Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz
18
Fotogalerie

Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

Plug-in hybridní vozy dovedou částečně pokrýt běžnou denní porci kilometrů pouze s využitím elektrické energie. Mercedes-Benz GLE PHEV by měl dokonce zvládnout ujet až 100 km bez emisí v měřicím cyklu WLTP.

Automobilka Mercedes-Benz chce mít do roku 2022 elektrifikovány všechny osobní modely. To nutně neznamená, že by měl mít každý elektrickou verzi, ono bohatě stačí nabídnout plug-in hybridní variantu s většími akumulátory, které umožňují delší dojezd čistě na elektrickou energii. Značka takové vozy nabízí, přičemž například s modelem C 350 e nebyl už před třemi lety problém v běžném provozu na elektřinu urazit okolo 30 kilometrů. A to i s využitím dálnice.

V případě „starého C 350 e jsme se bavili o kapacitě akumulátoru 6,2 kWh, nové plug-in hybridní vozy využívající třetí generaci hybridního pohonu (EQ Power) však disponují 13,5kWh akumulátorem při kombinované spotřebě energie pohybující se od 14,5 do 20,2 kWh na 100 kilometrů. V technických datech nových modelů C 300 de, E 300 e, E 300 de a S 560 e jsou pak uvedeny hodnoty okolo 50 kilometrů jízdy na jedno nabití.

Pokud vezmeme v potaz průzkumy automobilek související s definováním „průměrného evropského řidiče“, měl by takový dojezd pro každodenní potřeby stačit. „Nyní jsme v generaci, kdy přecházíme z třicetikilometrového dojezdu na padesátikilometrový. GLE však bude prvním plug-in hybridem, který v měřicím cyklu WLTP ujede 100 kilometrů,“ řekl Ola Källenius, člen představenstva Daimleru zodpovědný za výzkum a vývoj osobních vozidel.

Plug-in hybridní techniku potřebnou k dosažení takového cíle Mercedes-Benz má, teoreticky by tedy stačilo pouze zvýšit kapacitu akumulátorů. Vezmeme-li v potaz dříve zmiňované třídy C, E a S, bude zapotřebí kapacita okolo 27 kWh. To je pro srovnání více, než kolik nabízel Nissan Leaf první generace, který ale neměl v záloze spalovací motor.

V testu podle metodiky WLTP musí zkoušený vůz ujet přes 23 kilometrů během 1800 sekund, nové plug-in hybridní GLE by tedy teoreticky mělo s přehledem ujet celý test pouze s využitím elektrické energie a tím dosáhnout nulové spotřeby paliva. Jenže to by bylo možné už u modelů se systémem EQ Power třetí generace, a přesto u nich značka uvádí rozsah od 1,4 (pro třídu C) do 2,5 l/100 km (pro třídu S).

Je to dáno jednak maximální rychlostí 132 km/h během testu  (Mercedes uvádí u nových plug-in hybridů možnost jet na elektřinu rychlostí „vyšší než 130 km/h"), ale hlavně jízdou ve velmi vysoké zátěži, kdy vůz, který je po nastartování de facto běžný hybrid, zapojuje do procesu spalovací motor.

Pokud se Mercedesu podaří naladit plug-in hybridní GLE tak, aby test dle metodiky WLTP projelo bez nutnosti změny jízdního režimu čistě v elektrickém módu, je možné, že u něj v budoucnu bude uvádět nulovou spotřebu paliva na sto kilometrů. Samozřejmě půjde o prvních sto kilometrů ujetých od plného nabití, průměrný řidič denně dojíždějící do práce a na nákupy by však tankoval pouze jednou za čas.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud