Wiesmann Roadster MF3: mohykán se loučí

Řadu let vyráběný roadster Wiesmann MF3 dává své poslední sbohem. Ve Frankfurtu se představila série Final Edition.

Německý malosériový producent sportovních automobilů Wiesmann představil letos ve Frankfurtu omezenou edici svého roadsteru MF3. Nese název Final Edition, takže je jasné, že tím pomalu končí jedna legenda. Řada MF3 se stala základem rozmachu Wiesmannu, ale po osmnácti letech postupného zlepšování e již jasné, že jeho doba skončila. Série Final Edition vznikla ve spolupráci s oděvní značkou Singer a vybírat lze z osmnácti barevných kombinací karoserie a řady verzí interiéru čalouněného kvalitní kůží a opatřeného chromovanými doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Pod dlouhou a nízkou kapotou vozu Wiesmann MF3 Final Edition se skrývá řadový šestiválec BMW s objemem 3,2 l, jenž dosahuje výkonu 343 koní (252 kW) a točivého momentu 365 N.m. Kombinován může být alternativně s pěti, či šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovým „automatem“ SMG, s nímž novinka dosáhne nejvyšší rychlosti 255 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na závěr si dovolím zmínit jednu osobní zkušenost. Díky laskavosti vídeňského dealera značky Wiesmann jsem měl před sedmi lety možnost krátce si vyzkoušet jeden z vozů MF3 v areálu Masarykova okruhu. Netřeba dodávat, že svezení to bylo skutečně velmi zajímavé, výkon motoru s ohledem na hmotnost vozu byl více než dostatečný a vedení podvozku za všech okolností brilantní. Interiér se vyznačoval špičkovým zpracováním a klasickými, samostatně umístěnými přístroji natočenými k řidiči uprostřed palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Wiesmann MF3, Masarykův okruh, říjen 2004

Ale pokrok nezastavíš, přičemž Friedhelm Wiesmann má v záloze řadu trumfů včetně studie Wiesmann Spyder V8 představené letos v Ženevě. Zároveň se přizpůsobuje novým podmínkám ve výrobě motorů BMW, takže jeho většímodely MF4 a MF5 dostaly před rokem nové jednotky 4,4 l bi-turbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků