Weber F1: přes 400 km/h a Veyronu (konečně) po krku…?

Švýcarská společnost Weber dává po dlouhých letech znovu vědět o svém modelu F1. Prý dokončila vývoj sériového provedení.

Snad jen pamětníci si vzpomenou, že před šesti lety byl v Monaku představen prototyp supersportu Weber následovaný o rok později vylepšeným provedením Weber F1 (= „Faster One“). Od počátku byl model F1 stavěn jako vyzyvatel dnes již legendárního vozu Bugatti Veyron, a to jak co do jízdních výkonů, tak i do luxusního zpracování interiéru. Nyní se ale po dlouhé odmlce jméno Weber F1 vrací na scénu s tím, že byly dokončeny přípravy jeho malosériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Weber F1 má do výroby nastoupit již v dubnu

Weber F1 byl vyvinut někdejšími konstruktéry BMW a týmu Sauber F1, kteří před jeho zadní nápravu vestavěli nakonec vidlicový desetiválec s objemem 5,6 l (namísto původně zamýšleného sedmilitru z Corvetty), který díky dopingu dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 1 200 koní (883 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu 1 250 Nm při 4 200 ot./min. Pohotovostní hmotnost nakonec narostla o 150 kg na 1 250 kg, ovšem při zohlednění silnějšího motoru jde v konfrontaci s prototypy o vůz neméně bestiálních parametrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odhalená pohonná soustava modelu F1 s přeplňovaným desetiválcem a pohonem všech kol

Vnější rozměry uzavřené karoserie modelu Weber F1 zůstaly zachovány na délce 4 500 mm, šířce 2 040 mm a výšce 1 150 mm, rozvor náprav činí 2 900 mm a rozhod předních i zadních kol přesahuje hranici 1 600 mm. Skelet vozu je vyroben z uhlíkových kompozitů a samotný váží prý jen 65 kg, také většina povrchových dílů karoserie byla zhotovena z tohoto materiálu. Na motor navazuje šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením páčkami pod volantem, jež přenáší točivý moment motoru na kola obou náprav skrze systém trvalého náhonu všech kol přes nově vyvinutou, elektronicky řízenou distribuční soustavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dějiny modelu Weber F1 sahají do hloubi minulého desetiletí   

Nový Weber F1 vyjíždí na dvacetipalcových litých ráfcích obouvajících pneumatiky Pirelli s rozměry 285/25 vpředu a 325/25 vzadu, přičemž o náležité zpomalení se stará brzdová soustava s keramickými kotouči o průměru 380 mm a tloušťce 34 mm na všech kolech, na které působí dvanáctipístkové hliníkové třmeny. V případě potřeby lze využít také aerodynamické brzdy v podobě zadního přítlačného křídla, které je údajně schopno sklopit se do zcela svislé polohy během pouhých 50 ms.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A na závěr několik impozantních číslovek. Sériové provedení modelu Weber F1, jehož výroba se má rozběhnout již během dubna, má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 2,5 s, na 200 km/h za 6,6 s a na 300 km/h za 16,2 s, přičemž nejvyšší rychlost má výrazně přesahovat hranici 400 km/h. Ehm, jsou to zcela identické hodnoty, jaké u Weberu kdysi hlásili pro svůj prototyp s motorem z Corvetty, takže uvidíme, jaká nakonec bude realita…
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků