Yo-Auto: těšte se na první ruský hybrid. Přijde v prosinci

Ruská automobilka Yo-Auto není v Evropě příliš známá, možná vám ale řekne více jméno jejího majitele. Mikhail Prokhorov kromě této značky vlastní také například basketbalový tým New Jersey Nets a mimochodem hodlá kandidovat na post ruského prezidenta.

Yo-Auto představilo na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu koncept ë s vysouvacími dveřmi. V jeho případě jde ovšem pouze o ukázku designu, se sériovou výrobou se nepočítá. V plánu jsou ale jiné projekty, především pak dostupný lidový vůz s cenovkou pod 10 000 dolarů. Ruská automobilka hodlá nabídnout varianty s motorem spalujícím benzín a CNG. V základní výbavě najdeme mimo jiné navigaci, multifunkční volant, systém Start/Stop, multimediální systém nebo USB konektor. Za příplatek pak lze získat třeba zadní parkovací kameru.

Kromě klasického provedení je v plánu také hybrid osazený motorem spalujícím jak benzín, tak CNG, který je dále doplněn o dva elektromotory (každý pro jednu nápravu). Díky dvojici nádrží je vůz schopný ujet až 700 kilometrů, zrychlení z nuly na 100 km/h je plánováno na rovných deset sekund. Místo klasických baterií používá Yo-Auto kondenzátory a kromě řady jiných „vychytávek“ může vůz sloužit také jako generátor elektrické energie. Připojit k němu lze klasické spotřebiče nebo třeba jiný vůz.

Uvidíme, jak ruská vize o ekologické mobilitě nakonec dopadne. První exempláře by měly dorazit na trh už v prosinci letošního roku.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků