WaterCar Python: obojživelník se zrychlením na stovku za 4,5 s

Z USA přijíždí obojživelná bestie osazená motorem z Corvetty. Pekelně rychlá je na souši i vodě.

Myšlenka na využití automobilu k provozu i v jiných podmínkách než těch silničních je stará takřka jako automobil samotný. Během dvacátého století jsme byli svědky vzniku nejrůznějších adaptací k provozu v terénu, na vodě, ale také třeba ve vzduchu. S výjimkou off-roadů se však ve většině případů přitom jednalo pouze o prototypy a jen málo vyvolených víceživelných automobilů se dočkalo produkce ve větších počtech. A když už k tomu došlo, jednalo se (alespoň v případě konverzí na člun) zpravidla o pomalá a nepraktická vozidla, jejichž obojživelná přednost bledla ve stínu různých neduhů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To by se však nyní mohlo změnit. Kalifornská společnost WaterCar, která se specializuje právě na obojživelná vozidla, totiž představila svůj nový model Python. Ten se vyznačuje možností zástavby různých osmiválců z Chevroletu Corvette od základního LS1 až po nejmodernější jednotku GM LS9 s objemem 6,2 l, přeplňováním kompresorem a výkonem plných 640 koní (470 kW), vypůjčenou z aktuálního provedení Corvette ZR1. Pohyb po vodní hladině přitom zajišťuje soustava Dominator Jet. Za vzpomenutí stojí dosavadní model značky WaterCar, jenž kombinoval pohonnou soustavu Subaru s karosérií připomínající Camaro.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Python váží nijak mimořadně značných 1 725 kg, což mu v kombinaci s výkonným motorem umožňuje bezpečně dosáhnout rychlosti 97 km/h na vodní hladině a 160 km/h na souši (což bude spíše aerodynamický nežli výkonový limit). Výrobce přitom udává, že jeho Typhon zrychlí z klidu na 96 km/h již za 4,5 s a čtvrtmíli urazí za 12,5 s (pochopitelně na silnici). Předpokládáme však, že se jedná o hodnoty dosahované v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem GM LS9.

Přerod ze silničního vozu na loď je prý velmi rychlý a snadný. Řidič musí po zajetí do vody jen zařadit neutrál, sepnout tryskový pohon a tlačítkem zdvihnout kola do podběhů. Při návratu na souši je třeba proces zopakovat v obráceném pořadí. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

WaterCar Python se vyrábí ručně podle přesných požadavků zákazníka včetně počtu a umístění sedadel a pedálů, na výběr je prý 60 000 odstínů laku exteriéru a 4 000 barevných kombinací interiéru. K dispozici je pevná i skládací střecha, připlatit si lze i za klimatizaci. Python je zřejmě dosud tím nejrychlejším obojživelným automobilem, čemuž odpovídá i jeho cena. Pokud si na tento stroj brousíte zuby, připravte si alespoň 137 000 Euro.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
WaterCar Python
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků