Wimmer VW Golf GTI: 386 koní z dvoulitru? Žádný problém

Po boku modifikací automobilů Porsche GT2 Speed a Ferrari F430 Spider nyní u Wimmeru vznikla vyšlechtěná varianta Golfu GTI, jež se soustředila (v kontrastu s většinou projektů konkurenčních firem) spíše na výkony než na vzhled.

Srdcem tohoto Golfu s „divokým hárem“ zůstává přeplňovaný, zážehový přímovstřikový dvoulitr, jenž v základní konfiguraci dává 210 koní (154 kW) a 280 Nm, ale posun v těchto hodnotách je vskutku markantní: Wimmer totiž tuto jednotku naladil na plných 386 koní (283 kW), točivý moment dosahuje hranice 455 Nm a vozu po odstranění omezovače umožní dosáhnout rychlosti 267 km/h. Těchto překvapivých hodnot dosáhli u Wimmeru díky použití vylepšeného přeplňovacícho dmychadla, závodního katalyzátoru, adekvátně optimalizované řídicí jendotky, upraveného sání či nového palivového čerpadla. Wimmer k novému Golfu GTI dodává též robustnější spojku, stavitelné pérování HR a paletu specifických litých ráfků s průměrem od 18 do 20 palců, samozřejmostí zůstávají vysokovýkonné pneumatiky.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wimmer VW Golf GTI
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 50 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků