Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech místnostech bývalé gotické tvrze na Jihlavsku, je přístupné pro návštěvníky každý den.

Asi neexistuje žádný muž narozený v dobách socialistického Československa, který by ve vitrínách v místnostech zrekonstruovaného zámku Příseka na Jihlavsku nenašel alespoň několik autíček, které kdysi patřily do jeho souboru hraček.

Radek Bukovský, jednatel společnosti Abrex, která se v současnosti zabývá výrobou kovových modelů aut, tu vystavuje svoji sbírku autíček a dalších hraček. Čítá zhruba deset tisíc kousků. Většina z nich vznikla v Československu, v několika místnostech jsou ale také exponáty ze "spřátelených" socialistických zemí i z tehdejší kapitalistické ciziny.

Fascinace | Cestování | Porsche

Tušíte, že Ferdinand Porsche sestrojil i vlak? Tip na výlet do Vratislavic

Zájemci se mohou dozvědět také informace o výrobcích hraček na území republiky. Zajímavé je, že velké množství hraček dodávala na trh výrobní družstva. Například Igra Praha,  výrobní družstvo Směr nebo Kovodružstvo Náchod KDN.

Většina z nich začala fungovat v padesátých letech. Autíčka se nejčastěji vyráběla ze dřeva, plechu, bakelitu, celuloidu i plastu.

Svůj podíl na výrobě hraček u nás ale má i třeba Barum, který vyráběl miniaturní pneumatiky pro mnoho hraček nebo Fatra Napajedla. Ta na trh dodávala nafukovací nebo gumové hračky pro nejmenší děti.

Retro | Zajímavosti | Design | Škoda | Sportovní auta | Fascinace

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Muzeum v obci Příseka, která leží zhruba deset kilometrů od Jihlavy, je i v zimních měsících otevřeno každý den od 10 do 18 hodin, o víkendech pak již dokonce od devíti.

Kromě sbírky je tu k vidění i moderní proces výroby modelů aut ze zinkové slitiny.

Vstupné dospělého návštěvníka přijde na 75 Kč, děti platí 35 Kč. Pokud přijdou rodiče se dvěma až pěti dětmi (!) zaplatí za vstup 185 Kč.

Galerii několika desítek exponátů, které nás při návštěvě nejvíce zaujaly, si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků