Yo-Auto: těšte se na první ruský hybrid. Přijde v prosinci

Ruská automobilka Yo-Auto není v Evropě příliš známá, možná vám ale řekne více jméno jejího majitele. Mikhail Prokhorov kromě této značky vlastní také například basketbalový tým New Jersey Nets a mimochodem hodlá kandidovat na post ruského prezidenta.

Yo-Auto představilo na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu koncept ë s vysouvacími dveřmi. V jeho případě jde ovšem pouze o ukázku designu, se sériovou výrobou se nepočítá. V plánu jsou ale jiné projekty, především pak dostupný lidový vůz s cenovkou pod 10 000 dolarů. Ruská automobilka hodlá nabídnout varianty s motorem spalujícím benzín a CNG. V základní výbavě najdeme mimo jiné navigaci, multifunkční volant, systém Start/Stop, multimediální systém nebo USB konektor. Za příplatek pak lze získat třeba zadní parkovací kameru.

Kromě klasického provedení je v plánu také hybrid osazený motorem spalujícím jak benzín, tak CNG, který je dále doplněn o dva elektromotory (každý pro jednu nápravu). Díky dvojici nádrží je vůz schopný ujet až 700 kilometrů, zrychlení z nuly na 100 km/h je plánováno na rovných deset sekund. Místo klasických baterií používá Yo-Auto kondenzátory a kromě řady jiných „vychytávek“ může vůz sloužit také jako generátor elektrické energie. Připojit k němu lze klasické spotřebiče nebo třeba jiný vůz.

Uvidíme, jak ruská vize o ekologické mobilitě nakonec dopadne. První exempláře by měly dorazit na trh už v prosinci letošního roku.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků