Vzácný prototyp Ford GT40 jde do aukce, čeká se až 3 mil. Eur

Již 21. května vstoupí na stánku společnosti RM Auctions na soutěži elegance ve Villa d'Este do dražby prototyp Ford GT40 z roku 1965. Předpokládá se, že zde svého nového majitele najde za 2,3 až 2,9 milionů eur, tj. 55,6 až 70 milionů korun. Jde o jeden z pouhých pěti otevřených vozů, které v řadě GT40 vznikly. Jak vidíte na přiložených autentických snímcích, tento vůz s interním označením GT/111 a startovním číslem 194 byl v roce 1965 pod vedením pilotů Whitmorea a Bonduranta nasazen v legendárním sicilském závodě Targa Florio, ale tam jej ještě pronásledovaly technické potíže. Jeden z válců jednotky 4,7 l V8 (ano, slavný 289 cu. in. známý také z prvních Mustangů!) již od počátku stávkoval a vůz GT/111 své sicilské snažení zakončil havárií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vrak byl převezen do Anglie, rozebrán a upadl v zapomnění a teprve nedávno byl objeven a zrenovován. Z dnešního hlediska jde o jeden z vůbec nejvýznamnějších dochovaných závodních strojů Ford, který pomohl řadě GT40 dosáhnout řady špičkových úspěchů. Mezi ty nejvýznamnější patří čtyři po sobě jdoucí vítězství ve vytrvalostním závodě Le Mans v letech 1966 až 1969. Ford tehdy konečně triumfoval nad stájí Ferrari, což měla být pomsta Enzovi za to, že několik let před tím odmítl svůj podnik Fordu prodat…    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků