Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Předchozí majitel potřeboval speciální povolení na to, aby se svým Maserati MC12 vůbec mohl vyjet na silnici. Vůz, který jede maximální rychlostí 330 km/h, je nyní na prodej.

MC12 vychází z modelu Ferrari Enzo s tím rozdílem, že nemá žádné zadní okno. Původně měla být vyrobena jen hrstka vozů, pro velký zájem a úspěchy v závodním šampionátu FIA GT1 se Maserati rozhodlo vytvořit ještě další kousky, přičemž jeden z nich se prohání přímo v České republice!

Celkem bylo vyrobeno 50 vozů MC12 a dalších 12 ve verzi MC12 Versione Corse, což je model, který vznikl v rámci oslav vítězství v šampionátu FIA GT v roce 2006. Při závodech třídy GT1 je výkon jednotlivých aut omezen na 441 kW, avšak v „běžném provozu“ je možno využít ještě dalších 114 kW navíc.

Vůz pohání atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru a výkonu 465 kW. S hmotností 1.335 kilogramů zvládne tohle hyperauto zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Maserati poháněno zadní nápravou má ve svých útrobách šestistupňovou převodovku se dvěma řadicími programy (Sport a Race). U takového vozu samozřejmě nechybí řazení páčkami pod volantem.

Nabízený model má najeto pouhých 1.172 kilometrů a předchozím majitelem byl sběratel z Floridy. Háček byl v tom, že takový vůz je v Americe ze zákona ilegální řídit. Později byla tato možnost „federalizována“, majitel za poplatek 250 tisíc dolarů dostal přímo z továrny Maserati manuál, na základě kterého mu bylo vyjetí na běžné silnice povoleno.

Cena auta vyrobeného v roce 2004 zůstává tajemstvím, vzhledem k charakteristice a výjimečnosti Maserati MC12 se dá předpokládat, že v rukou běžného smrtelníka rozhodně neskončí.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků