Vyšší podíl biosložek v palivech podle autodopravců prohloubí ekonomické problémy země

Sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia se rozhodlo vystoupit proti záměru poslanecké sněmovny, jež se chce pokusit jediný den před parlamentními volbami přehlasovat veto prezidenta republiky. Ten jím odmítl zákon zvyšující povinný podíl biosložek u motorových benzínů z dosavadních 3,5 % na 4,1 % a u motorové nafty z 4,5 % na 6 %.

Prezidentův krok je podle ČESMADu naprosto logický, neboť v době, kdy sama EU pochybuje o ekologických přínosech biopaliv, je nezodpovědné zvyšovat jejich výrobu za cenu obrovských finančních nákladů. Výroba biopaliv, jež jsou dle časopisu Petrol o 80 % dražší než pohonné látky vyrobené z ropy, přináší zisky pouze části zemědělců a několika zpracovatelům biosložek. Ti tak tahají peníze z kapes všech motoristů, kteří si bez ohledu na svou vůli musejí kupovat předražená paliva bez jakéhokoli ověřeného přínosu.

Nejvíce na vyšší cenu paliv doplatí automobiloví dopravci, kteří již nyní patří k těm nejvíce zasaženým stávající ekonomickou recesí. V letošním roce jejich situaci již zhoršilo zvýšení spotřební daně na naftu, které, zdá se, výběru této daně spíš uškodilo než pomohlo. V žádném případě pak nechtějí akceptovat další nesmyslné zdražování paliva, které nemá přínos ani pro ekologii, ani pro státní rozpočet, zato může dále omezit již tak přidušenou ekonomickou aktivitu jednotlivců i firem.

ČESMAD přitom považuje za krajně podezřelé, že poslanci s končícím mandátem, kteří před volbami jinak hýří populistickými gesty za peníze daňových poplatníků, vyvíjejí právě v otázce biopaliv takovou aktivitu. Sdružení tak rozhodně protestuje proti tomu, aby posledním činem Poslanecké sněmovny bylo uzákoněné odírání motoristů kvůli byznysu nepočetné skupiny výrobců biosložek pohonných hmot.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků