Vzácné Porsche 959 míří do aukce. Američané se o něj zřejmě poperou

Legendární supersport Porsche 959 nebývá úplně běžně na prodej. A když už, zájemci se o něj doslova perou, zejména pak ti z USA. Svého času se totiž kvůli předpisům nesmělo Porsche 959 do Spojených států dovážet. Ovšem nyní už se tam smí jako „veterán“ přihlásit, takže sběratelé se mohou přetrhnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 959 vzniklo jako homologační speciál pro Skupinu B. Ovlivnilo vývoj a konstrukci dalších modelů Porsche na celé generace dopředu. Vlastně i v současném Turbu S můžeme vidět stopy 959

Jeden červený exemplář z roku 1987 teď bude prodávat síň Mecum Auctions. Zájemci si mohou historii auta prověřit přímo u Porsche přes VIN kód WP0ZZZ95ZHS900036. Samotná automobilka pak k vozu vystavila oficiální certifikát původu.

Tohle bude zkrátka zatraceně dobrá investice. Očekává se, že se vůz v aukci prodá za 1,1 až 1,3 milionu dolarů. Je ale klidně možné, že dosáhne ještě vyšší ceny.

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Porsche

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 se začalo vyrábět v roce 1986. Původně šlo o projekt závodního vozu pro rally Skupiny B. Automobilka vyrobila 200 kusů požadovaných pro homologaci, nakonec vzniklo 345 aut. O pohon se stará dvěma turby přeplňovaný vzduchem chlazený plochý šestiválec 2,8 l o výkonu 331 kW (450 k).

Porsche 959 bylo ve své době nejrychlejší auto planety. Elektronicky řízený pohon všech kol, komplikovaný podvozek udržující světlou výšku a kompozitní materiály byly velmi novátorské prvky. Teprve až současné supersporty jsou podobně technologicky komplikované jako Porsche 959. Vůz ovlivnil vývoj a výrobu všech moderních Porsche počínaje modelem 911 generace 964.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků