Z USA přijíždí obojživelná bestie osazená motorem z Corvetty. Pekelně rychlá je na souši i vodě.
Myšlenka na využití automobilu k provozu i v jiných podmínkách než těch silničních je stará takřka jako automobil samotný. Během dvacátého století jsme byli svědky vzniku nejrůznějších adaptací k provozu v terénu, na vodě, ale také třeba ve vzduchu. S výjimkou off-roadů se však ve většině případů přitom jednalo pouze o prototypy a jen málo vyvolených víceživelných automobilů se dočkalo produkce ve větších počtech. A když už k tomu došlo, jednalo se (alespoň v případě konverzí na člun) zpravidla o pomalá a nepraktická vozidla, jejichž obojživelná přednost bledla ve stínu různých neduhů.
To by se však nyní mohlo změnit. Kalifornská společnost WaterCar, která se specializuje právě na obojživelná vozidla, totiž představila svůj nový model Python. Ten se vyznačuje možností zástavby různých osmiválců z Chevroletu Corvette od základního LS1 až po nejmodernější jednotku GM LS9 s objemem 6,2 l, přeplňováním kompresorem a výkonem plných 640 koní (470 kW), vypůjčenou z aktuálního provedení Corvette ZR1. Pohyb po vodní hladině přitom zajišťuje soustava Dominator Jet. Za vzpomenutí stojí dosavadní model značky WaterCar, jenž kombinoval pohonnou soustavu Subaru s karosérií připomínající Camaro.
Python váží nijak mimořadně značných 1 725 kg, což mu v kombinaci s výkonným motorem umožňuje bezpečně dosáhnout rychlosti 97 km/h na vodní hladině a 160 km/h na souši (což bude spíše aerodynamický nežli výkonový limit). Výrobce přitom udává, že jeho Typhon zrychlí z klidu na 96 km/h již za 4,5 s a čtvrtmíli urazí za 12,5 s (pochopitelně na silnici). Předpokládáme však, že se jedná o hodnoty dosahované v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem GM LS9.
Přerod ze silničního vozu na loď je prý velmi rychlý a snadný. Řidič musí po zajetí do vody jen zařadit neutrál, sepnout tryskový pohon a tlačítkem zdvihnout kola do podběhů. Při návratu na souši je třeba proces zopakovat v obráceném pořadí.
WaterCar Python se vyrábí ručně podle přesných požadavků zákazníka včetně počtu a umístění sedadel a pedálů, na výběr je prý 60 000 odstínů laku exteriéru a 4 000 barevných kombinací interiéru. K dispozici je pevná i skládací střecha, připlatit si lze i za klimatizaci. Python je zřejmě dosud tím nejrychlejším obojživelným automobilem, čemuž odpovídá i jeho cena. Pokud si na tento stroj brousíte zuby, připravte si alespoň 137 000 Euro.
WaterCar Python