Vznik týmu Volkswagen by působení Škody v rallye neměl ohrozit

Značka Volkswagen ukončila činnost továrního týmu v dálkových podnicích typu Rallye Dakar a od roku 2013 chce vstoupit s modelem Polo WRC do nejvyšší kategorie soutěžního automobilového sportu. Pro aktivity jeho koncernového partnera ve stejném sportovním odvětví Škodu to prý nebude mít žádné negativní následky. I v dalších letech by měla pokračovat v kategorii Super 2000. To je názor nejvyššího vedení společnosti i zástupce týmu Škoda Motorsport Karla Pokorného.

Podle původních informací se měla Škoda Motorsport určitým způsobem podílet na vzniku nového týmu, ale skutečnost je poněkud odlišná. „Volkswagen si bude své angažmá a svůj vstup do mistrovství světa dirigovat podle svého, podobně jako si každá značka v koncernu řídí své aktivity nejen na poli motorsportu. Náš tým je do toho zapojený jen do té míry, že kolegové z Volkswagenu projevili zájem o výsledky našeho programu Super 2000, použití know-how a vozů Fabia S2000 jako základnu pro vlastní vývoj a přípravu pro plnohodnotné nakročení do šampionátu,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí Pokorný s tím, že informace o konkrétních krocích oddělení motosportu ve Volkswagenu nemá a do jejich plánů nevidí.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo WRC

„Mohu potvrdit jen to, co už dříve uvedli. Mimo jiné i fakt, že si v rámci koncernu pořídili několik soutěžních fabií. Vzhledem k tomu, jaký měl projekt Fabia S2000 úspěch v šampionátu Intercontinental Rally Challenge, tak je to pro ně dobrá příležitost využít našich poznatků. Součástí mapování situace je pro nový tým i účast jejich fabií v několika letošních podnicích mistrovství světa,“ pokračoval Pokorný.

Na téma působení dvou značek z jednoho koncernu ve stejném sportu se ovšem v různých internetových diskuzích objevují mezi rallyeovými fanoušky názory, že vstup Volkswagenu do rallye bude znamenat konec programu týmu Škoda Motorsport. Podle Pokorného se ale česká stáj o svou budoucnost bát nemusí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Různé neodborné názory nebo spekulace nekomentujeme. Vycházíme ale z prohlášení nejvyšších koncernových šéfů, že motorsport bude v Mladé Boleslavi pokračovat. Škoda chce sport dál rozvíjet a být v něm aktivní,“ uvedl mluvčí, podle kterého je úkolem týmu najít si v motosportu optimální místo.

„V tomto ohledu jde o to, aby Mezinárodní automobilová federace FIA pevně deklarovala pravidla a technické parametry v disciplínách, které se však v rallye často mění. Pak není dopředu jasné, s čím se dá počítat a do čeho vkládat peníze,“ dodal zástupce mladoboleslavské stáje, jejíž barvy bude o nadcházejícím víkendu při soutěži Intercontinental Rally Challenge na Azorských ostrovech hájit i posádka Jan Kopecký – Petr Starý. Čeští fanoušci pak mohou celou elitu seriálu IRC zhlédnout při srpnové Barum Rallye.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků