WHO: Ročně zahyne na silnicích 1,25 milionu lidí, většina v rozvojovém světě

Nejnižší počet mrtvých na počet obyvatel vykazují bohaté země Evropy, na opačném konci žebříčku stojí Afrika. WHO připouští, že počet obětí nehod se stabilizuje, přestože populace i počet motorových vozidel rychle rostou.

Každý rok zahyne při dopravních nehodách po celém světě přibližně jeden a čtvrt milionu osob. Ve své výroční zprávě o bezpečnosti silničního provozu to uvedla Světová zdravotnická organizace (World Health Organization, WHO).

Bezpečnost | Zajímavosti | Život řidiče

Kde je na silnicích opravdu nebezpečno? Ne, v ČR to není (mapa)

WHO zdůrazňuje, že statisticky nejvíce ohroženi jsou účastníci provozu v rozvojových zemích. „Riziko úmrtí při dopravní nehodě z velké části stále závisí na tom, kde lidé žijí a jakým způsobem se přepravují. Mezi vysokopříjmovými zeměmi a státy s nízkým a středním příjmem stále zeje velká propast,“ uvádí zpráva. Na rozvojové země připadá podle WHO 54 % všech motorových vozidel na světě, ale 90 % všech obětí nehod. Nejnižší počet mrtvých na počet obyvatel vykazují bohaté země Evropy, na opačném konci žebříčku stojí Afrika.

Bezpečnost | Život řidiče

Prázdniny na českých silnicích: 150 obětí, nejvíc jich přibylo mezi chodci

Dvacet tři procent obětí nehod jsou v celosvětovém měřítku motocyklisté, 22 % cyklisté a čtyři procenta chodci. Zpráva WHO také uvádí, že až 80 procent všech motorových vozidel, která se na světě prodávají, nesplňuje ani „základní bezpečnostní standardy“. 

WHO nicméně připouští, že počet obětí nehod se celosvětově stabilizuje, přestože populace i počet motorových vozidel rychle rostou.

ČR není žádný „divoký východ“

Česká republika patří podle zprávy k zemím s nejbezpečnějším provozem. Při odhadovaných 6,1 obětí na 100 000 obyvatel je na tom jen o něco hůře než Kanada a Nový Zéland (shodně 6,0), navlas stejně jako Itálie a lépe než Slovinsko (6,4), Slovensko (6,6), Belgie (6,7), Portugalsko (7,8), Rumunsko (8,7) nebo Polsko (10,3).

Rekordmany tabulky jsou Švédsko (2,8) a Velká Británie, ale také Kiribati (v obou případech 2,9). Opačnému konci přehledu vévodí Thajsko (36,2 mrtvých na 100 000 obyvatel), Malawi (35) a Libérie (33,7).

Zpráva WHO vyznívá místy poněkud aktivisticky a klade značný důraz zejména na dopravní legislativu a její vymáhání. Nelze si ovšem nevšimnout, že statistická bezpečnost provozu v jednotlivých zemích silně koreluje s kvalitou silniční sítě a vyspělostí vozového parku. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků