Williams otevřel nové centrum. Bude pomáhat při vývoji silničních aut

Ne jen formulí 1 je člověk živ. Williams nyní rozšiřuje své aktivity na poli vývoje nových technologií pro silniční vozy. Dokonce kvůli tomu otevřel nové centrum Williams Advanced Engineering. Už v něm prý pracuje na projektu pro automobilku Nissan a pomáhá ladit jeden z modelů Nismo.

Tým Williams patří mezi nejúspěšnější stáje Formule 1 a byl to on, kdo přišel s velmi revolučními myšlenkami. Poslední dobou se týmu sice tolik nedaří, ale nikdo nemůže zpochybnit jeho know-how, když od roku 1978 vyhrál devětkrát pohár konstruktérů, sedmkrát titul mistra světa mezi jezdci a hymnu mu hráli po 114 velkých cenách.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Williams není žádným nováčkem, pokud jde o ladění silničních aut. Společnost patří mezi průkopníky hybridní technologie a drží několik patentů. Patentovaný setrvačník Williamsu pomáhá třeba závodnímu Porsche 911 GT3 R Hybrid a společnost je výhradním dodavatelem akumulátorů pro závodní sérii elektrických formulí Formula E.

Inženýři Williamsu se podíleli i na vývoji některých velmi exkluzivních aut. Například zrušený projekt Jaguaru C-X75 prošel jejich rukama a pracovali na Nissanu GT-R. Právě s Nissanem má Williams uzavřenou dohodu o vzájemné spolupráci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 110 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků