Williams otevřel nové centrum. Bude pomáhat při vývoji silničních aut

Ne jen formulí 1 je člověk živ. Williams nyní rozšiřuje své aktivity na poli vývoje nových technologií pro silniční vozy. Dokonce kvůli tomu otevřel nové centrum Williams Advanced Engineering. Už v něm prý pracuje na projektu pro automobilku Nissan a pomáhá ladit jeden z modelů Nismo.

Tým Williams patří mezi nejúspěšnější stáje Formule 1 a byl to on, kdo přišel s velmi revolučními myšlenkami. Poslední dobou se týmu sice tolik nedaří, ale nikdo nemůže zpochybnit jeho know-how, když od roku 1978 vyhrál devětkrát pohár konstruktérů, sedmkrát titul mistra světa mezi jezdci a hymnu mu hráli po 114 velkých cenách.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Williams není žádným nováčkem, pokud jde o ladění silničních aut. Společnost patří mezi průkopníky hybridní technologie a drží několik patentů. Patentovaný setrvačník Williamsu pomáhá třeba závodnímu Porsche 911 GT3 R Hybrid a společnost je výhradním dodavatelem akumulátorů pro závodní sérii elektrických formulí Formula E.

Inženýři Williamsu se podíleli i na vývoji některých velmi exkluzivních aut. Například zrušený projekt Jaguaru C-X75 prošel jejich rukama a pracovali na Nissanu GT-R. Právě s Nissanem má Williams uzavřenou dohodu o vzájemné spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků