Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Evropa je výspou vznětových motorů, ovšem je možné, že jejich rozmach pomalu končí…

Poslední dvě dekády byly dobou bouřlivého rozvoje vznětových motorů a Evropa se stala zářným příkladem raketového nárůstu jejich popularity. Na některých evropských trzích v současnosti patří automobilům s vznětovými motory v prodejích i nadpoloviční podíly, nicméně nic netrvá věčně. Přechod na budoucí emisní normu Euro VII pro diesely bude znamenat problém.

Byznys | Palivo | Ostatní značky

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

V nových evropských emisních limitech pro spalovací motory osobních automobilů se totiž počítá s razantním růstem nároků na redukci oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech. Zatímco často až legrační machinace s oxidy uhlíku (COx) hrály do karet právě dieselům, toto by pro ně mohl být skutečný problém. Cena nafty jakožto druhotné suroviny při výrobě benzínu zřejmě v dohledné době poroste s tím, pokud se budou i nadále redukovat kapacity evropských rafinerií.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Sportovní auta | Palivo | Hybridy | Porsche

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Navíc zážehové motory udělaly v posledních letech na poli zvyšování účinnosti a snižování spotřeby a emisí sledovaných látek významné pokroky. Díky tomu se mezera mezi spotřebou zážehových a vznětových motorů postupně zmenšuje (zvláště v běžných podmínkách klidného provozu), benzínové agregáty navíc stále nabízejí známé přednosti v podobě tiššího chodu a širšího spektra využitelných otáček.

Život řidiče | Technika | BMW | Mercedes-Benz | Audi | Palivo | Názory

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Joe Bakaj, šéf evropského Fordu pro vývoj, v nedávném rozhovoru pro britský magazín Autocar kromě toho poznamenal, že adaptovat zážehové motory na připravované a náročnější emisní normy bude výrazně levnější než u motorů vznětových.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků