Výroční Abarth 595 připomíná historii škorpiona v novém videu

Značka Abarth se během let značně vzdálila od původního zaměření, na své kořeny ale nezapomíná.

Carlo Abarth původně založil svoji společnost se škorpionem ve znaku kvůli stavbě závodních aut. Později přidal také výrobu dílů na zvýšení výkonu pro silniční vozy. 

Video | Sportovní auta | Fiat

Fiat 500 Abarth: Catrinel Menghia opět v akci

Fiat jeho firmu koupil na začátku 70. let a její význam se postupně snižoval až do roku 2007, kdy jí mateřská automobilka dopřála znovuzrození a udělila jí status samostatné značky.

Dnes Abarth nabízí ostré modely Abarth 500 a Abarth Punto v několika variacích. Na autosalonu ve Frankfurtu představil pětistovku ve výroční edici Abarth 595 50th Anniversary, která vás provede tímto vzpomínkovým videem. 

Video | Sportovní auta | Fiat | Design | Lamborghini

Co se stane, když zkřížíte starý Fiat 500 a Lamborghini Murcielago

A čehože se padesáté výročí týká? V roce 1963 byl na autosalonu v Turíně představen původní Abarth 595. Zatímco tehdy číslo v jeho názvu udávalo zdvihový objem motoru, jeho dnešní jmenovec je poháněn přeplňovaným motorem 1,4 l. Původní Abarth 595 zvládl s výkonem 27 koní nanejvýš 120 km/h, výroční novinka může díky síle 180 koní uhánět rychlostí hodně přes 200 km/h.

Výroční série modelu Abarth 595 50th Anniversary je omezena na 299 kusů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2010
Stav: 70 799 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků