Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Zadní náprava Integral Link byla vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě. V Cáchách Ford vyvíjí rovněž asistenční systémy a některé motory.

Že aktuální Ford Mondeo je americký Ford Fusion lehce přizpůsobený pro Evropu? V mnoha ohledech je to pravda, ale přestože Fusion přišel na trh tři roky před Mondeem, Evropané promluvili do jeho vývoje poměrně zásadně. O vývojové práce na nových globálních modelech se totiž dělí výzkumná střediska automobilky v americkém Dearbornu a v německých Cáchách (něm. Aachen). A Cáchy mají na starosti kromě jiného kompletní podvozky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vede Pim van der Jagt; vyvíjejí se zde mimo jiné podvozky pro většinu nových Fordů

„S výjimkou velkých užitkových modelů, jako jsou pick-upy na žebřinovém rámu, vyvíjíme podvozky pro většinu našich aut tady v Cáchách,“ říká Pim van der Jagt, výkonný ředitel výzkumného střediska.

Zadní náprava Integral Link byla tedy vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě, přestože na americkém trhu se objevila nejdříve. Aktuálně ji najdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale také v novém Mustangu. Právě ona má zásluhu na vnímané kultivovanosti jízdy, která patří k nejvýraznějším přednostem těchto modelů. Zavěšení integral link dostane také chystané SUV Ford Edge:

SUV | Ford | Premiéry | Design

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

V Cáchách se vyvíjejí rovněž asistenční systémy, jako je automatické brzdění Active City Stop, hlídání mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek atd. Středisko slaví dvacet let, bylo založeno v roce 1995. „Tehdy nás sedělo 15 v pronajaté kanceláři,“ vzpomíná van der Jagt. Dnes řídí areál, ve kterém pracuje na 800 lidí, převážně odborníků s vysokou kvalifikací.

Zajímavosti | Ford | Autosalony | Frankfurt 2015 | Ford Focus

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vyvíjí rovněž pohonné jednotky.  Zdejší motoráři mají „na svědomí“ mimo jiné přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, který – jak Ford vždycky rád připomene – třikrát za sebou celkově zvítězil v anketě Motor roku.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků