Výzkum: Italové prý jezdí jako blázni, Němci zase hodně opatrně

Je doba prázdnin a dovolených a řidiči se ve větší míře setkávají s kolegy za volantem z jiných zemí. Žádný šofér asi nebude navlas stejný jako jeho krajan, ale určité návyky se prý dají podle národností vypozorovat. O velký průzkum bezpečnosti silničního provozu se pokusila společnost Goodyear Dunlop. Při akci, během níž bylo osloveno 5600 motoristů z patnácti zemí po celé Evropě, vyšlo najevo, že ve způsobu jízdy Evropanů existují značné rozdíly.

Tak třeba Italy průzkum označil za nejnebezpečnější řidiče starého kontinentu. Na opačném pólu prý stojí Němci, kteří údajně řídí velice bezpečně a uvolněně. O Francouzích vyšlo najevo, že jsou nejvíc opatrní. Britové prý řídí také bezpečně, ale často jsou pod vlivem stresu. Rusové, kteří jezdí na domácích silnicích po dlouhých úsecích, si prý nedělají starosti s bezpečnostními přestávkami a velice často překračují rychlost.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Hodnotit a porovnávat řidiče z různých zemí je však podle psychologa Karla Humhala docela obtížné. „Pamatuji si, že se v minulosti o Němcích říkávalo, že jsou nedisciplinovaní řidiči. Tak to už se teď asi neříká a navíc si myslím, že Němci byli disciplinovaní vždycky. Advokáta Italům dělá moje žena. Má totiž s italskými řidiči zkušenosti a vyvrací názor, že jezdí jako blázni. Naopak tvrdí, že se v řízení automobilů vyznají. Italové prý spolu za jízdy umějí v hustém provozu komunikovat, a tím předcházejí nehodám,“ řekl AutoRevue.cz Humhal.

Konfrontace je neštěstím českých řidičů

„Pokud jde o situaci u nás, tak mohu jen konstatovat, že tím, jak se v minulých dvaceti letech zkomplikoval a zhoustl provoz, přibyli zároveň i řidiči, kteří jezdí neukázněně a špatně,“ prohlásil psycholog s tím, že o nedisciplinovanosti českých šoférů svědčí čísla ze statistik, která dokumentují, kolik lidí před řízením požilo alkoholické nápoje.

Řada z Čechů za volantem se podle Humhala sice snaží chovat zodpovědně a jezdí s automobilem docela dobře, jenže pak existuje ještě veliká skupina lidí, kteří pokládají řízení za příležitost ke konfrontaci s ostatními řidiči. „V tom pochybném soupeření vidím neštěstí českých motoristů,“ dodal.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků