Výsledky značky Peugeot v souladu se stanovenými cíli

S 1 080 000 prodanými vozy během prvního pololetí roku 2008 Peugeot zaznamenává nárůst prodejů o 8% oproti prvnímu pololetí 2007. Jedná se o nejlepší prodejní výsledek značky Peugeot v rámci jednoho pololetí. Model 107, jehož prodeje rostou o 3% (56 000), si získal zákazníky svými automobilovými charakteristikami i nízkou úrovní emisí CO2. Model 206 udržuje prodeje na vysoké úrovni (156 000), což značce Peugeot umožňuje udržovat v segmentu B kompletní nabídku.

Model 207, jehož milióntý exemplář sjel z výrobních linek v březnu minulého roku, zaznamenal v prvním pololetí roku 2008 276 000 prodejů. Silný lídr v segmentu B na západoevropském trhu vykazuje třetí nejlepší prodeje na celkovém evropském trhu všech typů a všech značek. Symbol úspěchu této modelové řady, stotisící exemplář vozu 207 CC se objeví na trhu během léta.

Se 150 000 uskutečněnými prodeji za pololetí se Peugeot 308 prosazuje v segmentu kompaktních hatchbacků jako jeden z referenčních modelů. Nabídka modelové řady 308 se nedávno rozšířila o novou verzi karoserie 308 SW, která přispěje k navýšení prodejů ve druhém pololetí roku 2008. Připomeňme, že model 308 SW získal v Německu ocenění Firmenauto, udělované stejnojmenným časopisem a organizací Dekra.

Díky svému stylu a dynamickým kvalitám představuje model 407 (49 000 prodejů) zaručenou hodnotu ve velmi konkurenčním prostředí segmentu rodinných sedanů.

Od letošního května sklízí Peugeot úspěch s nejkompletnější a nejmladší řadou lehkých užitkových vozů ve své dosavadní historii, pokračuje v obchodní ofenzívě a dosahuje vynikajících výsledků se 148 000 prodeji, které znamenají nárůst o 13%. 

Nástin oživení v západní Evropě

Prodeje uskutečněné v západní Evropě jsou téměř stabilní se 638 000 vozy oproti 643 000 za stejné období minulého roku. Příčinou tohoto mírného poklesu jsou celkově klesající (- 3 %) a silně konkurenční trhy, stejně tak jako vysoká ceny ropy.

Peugeot těží z rozsáhlých investic do oblasti snižování ekologického dopadu provozu automobilů a díky atraktivní nabídce, která umožňuje využít různé finanční pobídky spojené s nízkými emisemi CO2, upevňuje se 7,5% svou pozici na trhu osobních a lehkých užitkových vozů (Evropa: 18 zemí).

V oblasti ochrany životního prostředí Peugeot upevňuje své vedoucí postavení s podílem 16,8% na trhu vozů emitujících méně než 120g CO2/km. Kromě toho, model Peugeot 207 obsadil první místo v kategorii vozů s emisemi menšími než 120 g a 130g CO2/km.

Podíl značky Peugeot na západoevropském trhu za první pololetí 2008 se oproti druhému pololetí 2007 znatelně zvýšil (7,5 % oproti 7 %), což potvrzuje nastoupený trend oživení prodejů na tomto trhu.

Stabilita podílu značky Peugeot na západoevropském  trhu

Celkem 8 761 000 osobních a lehkých užitkových vozů registrovaných v prvním pololetí 2008 představuje pokles západoevropského trhu o 3% v porovnání se stejným obdobím roku 2007. Při detailnějším pohledu jsou pro současný celoevropský trh typické kontrastně rostoucí i silně klesající trhy.

V tomto mimořádně nestabilním prostředí Peugeot realizoval v prvním pololetí 2008 celkem 659 000 registrovaných osobních a lehkých užitkových vozů, což odpovídá stabilnímu tržnímu podílu 7,5%.

Vedoucí pozice modelu 207 a vzestup prodejů modelu 308
Model 207 se svou širokou modelovou řadou a s počtem více než 200 000 registrovaných vozů (+ 5%) potvrzuje své třetí místo na západoevropském trhu. Současně model 207 upevnil svou vedoucí pozici v segmentu B2 s více než 10% podílem v segmentu.

Model 308, uvedený již na všech evropských trzích, dosáhl ještě před příchodem 308 SW hranici 100 000 registrovaných vozů. 15. května byla na francouzský trh uvedena verze SW a v současné době přichází také na ostatní trhy.

Na trhu lehkých užitkových vozů Peugeot jednoznačně zlepšuje svůj tržní podíl (9,3% oproti 8,8%). Počet registrovaných vozů Boxer narostl o 10,9 % a Expert o 28,7%.

Francie: nárůst objemů prodeje o 3,2 %
Ve Francii trh osobních vozů zaznamenal nárůst o 4,5% a je stimulován finanční pobídkou spojenou s emisemi CO2. Díky v tomto ohledu velmi atraktivní nabídce Peugeot zaznamenává růst registrací o 3,2%, což odpovídá podílu na trhu 17,3%. Tento nárůst těží i z úspěchu modelů 107 a 207, jejichž objemy prodeje vzrostly o 31,6% (107) a 9% (207).

Na výsledcích značky Peugeot se odráží zvýšení prodejů modelu 308, který dosáhl podílu na trhu 3,9% a upevnil tak pozici lídra mezi hatchbacky segmentu M1. Spolu s tímto prodejním nárůstem navíc na trh přicházejí v nové podobě také tři stěžení modely řady, které by se v počtu prodejů měly zřetelněji projevit ve druhé polovině roku. 

V prvé řadě se jedná o model 308 SW, uvedený na trh 15. května 2008, který citelně přispívá k prodejům řady 308 a představuje téměř třetinu objemu jeho prodejů. Dále je to model Partner Tepee, který je v prodejní nabídce od 15. května, a nakonec nový model 407, který je na trh uváděn právě v těchto dnech.

Díky kompletní nabídce užitkových vozů, jejíž obnova byla završena 15. května uvedením nového modelu Partner, Peugeot zvyšuje prodeje LUV o 2,5%. Na tomto výsledku se podílí celá užitková modelová řada: Boxer (+ 14,3 %), Expert (+ 3,9 %) a Partner (+ 3,9 %).

Na trhu osobních a lehkých užitkových vozů se zvýšil počet registrovaných vozů značky Peugeot o 3,1% a dosahuje na tomto trhu podílu 17,4%, což představuje nárůst o jeden procentní bod podílu na trhu oproti druhému pololetí roku 2007.

Německo: nárůst objemů prodeje o 12 %
V Německu, kde se celkový trh zvýšil o 3,9%, zaznamenává Peugeot vynikající výsledky a v prvním pololetí 2008 zvyšuje počet svých registrovaných osobních a lehkých užitkových vozů o více než 12% (56 000 registrací oproti 50 000 ve stejném období minulého roku) a zlepšuje tak svůj celkový podíl na trhu o 0,2 procentního bodu na 3,2%.

Na trhu osobních vozů je tento vývoj výsledkem úspěchu modelu 207, nejprodávanějšího dováženého vozu na německém trhu za poslední měsíce prvního pololetí a lídra v segmentu v rámci verze karoserie kupé kabriolet.

Na trhu LUV, po velmi dynamickém roce 2007, zaznamenává Peugeot v prvním pololetí 2008 navýšení objemů prodeje o téměř 10%, což vypovídá o atraktivitě rozšířené a obnovené modelové řady užitkových vozů značky.

Velká Británie: Peugeot upřednostňuje rentabilitu prodejů
Ve Velké Británii Peugeot dosahuje v prvním pololetí roku 2008 podíl 5,7% (oproti 6% v předešlém roce), na trhu, který zaznamenal pokles o 1,4%.
Vzhledem k nepříznivému směnnému kurzu Peugeot UK přistoupil od začátku roku k arbitráži svých distribučních kanálů ve prospěch rentabilních prodejů.
Mezi uspokojivé výsledky značky Peugeot v tomto tržním prostředí v prvním pololetí 2008 patří zvýšení prodejů modelu 308 a 207 CC. Model 207 CC obsadil na jednom z nejdynamičtějších evropských trhů s kabriolety první místo s nárůstem 8% oproti roku 2007. Mimoto atraktivita nabídky lehkých užitkových vozů Peugeot, podpořená nedávným uvedením modelu 207 Van a nových vozů Partner a Bipper, i nadále slaví úspěch u společností a drobných podnikatelů a umožňuje nárůst podílu značky Peugeot o 0,8 procentního bodu na 5,6%, na trhu LUV, který je stabilní ve srovnání s rokem 2007.

Španělsko: růst v obtížných tržních podmínkách
Ve Španělsku, na trhu osobních vozů, který se oproti minulému roku propadl o 17,6%, Peugeot posiluje svůj podíl o téměř jeden procentní bod (9,4% oproti 8,6% v roce 2007) s 65 900 registrovanými vozy v prvním pololetí 2008. Tento výkon staví Peugeot na vedoucí pozici na trhu s osobními vozy pro soukromé zákazníky. K dosažení těchto výsledků silně přispívají model 207, lídr ve svém segmentu, s podílem 16,2%, úspěšné uvedení modelu 308 hatchback a nedávné uvedení verze karoserie SW, udržení úrovně prodejů modelu 407 a úspěch vozu Peugeot Partner.
Trh LUV pokračuje v silně klesající tendenci oproti roku 2007 (- 26,8%). Peugeot se umístil za první pololetí na třetím místě s 13 350 registracemi a získává navíc 1,4 procentního bodu podílu na trhu na konečných 12,6%.

Itálie: nárůst registrací LUV o 21,4%
V prvním pololetí 2008 se v Itálii, oproti prvním šesti měsícům prodejně výjimečného roku 2007, trh osobních vozů propadá o 11,5%. Objem prodejů vázaných na finanční pobídky rottamazione významně poklesl o téměř 15% celkových prodejů osobních vozů.
V tomto kontextu dosáhl Peugeot podílu na trhu osobních vozů 4,7%, s nárůstem oproti druhému pololetí 2007, díky zlepšujícím se prodejům modelu 308 hatchback a uvedení modelu 308 SW na trh na konci května.
Na trhu LUV Peugeot realizoval největší navýšení v objemu prodejů (+ 21,4%) a dosáhl podílu 5%.
Na ostatních západoevropských trzích přispívá k udržení podílu na trhu stálý vzestup prodejů modelu 207, které byly vysoké již v prvním pololetí 2007, dobré zahájení prodejů modelu 308, příchod verze karoserie 308 SW, modelová řada užitkových vozů a vedoucí postavení značky Peugeot v oblasti emisí CO2, díky němuž je modelová řada v některých zemích atraktivní pro čerpání finančních pobídek. Za povšimnutí stojí také vývoj podílu na trhu v Nizozemí (8,2 % oproti 8 %) a v Belgii (10,2 % oproti 10 %).

Peugeot mimo západní Evropu

Mimo západní Evropu se prodeje montovaných vozů i nadále vyvíjely stálým rytmem a dosáhly 285 000 prodaných vozů (+ 5,2 %). Tento nárůst odráží trvale stoupající tendenci v prioritních regionech rozvoje, kterými jsou Rusko a východní Evropa, oblast Jižní Ameriky a Čína.

Pokračování růstu v oblasti Jižní Ameriky
V Jižní Americe (Brazílie + Argentina) prodeje značky Peugeot stouply o 14,5% a dosáhly 75 000 jednotek. Značka zde realizovala počet 76 000 registrovaných vozů (+ 11,8%), a zvyšuje podíl na trhu na 4,6%.

V Argentině filiálka Peugeot zaznamenává růst o 6,8% na 34 400 vozů. Podíl značky Peugeot na trhu zde dosahuje 10,8%. V segmentu M1 vykazují dobré výsledky všechny verze karoserie modelu 307, u nichž nárůst prodejů oproti prvnímu semestru 2007 činí 11,8%.

V Brazílii, Peugeot do Brasil vykazuje 41 600 registrovaných vozů a nárůst o 15,6%, což představuje podíl na trhu 3,1%. V segmentu „populars" zaznamenává model 206 nárůst o 21,4%, a to zejména díky vynikajícím výsledkům hatchbacku, jehož prodeje vzrostly o 38,5%.

Vývoj v Číně
V Číně, na trhu s nárůstem o 13,7%, značka Peugeot zvyšuje prodeje o 13,8% na 50 000 prodaných vozů. Tento nárůst přineslo únorové uvedení modelu 307 sedan, který doplňuje nabídku produktů značky Peugeot na čínském trhu. Podíl značky Peugeot na trhu zůstává stabilní a činí 1,7%.

Vzestup značky Peugeot se opírá také o obchodní síť s 250 prodejními místy, koncesemi a zprostředkovateli prodeje, kteří používají program jednotné vizuální identity zvaný  Blue Box.

Silný nárůst v Rusku: + 93,4%
Na trhu s nárůstem o 34,1% filiálka Peugeot dosahuje s 22 000 prodeji velmi silného zvýšení objemů (+ 93,4%). O tento nárůst se zasloužila zejména nově uvedená verze 207 s automatizovanou převodovkou, vstupní verze modelové řady dokonale přizpůsobená očekáváním ruského trhu, a také nedávné uvedení modelu 308 hatchback. Za povšimnutí stojí také dobré výsledky verze 206 Sedan.

Peugeot zlepšuje svůj podíl na trhu o 0,4 procentního bodu na 1,3 %.

Východní Evropa: Peugeot upevňuje svou pozici
Na silně konkurenčních trzích značka udržuje své prodejní objemy (osobní vozy + LUV) ve výši 35 300 vozů. Výkony značky je třeba vyzdvihnout zejména na Slovensku (zvýšení podílu o 0,4 procentního bodu na 7,5%), ve Slovinsku (+ 0,4 bodu na 8%) a v Maďarsku, na jehož už po čtyři roky klesajícím trhu zvyšuje podíl o 0,1 procentního bodu na 4,5%.

Zavedení středisek business center na začátku roku 2008 pomohlo mimo jiné zhodnotit bohatou nabídku značky Peugeot na trhu lehkých užitkových vozů, jejichž prodeje vzrostly téměř o 30 % na 8 800 kusů.

Afrika a Střední východ
V Íránu Peugeot vyfakturoval během prvního pololetí 153 600 jednotek, což je nárůst o 87,5 %. Na celkových prodejích se podílí 36 500 jednotkami model 206 a 117 100 jednotkami model 405.

V Turecku na trhu s nárůstem 13,3% Peugeot zaznamenává zvýšení prodejů o 27,4% a v prvním pololetí 2008 dosahuje počtu 10 500 jednotek. Podíl na trhu se zvýšil o 0,3 procentního bodu na 4,5%. Tento nárůst je daný uvedením modelu 308 hatchback na trh. Na trhu lehkých užitkových vozů se prosadil Bipper a zaujímá 49% prodejů značky.

V Alžírsku filiálka zaznamenává dobré výkony s 12 200 prodanými vozy, což představuje nárůst o 18,3%. Peugeot na zdejším trhu zaujímá podíl 9,9%. V segmentu B zaznamenává dvojice 206 + 207 nárůst o 32,2%, stejně tak Partner Origin zvyšuje své prodeje o 29,7%.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků