Výrobci aut drží dietu. Vsadí ještě více na hliník?

Představitelé hliníkářského průmyslu si libují. Podle jejich slov je čekají zlaté časy. Se stoupajícími cenami paliv se totiž zvyšuje tlak na automobilové výrobce, aby jejich vozy měly nižší spotřebu. A jednou z cest, jak toho dosáhnout, je snížit váhu nových automobilů, použít lehčí materiály.

Tlak na úspory sílí po celém světě a zcela jistě zdvojnásobí použití hliníku v automobilovém průmyslu do roku 2025, řekl vrcholný představitel společnosti Alcoa, jednoho z největších hliníkářských koncernů světa, který sídlí ve Spojených státech amerických.

Na konferenci v New Yorku Randal Scheps řekl, že všichni přední výrobci, od BMW po Audi, již začali s prvními razantními kroky. Těžkou ocel postupně nahrazují hliníkem.

"Oni prostě jen reagují na zvyšující se požadavky a regulace týkající se spotřeby paliva. Musí. Děje se tak dnes všude,“ řekl Scheps.

Podle něj i dalších zástupců hliníkářského průmyslu, kteří promluvili na konferenci v New Yorku, nastalo v jejich oboru „bezprecedentní období“. Není jediný výrobce aut, který by se nezajímal o jejich produkci.

Přechod od „oceli k hliníku“ bude podle nich dramatický. Poptávka po hliníku stoupne do roku 2025 dvojnásobně - z loňských 11,5 mil. tun na 24,8 mil. tun. Do roku 2025 také stoupne množství hliníku v „průměrném autě“ ze současných 155 kilogramů na 249 kilogramů.

Technika | BMW | Hyundai | Opel | Smart

Automobily jen z plastů? Už se to blíží

Scheps se také vyjádřil k soutěži mezi hliníkem a kompozitními materiály (například plasty): "Myslím si, že v nejbližší době se neuskuteční. Ony nejsou kompatibilní s existující výrobní infrastrukturou, jsou příliš drahé, nedají se recyklovat, ´nechovají´ se dobře při haváriích a jejich výrobní cyklus je příliš dlouhý. Ostatně spotřebitele to ani nezajímá, z jakého materiálu byly vyrobeny. Oni se zajímají o to, kolik auto stojí a jakou má spotřebu.“

Foto: profimedia.cz
 
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků