World Car of the Year 2014: v užším výběru se drží i Škoda Octavia

Vyhlášení nejlepšího automobilu roku 2014 se blíží a zveřejněny byly nyní zúžené nominace.

Autem roku 2014 v České republice se stala Mazda6, jež deklasovala nejen favorizovanou Škodu Octavii, ale také Mercedes-Benz třídy S, Jaguar F-Type a Peugeot 308, jež se musely spokojit s dalšími příčkami. Jméno nositele titulu evropské auto roku 2014 (COTY) se dozvíme na ženevském autosalonu. Nyní tak přichází na řadu nejprestižnější (což je samozřejmě relativní) anketa, která hledá nejlepší auto světa, tedy World Car of the Year (WCOTY), jejíž výsledky se dozvíme na dubnovém autosalonu v New Yorku, tedy zhruba měsíc po COTY.

Níže najdete finalisty ve všech kategoriích, vždy v abecedním pořadí. Možná vás překvapí, kolik evropských modelů se v těchto seznamech nachází. Zařazení konkrétních modelů do konkrétních kategorií můžeme komentovat v diskusi, neboť jiný kraj, jiný mrav. Každý z těchto modelů je doplněn odkazem na naše představení, takže si adepty na jednotlivé tituly můžete v klidu projít.

Nejlepší auto (World Car of the Year)

Klepněte pro větší obrázek
Audi A3
BMW řady 4
BMW i3
Cadillac CTS
Citroën C4 Picasso
Ford Mondeo (Fusion)
Infiniti Q50
Jeep Cherokee
Lexus IS
Mazda 3
Peugeot 308
Škoda Octavia

Výkonný vůz (World Performance Car)

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 4C
Audi RS6 Avant
BMW M6 Gran Coupe
Chevrolet Corvette Stingray (C7)
Ferrari 458 Speciale
Ford Fiesta ST
Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster
Mercedes-Benz A/CLA 45 AMG
Porsche 911 GT3
Porsche 911 Turbo
Volkswagen Golf GTI

Následují seznamy adeptů na tituly Luxusní vůz a Nejlepší design.

Předchozí KAPITOLY Následující
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků