Výroční Abarth 595 připomíná historii škorpiona v novém videu

Značka Abarth se během let značně vzdálila od původního zaměření, na své kořeny ale nezapomíná.

Carlo Abarth původně založil svoji společnost se škorpionem ve znaku kvůli stavbě závodních aut. Později přidal také výrobu dílů na zvýšení výkonu pro silniční vozy. 

Video | Sportovní auta | Fiat

Fiat 500 Abarth: Catrinel Menghia opět v akci

Fiat jeho firmu koupil na začátku 70. let a její význam se postupně snižoval až do roku 2007, kdy jí mateřská automobilka dopřála znovuzrození a udělila jí status samostatné značky.

Dnes Abarth nabízí ostré modely Abarth 500 a Abarth Punto v několika variacích. Na autosalonu ve Frankfurtu představil pětistovku ve výroční edici Abarth 595 50th Anniversary, která vás provede tímto vzpomínkovým videem. 

Video | Design | Sportovní auta | Fiat | Lamborghini

Co se stane, když zkřížíte starý Fiat 500 a Lamborghini Murcielago

A čehože se padesáté výročí týká? V roce 1963 byl na autosalonu v Turíně představen původní Abarth 595. Zatímco tehdy číslo v jeho názvu udávalo zdvihový objem motoru, jeho dnešní jmenovec je poháněn přeplňovaným motorem 1,4 l. Původní Abarth 595 zvládl s výkonem 27 koní nanejvýš 120 km/h, výroční novinka může díky síle 180 koní uhánět rychlostí hodně přes 200 km/h.

Výroční série modelu Abarth 595 50th Anniversary je omezena na 299 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků