Výzkum: Italové prý jezdí jako blázni, Němci zase hodně opatrně

Je doba prázdnin a dovolených a řidiči se ve větší míře setkávají s kolegy za volantem z jiných zemí. Žádný šofér asi nebude navlas stejný jako jeho krajan, ale určité návyky se prý dají podle národností vypozorovat. O velký průzkum bezpečnosti silničního provozu se pokusila společnost Goodyear Dunlop. Při akci, během níž bylo osloveno 5600 motoristů z patnácti zemí po celé Evropě, vyšlo najevo, že ve způsobu jízdy Evropanů existují značné rozdíly.

Tak třeba Italy průzkum označil za nejnebezpečnější řidiče starého kontinentu. Na opačném pólu prý stojí Němci, kteří údajně řídí velice bezpečně a uvolněně. O Francouzích vyšlo najevo, že jsou nejvíc opatrní. Britové prý řídí také bezpečně, ale často jsou pod vlivem stresu. Rusové, kteří jezdí na domácích silnicích po dlouhých úsecích, si prý nedělají starosti s bezpečnostními přestávkami a velice často překračují rychlost.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Hodnotit a porovnávat řidiče z různých zemí je však podle psychologa Karla Humhala docela obtížné. „Pamatuji si, že se v minulosti o Němcích říkávalo, že jsou nedisciplinovaní řidiči. Tak to už se teď asi neříká a navíc si myslím, že Němci byli disciplinovaní vždycky. Advokáta Italům dělá moje žena. Má totiž s italskými řidiči zkušenosti a vyvrací názor, že jezdí jako blázni. Naopak tvrdí, že se v řízení automobilů vyznají. Italové prý spolu za jízdy umějí v hustém provozu komunikovat, a tím předcházejí nehodám,“ řekl AutoRevue.cz Humhal.

Konfrontace je neštěstím českých řidičů

„Pokud jde o situaci u nás, tak mohu jen konstatovat, že tím, jak se v minulých dvaceti letech zkomplikoval a zhoustl provoz, přibyli zároveň i řidiči, kteří jezdí neukázněně a špatně,“ prohlásil psycholog s tím, že o nedisciplinovanosti českých šoférů svědčí čísla ze statistik, která dokumentují, kolik lidí před řízením požilo alkoholické nápoje.

Řada z Čechů za volantem se podle Humhala sice snaží chovat zodpovědně a jezdí s automobilem docela dobře, jenže pak existuje ještě veliká skupina lidí, kteří pokládají řízení za příležitost ke konfrontaci s ostatními řidiči. „V tom pochybném soupeření vidím neštěstí českých motoristů,“ dodal.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků