se objevují poněkud rychlejší elektromobily, ovšem speciál od Yokohamy boduje hlavně svým elegantním vzhledem a kompaktní zádí. A také celkem nezvyklým původem…
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků