Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Dlouhých 68 let trval příběh Land Roveru Defender. Současná generace vycházející z původních Land Rover Series ale definitivně skončila, britská automobilka v pátek oficiálně zastavila výrobu. Přestože se Defender už vyrábět nebude, pořád si budou moci zájemci pořídit v podstatě nové auto přímo od Land Roveru.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Land Rover věnoval poslední den výroby oslavě Defenderu, na které se sešlo na sedm stovek současných i bývalých zaměstnancům. Tím úplně posledním Defenderem se stala verze 90 Heritage Soft Top. 

Příběh Defenderu se začal psát v roce 1948, kdy se představil model Series I. Postupné vylepšování přineslo Series II a III. Jméno Defender jako takové se poprvé objevilo v roce 1990. Od úplného začátku bylo vyrobeno více než dva miliony kusů.

Tuning | Off-roady | Land Rover

Také Kahn připomíná konec Defenderu. Představil The End Edition

Přestože se Defender jako takový přestane v Evropě vyrábět, jistá možnost, jak pořídit v podstatě nové auto, tu pořád je. Land Rover spolu s koncem Defenderu představil i program Jaguar Land Rover Heritage Restoration. Tým dvanácti odborníků, přičemž deset z nich pracovalo ve výrobě Defenderu, se bude starat o renovaci Land Roverů Series a jejich následný prodej. Zájemci si tak sice nemohou koupit nově vyrobené auto, k dispozici ale budou kompletně zrenovované kusy. Opravovat se bude v Solihullu.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Na novou generaci Defenderu si musíme ještě chvíli počkat. Land Rover bude už nástupce své legendy vyrábět v nové továrně na Slovensku a ta se má otevřít v roce 2018.

Kromě rozsáhlé galerie najdete níže také několik videí připomínajících historii Defenderu. Třeba reklama, kde se Defík vyšplhá na přehradu, opravdu stojí za to. 

Zobrazit tiskovou zprávu

LR_DEF_Celebration_Event_290116_01_(125993).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_02_(125997).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_03_(125992).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_04_(125998).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_05_(125995).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_06_(125994).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_07_(125999).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_08_(125996).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_09_(126000).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_10_(126001).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_11_(126002).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_12_(126003).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_13_(126040).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_14_(126041).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_15_(126042).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_16_(126044).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_17_(126043).jpgLR_DEF_Event_290116-18_(126066).jpgLR_DEF_Event_290116-19_(126079).jpgLR_DEF_Event_290116-20_(126065).jpgLR_DEF_Event_290116-21_(126074).jpgLR_DEF_Event_290116-22_(126069).jpgLR_DEF_Event_290116-23_(126073).jpgLR_DEF_Event_290116-24_(126067).jpgLR_DEF_Event_290116-25_(126080).jpgLR_DEF_Event_290116-26_(126071).jpgLR_DEF_Event_290116-27_(126075).jpgLR_DEF_Event_290116-28_(126070).jpgLR_DEF_Event_290116-29_(126077).jpgLR_DEF_Event_290116-30_(126072).jpgLR_DEF_Event_290116-31_(126078).jpgLR_DEF_Event_290116-32_(126068).jpgLR_DEF_Event_290116-33_(126076).jpgLR_DEF_Event_290116-34_(126081).jpgLR_DEF_Event_290116-35_(126084).jpgLR_DEF_Event_290116-36_(126082).jpgLR_DEF_Event_290116-37_(126085).jpgLR_DEF_Event_290116-38_(126083).jpgLR_DEF_Event_290116-39_(126086).jpgLR_DEF_Event_290116-40_(126096).jpgLR_DEF_Event_290116-41_(126099).jpgLR_DEF_Event_290116-42_(126089).jpgLR_DEF_Event_290116-43_(126097).jpgLR_DEF_Event_290116-44_(126090).jpgLR_DEF_Event_290116-45_(126104).jpgLR_DEF_Event_290116-46_(126094).jpgLR_DEF_Event_290116-47_(126098).jpgLR_DEF_Event_290116-48_(126091).jpgLR_DEF_Event_290116-49_(126102).jpgLR_DEF_Event_290116-50_(126095).jpgLR_DEF_Event_290116-51_(126103).jpgLR_DEF_Event_290116-52_(126093).jpgLR_DEF_Event_290116-53_(126100).jpgLR_DEF_Event_290116-54_(126092).jpgLR_DEF_Event_290116-55_(126101).jpgLR_DEF_Event_290116-56_(126105).jpgLR_DEF_Event_290116-57_(126107).jpgLR_DEF_Event_290116-58_(126106).jpgLR_DEF_Event_290116-59_(126108).jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Land Rover Freelander 1.994
Rok výroby: 1999
Stav: 225 488 km
Cena: 55 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 126 307 km
Cena: 335 000 Kč
Rover 25 1.588
Rok výroby: 2000
Stav: 195 516 km
Cena: 25 000 Kč
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

včera | Lukáš Dittrich | 9 příspěvků
Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Test ojetiny: Opel Astra J

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.

28.  8.  2016 | Dalibor Žák | 60 příspěvků
Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Hyundai H350 Van

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.

24.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 12 příspěvků