Sedmistupňový manuál Porsche nabízí od uvedení faceliftované verze 911 991.2 v roce 2012. Důvodem bylo snížení emisí oxidu dusíku bez přehnaně dlouhých převodů.
Porsche nyní u svých modelů s přímým řazením využívá sedmi převodových stupňů. Díky přeplňovaným motorům, které nyní používá i u základních verzí 911, však sedmý stupeň ztrácí smysl. Turbomotory totiž lépe zvládnou delší převody šestistupňové převodovky.
Změnu si navíc žádají i zákazníci. Speciální model 911 R, který si vzal techniku z GT3 a GT3 RS totiž veřejnost zaujal čím dál tím ojedinělejší možností mechanického řazení. Byla zde použita vynikající šestistupňová převodovka, o kterou stoupl zájem.
Jistě, automatické PDK má stále svou velkou skupinu příznivců. Každým rokem se stále větší procento zákazníků u těchto modelů rozhoduje pro PDK, což důležitost manuálu oslabuje. Přesto je však stále dost zájemců, kteří si ve své 911 chtějí řadit sami, a ti podle všeho chtějí raději jednodušší šestikvalt.
S informací přišel web Roadandtrack.com, který vyzpovídal Michaela Steinera, šéfa výzkumu a vývoje stuttgartské automobilky. Právě ten zájem o šestikvalt potvrdil. „Poslouchám to už několik měsíců,“ říká s úsměvem. Šestikvalt by se mohl v 911 znovu objevit i bez naléhání zákazníků, pro přeplňované jednotky se hodí více. „Technicky je to možné bez problémů,“ dodává Steiner a otevírá dveře spekulacím. Budeme u příští generace manuálně řadit zase „jen“ šest stupňů? Necháme se překvapit.