Vznětové motory za zenitem, na vině jsou plánované emisní limity

Evropa je výspou vznětových motorů, ovšem je možné, že jejich rozmach pomalu končí…

Poslední dvě dekády byly dobou bouřlivého rozvoje vznětových motorů a Evropa se stala zářným příkladem raketového nárůstu jejich popularity. Na některých evropských trzích v současnosti patří automobilům s vznětovými motory v prodejích i nadpoloviční podíly, nicméně nic netrvá věčně. Přechod na budoucí emisní normu Euro VII pro diesely bude znamenat problém.

Palivo | Byznys | Ostatní značky

Čistě benzínovým a naftovým autům možná po roce 2040 odzvoní

V nových evropských emisních limitech pro spalovací motory osobních automobilů se totiž počítá s razantním růstem nároků na redukci oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech. Zatímco často až legrační machinace s oxidy uhlíku (COx) hrály do karet právě dieselům, toto by pro ně mohl být skutečný problém. Cena nafty jakožto druhotné suroviny při výrobě benzínu zřejmě v dohledné době poroste s tím, pokud se budou i nadále redukovat kapacity evropských rafinerií.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Sportovní auta | Palivo | Hybridy | Porsche

Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Navíc zážehové motory udělaly v posledních letech na poli zvyšování účinnosti a snižování spotřeby a emisí sledovaných látek významné pokroky. Díky tomu se mezera mezi spotřebou zážehových a vznětových motorů postupně zmenšuje (zvláště v běžných podmínkách klidného provozu), benzínové agregáty navíc stále nabízejí známé přednosti v podobě tiššího chodu a širšího spektra využitelných otáček.

Život řidiče | Technika | Palivo | BMW | Mercedes-Benz | Audi | Názory

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Joe Bakaj, šéf evropského Fordu pro vývoj, v nedávném rozhovoru pro britský magazín Autocar kromě toho poznamenal, že adaptovat zážehové motory na připravované a náročnější emisní normy bude výrazně levnější než u motorů vznětových.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků