26
Fotogalerie

WaterCar Gator: znovu do vody

Specialista WaterCar představil svůj další obojživelný automobil. Vypadá trochu jako Jeep, ale vůbec jím není.

Na sklonku loňského roku jsme vám podrobně popsali WaterCar Python. Jde o velmi promyšlené, a díky motoru z Corvette také pěkně živé vozidlo, ovšem tomu také odpovídá jeho cena. Kalifornská společnost WaterCar se však rozhodla zpřístupnit moderní obojživelné automobily širší veřejnosti, a proto přichází s novým modelem Gator. Po vzhledové stránce vzbudí vzpomínku na „bugy“ Meyers Manx z šedesátých let, přičemž za pozornost stojí, že zmíněná společnost existuje dodnes a stále vyrábí potomky slavného originálu. Našemu čtenáři se ale při pohledu na Gator spíše vybaví moderní Jeep Wrangler, s nímž ale ve skutečnosti nemá prakticky nic společného.

Za základ si pánové z WaterCaru vzali Volkswagen „Brouk“ původní generace, který je k podobným úpravám vhodný zejména s ohledem na velmi jednoduchou a relativně dobře dostupnou techniku. WaterCar dodává kompletní sadu karoserie, vnitřního vybavení a doplňků za velmi rozumnou cenu 560 000 Kč a novému majiteli stačí připevnit ji na podvozek Brouka. Abychom byli kompletní, tato sada se skládá z těchto prvků: laminátová karoserie, převodovka s rozvodovkou, soustava trysek pro jízdu ve vodě, kapoty a dveře s příslušným spojovacím materiálem, čelní sklo, závěsy kol, řízení a osvětlení. Palubní desku si zřejmě majitel bude muset vyrobit sám.

Připomeňme, že loňský model Python se vyznačuje možností zástavby různých osmiválců z Chevroletu Corvette od základního LS1 až po nejmodernější jednotku GM LS9 s objemem 6,2 l, přeplňováním kompresorem a výkonem plných 640 koní (470 kW), vypůjčenou z aktuálního provedení Corvette ZR1. Pohyb po vodní hladině přitom zajišťuje soustava Dominator Jet. Za vzpomenutí stojí dosavadní model značky WaterCar, jenž kombinoval pohonnou soustavu Subaru s karosérií připomínající Camaro. Python váží nijak mimořádně značných 1 725 kg, což mu v kombinaci s výkonným motorem umožňuje bezpečně dosáhnout rychlosti 97 km/h na vodní hladině a 160 km/h na souši (což bude spíše aerodynamický nežli výkonový limit). Výrobce přitom udává, že jeho Python zrychlí z klidu na 96 km/h již za 4,5 s a čtvrtmíli urazí za 12,5 s (pochopitelně na silnici). Předpokládáme však, že se jedná o hodnoty dosahované v kombinaci s nejvýkonnějším dostupným motorem GM LS9. Přerod ze silničního vozu na loď je prý velmi rychlý a snadný. Řidič musí po zajetí do vody jen zařadit neutrál, sepnout tryskový pohon a tlačítkem zdvihnout kola do podběhů. Při návratu na souši je třeba proces zopakovat v obráceném pořadí. Oproti novému Gatoru je však Python podstatně dražší: celý stroj vás přijde na bezmála 3,5 milionu eur. 

Water Car Gator 01.jpg Water Car Gator 02.jpg Water Car Gator 03.jpg
Water Car Gator 04.jpg Water Car Gator 05.jpg Water Car Gator 06.jpg
Water Car Gator 07.jpg Water Car Gator 08.jpg Water Car Gator 09.jpg
Water Car Gator 10.jpg Water Car Gator 11.jpg Water Car Gator 12.jpg
Water Car Gator 13.jpg Water Car Gator 14.jpg Water Car Gator 15.jpg
Water Car Gator 16.jpg Water Car Gator 17.jpg Water Car Gator 18.jpg
Water Car Gator 19.jpg Water Car Gator 20.jpg Water Car Gator 21.jpg
Water Car Gator 22.jpg Water Car Gator 23.jpg Water Car Gator 24.jpg
Water Car Gator 25.jpg Water Car Gator 26.jpg
WaterCar Gator

Doporučujeme

Články odjinud