Wiesmann Roadster MF3: mohykán se loučí

Řadu let vyráběný roadster Wiesmann MF3 dává své poslední sbohem. Ve Frankfurtu se představila série Final Edition.

Německý malosériový producent sportovních automobilů Wiesmann představil letos ve Frankfurtu omezenou edici svého roadsteru MF3. Nese název Final Edition, takže je jasné, že tím pomalu končí jedna legenda. Řada MF3 se stala základem rozmachu Wiesmannu, ale po osmnácti letech postupného zlepšování e již jasné, že jeho doba skončila. Série Final Edition vznikla ve spolupráci s oděvní značkou Singer a vybírat lze z osmnácti barevných kombinací karoserie a řady verzí interiéru čalouněného kvalitní kůží a opatřeného chromovanými doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pod dlouhou a nízkou kapotou vozu Wiesmann MF3 Final Edition se skrývá řadový šestiválec BMW s objemem 3,2 l, jenž dosahuje výkonu 343 koní (252 kW) a točivého momentu 365 N.m. Kombinován může být alternativně s pěti, či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovým „automatem“ SMG, s nímž novinka dosáhne nejvyšší rychlosti 255 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na závěr si dovolím zmínit jednu osobní zkušenost. Díky laskavosti vídeňského dealera značky Wiesmann jsem měl před sedmi lety možnost krátce si vyzkoušet jeden z vozů MF3 v areálu Masarykova okruhu. Netřeba dodávat, že svezení to bylo skutečně velmi zajímavé, výkon motoru s ohledem na hmotnost vozu byl více než dostatečný a vedení podvozku za všech okolností brilantní. Interiér se vyznačoval špičkovým zpracováním a klasickými, samostatně umístěnými přístroji natočenými k řidiči uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wiesmann MF3, Masarykův okruh, říjen 2004

Ale pokrok nezastavíš, přičemž Friedhelm Wiesmann má v záloze řadu trumfů včetně studie Wiesmann Spyder V8 představené letos v Ženevě. Zároveň se přizpůsobuje novým podmínkám ve výrobě motorů BMW, takže jeho většímodely MF4 a MF5 dostaly před rokem nové jednotky 4,4 l bi-turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků