Willys AW 380 Berlinetta je velmi rychlá připomínka Renaultu Alpine

Renault slibuje duchovního nástupce modelu A110 Alpine už dlouho, ale stále jsme neviděli ještě ani koncept. Nedočkavci tak mohou uspokojit své touhy s výtvorem turínské karosárny Carrozzeria Viotti. Jmenuje se Willys AW 380 Berlinetta a je připomínkou prvního brazilského sportovního auta Willys Intarlagos, právě v licenci vyráběného Alpine A108.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nám tvůrci ještě neukázali. Stejně ale půjde o zakázkovou práci, takže se asi budou jednotlivá auta dost lišit podle vkusu (a objemu peněženky) každého zákazníka

Těch bylo mezi roky 1962 až 1966 vyrobeno jenom 822 kusů. Montáž speciálního modelu probíhá v Itálii a vyrobeno bude pouze 110 kusů za cenu od 380 000 eur, tedy asi deset a půl milionu korun. Za to dostane zákazník dvoudveřové dvoumístné kupé s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3,8 l o výkonu 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a točivém momentu 830 Nm v 4300 ot./min. Ne, není to motor z Nissanu GT-R.

Design | Sportovní auta | Premiéry | Renault | Ostatní značky

Fotogalerie: Alpine A110-50 detailně (+video)

Motor, plochý šestiválec, je spolu s šestistupňovou manuální převodovkou umístěny vzad. Geny tak vedou k Porsche a i délka rozvoru 2418 mm napovídá, že by si tohle auto mohlo základ vypůjčit v první generaci Porsche Boxster, i když se to v doprovodných materiálech nikde nedočteme. Nicméně karbon-keramické brzdy jsou od Porsche a vpředu mají kotouče průměr 380 mm, vzadu pak 360 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Detaily jsou docela promyšlené, povšimněte si schovaného zadního minikřídla či zakomponování předních mlhovek. Vzadu najede 20" kola, vpředu jsou devatenáctky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnost 1350 kg a na stovku zrychlí údajně jen za 2,7 sekundy. Dosáhne také maximální rychlosti 340 km/h, což jsou velmi solidní parametry. Tvůrce se pochlubil i cestovní spotřebou paliva pod 10 litrů na 100 km. První auto už bylo prodáno, takže jich ještě 109 zbývá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků