Výzkum: polovina řidičů uvažuje do dvou let o koupi auta

Téměř polovina českých řidičů (49 procent) plánuje během dvou nadcházejících let koupi automobilu. Dvě třetiny z nich se zaměří na ojetý vůz, zhruba stejné množství lidí nechce za vozidlo utratit víc jak dvě stě tisíc korun. Tyto informace vyplynuly z nedávného celorepublikového průzkumu, který pro společnost GE Money Auto provedla agentura Ipsos Tambar.

Z těchto poznatků by se mohlo zdát, že po ekonomické recesi nastává oživení trhu a začne se víc nakupovat. V tomto případě jsou ovšem odhady zřejmě optimističtější než skutečnost, protože se dá očekávat rozdíl mezi deklarovaným a pozdější reálným chováním oslovených. A to i přes to, že ceny aut jsou od krize na nejnižší úrovni, kterou zákazníci vyžadují na úkor pohodlí a doplňků.

„O koupi nového nebo ojetého vozidla nejvíce přemýšlí majitelé aut, která dosáhla sedmi let. Nový vůz preferuje střední generace. Jako nejdůležitější kritérium pro výběr ojetiny jsou spolu s cenou technický stav, stáří vozu a spotřeba. Právě na ní se zákazníci v době vyšponovaných cen pohonných látek stále ve větší míře zaměřují,“ řekl generální ředitel GE Money Auto Milan Beutl.

Ženy kladou důraz na praktickou stránku

Podle průzkumu existují rozdíly v pohledu na nákup mezi pohlavími. Po autě touží víc muži. Ženy zase kladou větší důraz na praktickou stránku jako je dostupnost servisu nebo prostor ve vozidle. Na něj se proti výsledkům posledního podobného průzkumu před třemi roky obecně zvyšují nároky.

Klepněte pro větší obrázek

„Manželky s koupí vozu pro domácnost obvykle váhají. Některé svolí až v případě, že nové auto bude mít stejnou barvu jako to předchozí. Co se týká způsobu nákupu ojetého auta, preferují ženy autobazar, bojí se nákupu přes internet a dovozu ze zahraničí nevěří,“ pokračoval Beutl.

Průzkum ukázal překvapivý poznatek, že Češi nejsou příliš loajální ke značce. Předchozí zkušenosti s daným autem se umístily v žebříčku bodů, podle nichž se při koupi rozhodují, až na desáté příčce. Stačí negativní informace a jednoduše přejdou ke konkurenci. Téměř čtyřicet procent dotázaných by auto nejraději koupilo u prodejce nových vozů, který zároveň prodává ojeté vozy.

Při financování nákupu přes leasing nebo půjčku by zájemci preferovali měsíční splátku ve výši dvou tisíc korun po dobu pěti let. „Skutečnost je však poněkud odlišná. Obvykle klient platí v průměru čtyři roky 7500 korun za nové a čtyři tisíce za ojeté auto,“ dodal ředitel.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků