Vzdá se Porsche sedmistupňového manuálu? Možná ano!

Sedmistupňový manuál Porsche nabízí od uvedení faceliftované verze 911 991.2 v roce 2012. Důvodem bylo snížení emisí oxidu dusíku bez přehnaně dlouhých převodů.

Porsche nyní u svých modelů s přímým řazením využívá sedmi převodových stupňů. Díky přeplňovaným motorům, které nyní používá i u základních verzí 911, však sedmý stupeň ztrácí smysl. Turbomotory totiž lépe zvládnou delší převody šestistupňové převodovky.

Změnu si navíc žádají i zákazníci. Speciální model 911 R, který si vzal techniku z GT3 a GT3 RS totiž veřejnost zaujal čím dál tím ojedinělejší možností mechanického řazení. Byla zde použita vynikající šestistupňová převodovka, o kterou stoupl zájem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jistě, automatické PDK má stále svou velkou skupinu příznivců. Každým rokem se stále větší procento zákazníků u těchto modelů rozhoduje pro PDK, což důležitost manuálu oslabuje. Přesto je však stále dost zájemců, kteří si ve své 911 chtějí řadit sami, a ti podle všeho chtějí raději jednodušší šestikvalt.

S informací přišel web Roadandtrack.com, který vyzpovídal Michaela Steinera, šéfa výzkumu a vývoje stuttgartské automobilky. Právě ten zájem o šestikvalt potvrdil. „Poslouchám to už několik měsíců,“ říká s úsměvem. Šestikvalt by se mohl v 911 znovu objevit i bez naléhání zákazníků, pro přeplňované jednotky se hodí více. „Technicky je to možné bez problémů,“ dodává Steiner a otevírá dveře spekulacím. Budeme u příští generace manuálně řadit zase „jen“ šest stupňů? Necháme se překvapit.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků