Wimmer VW Golf GTI: 386 koní z dvoulitru? Žádný problém

Po boku modifikací automobilů Porsche GT2 Speed a Ferrari F430 Spider nyní u Wimmeru vznikla vyšlechtěná varianta Golfu GTI, jež se soustředila (v kontrastu s většinou projektů konkurenčních firem) spíše na výkony než na vzhled.

Srdcem tohoto Golfu s „divokým hárem“ zůstává přeplňovaný, zážehový přímovstřikový dvoulitr, jenž v základní konfiguraci dává 210 koní (154 kW) a 280 Nm, ale posun v těchto hodnotách je vskutku markantní: Wimmer totiž tuto jednotku naladil na plných 386 koní (283 kW), točivý moment dosahuje hranice 455 Nm a vozu po odstranění omezovače umožní dosáhnout rychlosti 267 km/h. Těchto překvapivých hodnot dosáhli u Wimmeru díky použití vylepšeného přeplňovacícho dmychadla, závodního katalyzátoru, adekvátně optimalizované řídicí jendotky, upraveného sání či nového palivového čerpadla. Wimmer k novému Golfu GTI dodává též robustnější spojku, stavitelné pérování HR a paletu specifických litých ráfků s průměrem od 18 do 20 palců, samozřejmostí zůstávají vysokovýkonné pneumatiky.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wimmer VW Golf GTI
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků