Vzdá se Porsche sedmistupňového manuálu? Možná ano!

Sedmistupňový manuál Porsche nabízí od uvedení faceliftované verze 911 991.2 v roce 2012. Důvodem bylo snížení emisí oxidu dusíku bez přehnaně dlouhých převodů.

Porsche nyní u svých modelů s přímým řazením využívá sedmi převodových stupňů. Díky přeplňovaným motorům, které nyní používá i u základních verzí 911, však sedmý stupeň ztrácí smysl. Turbomotory totiž lépe zvládnou delší převody šestistupňové převodovky.

Změnu si navíc žádají i zákazníci. Speciální model 911 R, který si vzal techniku z GT3 a GT3 RS totiž veřejnost zaujal čím dál tím ojedinělejší možností mechanického řazení. Byla zde použita vynikající šestistupňová převodovka, o kterou stoupl zájem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jistě, automatické PDK má stále svou velkou skupinu příznivců. Každým rokem se stále větší procento zákazníků u těchto modelů rozhoduje pro PDK, což důležitost manuálu oslabuje. Přesto je však stále dost zájemců, kteří si ve své 911 chtějí řadit sami, a ti podle všeho chtějí raději jednodušší šestikvalt.

S informací přišel web Roadandtrack.com, který vyzpovídal Michaela Steinera, šéfa výzkumu a vývoje stuttgartské automobilky. Právě ten zájem o šestikvalt potvrdil. „Poslouchám to už několik měsíců,“ říká s úsměvem. Šestikvalt by se mohl v 911 znovu objevit i bez naléhání zákazníků, pro přeplňované jednotky se hodí více. „Technicky je to možné bez problémů,“ dodává Steiner a otevírá dveře spekulacím. Budeme u příští generace manuálně řadit zase „jen“ šest stupňů? Necháme se překvapit.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků