Výzkum: polovina řidičů uvažuje do dvou let o koupi auta

Téměř polovina českých řidičů (49 procent) plánuje během dvou nadcházejících let koupi automobilu. Dvě třetiny z nich se zaměří na ojetý vůz, zhruba stejné množství lidí nechce za vozidlo utratit víc jak dvě stě tisíc korun. Tyto informace vyplynuly z nedávného celorepublikového průzkumu, který pro společnost GE Money Auto provedla agentura Ipsos Tambar.

Z těchto poznatků by se mohlo zdát, že po ekonomické recesi nastává oživení trhu a začne se víc nakupovat. V tomto případě jsou ovšem odhady zřejmě optimističtější než skutečnost, protože se dá očekávat rozdíl mezi deklarovaným a pozdější reálným chováním oslovených. A to i přes to, že ceny aut jsou od krize na nejnižší úrovni, kterou zákazníci vyžadují na úkor pohodlí a doplňků.

„O koupi nového nebo ojetého vozidla nejvíce přemýšlí majitelé aut, která dosáhla sedmi let. Nový vůz preferuje střední generace. Jako nejdůležitější kritérium pro výběr ojetiny jsou spolu s cenou technický stav, stáří vozu a spotřeba. Právě na ní se zákazníci v době vyšponovaných cen pohonných látek stále ve větší míře zaměřují,“ řekl generální ředitel GE Money Auto Milan Beutl.

Ženy kladou důraz na praktickou stránku

Podle průzkumu existují rozdíly v pohledu na nákup mezi pohlavími. Po autě touží víc muži. Ženy zase kladou větší důraz na praktickou stránku jako je dostupnost servisu nebo prostor ve vozidle. Na něj se proti výsledkům posledního podobného průzkumu před třemi roky obecně zvyšují nároky.

Klepněte pro větší obrázek

„Manželky s koupí vozu pro domácnost obvykle váhají. Některé svolí až v případě, že nové auto bude mít stejnou barvu jako to předchozí. Co se týká způsobu nákupu ojetého auta, preferují ženy autobazar, bojí se nákupu přes internet a dovozu ze zahraničí nevěří,“ pokračoval Beutl.

Průzkum ukázal překvapivý poznatek, že Češi nejsou příliš loajální ke značce. Předchozí zkušenosti s daným autem se umístily v žebříčku bodů, podle nichž se při koupi rozhodují, až na desáté příčce. Stačí negativní informace a jednoduše přejdou ke konkurenci. Téměř čtyřicet procent dotázaných by auto nejraději koupilo u prodejce nových vozů, který zároveň prodává ojeté vozy.

Při financování nákupu přes leasing nebo půjčku by zájemci preferovali měsíční splátku ve výši dvou tisíc korun po dobu pěti let. „Skutečnost je však poněkud odlišná. Obvykle klient platí v průměru čtyři roky 7500 korun za nové a čtyři tisíce za ojeté auto,“ dodal ředitel.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků