Vznik týmu Volkswagen by působení Škody v rallye neměl ohrozit

Značka Volkswagen ukončila činnost továrního týmu v dálkových podnicích typu Rallye Dakar a od roku 2013 chce vstoupit s modelem Polo WRC do nejvyšší kategorie soutěžního automobilového sportu. Pro aktivity jeho koncernového partnera ve stejném sportovním odvětví Škodu to prý nebude mít žádné negativní následky. I v dalších letech by měla pokračovat v kategorii Super 2000. To je názor nejvyššího vedení společnosti i zástupce týmu Škoda Motorsport Karla Pokorného.

Podle původních informací se měla Škoda Motorsport určitým způsobem podílet na vzniku nového týmu, ale skutečnost je poněkud odlišná. „Volkswagen si bude své angažmá a svůj vstup do mistrovství světa dirigovat podle svého, podobně jako si každá značka v koncernu řídí své aktivity nejen na poli motorsportu. Náš tým je do toho zapojený jen do té míry, že kolegové z Volkswagenu projevili zájem o výsledky našeho programu Super 2000, použití know-how a vozů Fabia S2000 jako základnu pro vlastní vývoj a přípravu pro plnohodnotné nakročení do šampionátu,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí Pokorný s tím, že informace o konkrétních krocích oddělení motosportu ve Volkswagenu nemá a do jejich plánů nevidí.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC

„Mohu potvrdit jen to, co už dříve uvedli. Mimo jiné i fakt, že si v rámci koncernu pořídili několik soutěžních fabií. Vzhledem k tomu, jaký měl projekt Fabia S2000 úspěch v šampionátu Intercontinental Rally Challenge, tak je to pro ně dobrá příležitost využít našich poznatků. Součástí mapování situace je pro nový tým i účast jejich fabií v několika letošních podnicích mistrovství světa,“ pokračoval Pokorný.

Na téma působení dvou značek z jednoho koncernu ve stejném sportu se ovšem v různých internetových diskuzích objevují mezi rallyeovými fanoušky názory, že vstup Volkswagenu do rallye bude znamenat konec programu týmu Škoda Motorsport. Podle Pokorného se ale česká stáj o svou budoucnost bát nemusí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Různé neodborné názory nebo spekulace nekomentujeme. Vycházíme ale z prohlášení nejvyšších koncernových šéfů, že motorsport bude v Mladé Boleslavi pokračovat. Škoda chce sport dál rozvíjet a být v něm aktivní,“ uvedl mluvčí, podle kterého je úkolem týmu najít si v motosportu optimální místo.

„V tomto ohledu jde o to, aby Mezinárodní automobilová federace FIA pevně deklarovala pravidla a technické parametry v disciplínách, které se však v rallye často mění. Pak není dopředu jasné, s čím se dá počítat a do čeho vkládat peníze,“ dodal zástupce mladoboleslavské stáje, jejíž barvy bude o nadcházejícím víkendu při soutěži Intercontinental Rally Challenge na Azorských ostrovech hájit i posádka Jan Kopecký – Petr Starý. Čeští fanoušci pak mohou celou elitu seriálu IRC zhlédnout při srpnové Barum Rallye.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků