Výrobci aut drží dietu. Vsadí ještě více na hliník?

Výrobci aut drží dietu. Vsadí ještě více na hliník?

Představitelé hliníkářského průmyslu si libují. Podle jejich slov je čekají zlaté časy. Se stoupajícími cenami paliv se totiž zvyšuje tlak na automobilové výrobce, aby jejich vozy měly nižší spotřebu. A jednou z cest, jak toho dosáhnout, je snížit váhu nových automobilů, použít lehčí materiály.

Tlak na úspory sílí po celém světě a zcela jistě zdvojnásobí použití hliníku v automobilovém průmyslu do roku 2025, řekl vrcholný představitel společnosti Alcoa, jednoho z největších hliníkářských koncernů světa, který sídlí ve Spojených státech amerických.

Na konferenci v New Yorku Randal Scheps řekl, že všichni přední výrobci, od BMW po Audi, již začali s prvními razantními kroky. Těžkou ocel postupně nahrazují hliníkem.

"Oni prostě jen reagují na zvyšující se požadavky a regulace týkající se spotřeby paliva. Musí. Děje se tak dnes všude,“ řekl Scheps.

Podle něj i dalších zástupců hliníkářského průmyslu, kteří promluvili na konferenci v New Yorku, nastalo v jejich oboru „bezprecedentní období“. Není jediný výrobce aut, který by se nezajímal o jejich produkci.

Přechod od „oceli k hliníku“ bude podle nich dramatický. Poptávka po hliníku stoupne do roku 2025 dvojnásobně - z loňských 11,5 mil. tun na 24,8 mil. tun. Do roku 2025 také stoupne množství hliníku v „průměrném autě“ ze současných 155 kilogramů na 249 kilogramů.

Scheps se také vyjádřil k soutěži mezi hliníkem a kompozitními materiály (například plasty): "Myslím si, že v nejbližší době se neuskuteční. Ony nejsou kompatibilní s existující výrobní infrastrukturou, jsou příliš drahé, nedají se recyklovat, ´nechovají´ se dobře při haváriích a jejich výrobní cyklus je příliš dlouhý. Ostatně spotřebitele to ani nezajímá, z jakého materiálu byly vyrobeny. Oni se zajímají o to, kolik auto stojí a jakou má spotřebu.“

Foto: profimedia.cz
 

Doporučujeme

Články odjinud