Vzácný prototyp Ford GT40 jde do aukce, čeká se až 3 mil. Eur

Již 21. května vstoupí na stánku společnosti RM Auctions na soutěži elegance ve Villa d'Este do dražby prototyp Ford GT40 z roku 1965. Předpokládá se, že zde svého nového majitele najde za 2,3 až 2,9 milionů eur, tj. 55,6 až 70 milionů korun. Jde o jeden z pouhých pěti otevřených vozů, které v řadě GT40 vznikly. Jak vidíte na přiložených autentických snímcích, tento vůz s interním označením GT/111 a startovním číslem 194 byl v roce 1965 pod vedením pilotů Whitmorea a Bonduranta nasazen v legendárním sicilském závodě Targa Florio, ale tam jej ještě pronásledovaly technické potíže. Jeden z válců jednotky 4,7 l V8 (ano, slavný 289 cu. in. známý také z prvních Mustangů!) již od počátku stávkoval a vůz GT/111 své sicilské snažení zakončil havárií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrak byl převezen do Anglie, rozebrán a upadl v zapomnění a teprve nedávno byl objeven a zrenovován. Z dnešního hlediska jde o jeden z vůbec nejvýznamnějších dochovaných závodních strojů Ford, který pomohl řadě GT40 dosáhnout řady špičkových úspěchů. Mezi ty nejvýznamnější patří čtyři po sobě jdoucí vítězství ve vytrvalostním závodě Le Mans v letech 1966 až 1969. Ford tehdy konečně triumfoval nad stájí Ferrari, což měla být pomsta Enzovi za to, že několik let před tím odmítl svůj podnik Fordu prodat…    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků