Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Dlouhých 68 let trval příběh Land Roveru Defender. Současná generace vycházející z původních Land Rover Series ale definitivně skončila, britská automobilka v pátek oficiálně zastavila výrobu. Přestože se Defender už vyrábět nebude, pořád si budou moci zájemci pořídit v podstatě nové auto přímo od Land Roveru.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Land Rover věnoval poslední den výroby oslavě Defenderu, na které se sešlo na sedm stovek současných i bývalých zaměstnancům. Tím úplně posledním Defenderem se stala verze 90 Heritage Soft Top. 

Příběh Defenderu se začal psát v roce 1948, kdy se představil model Series I. Postupné vylepšování přineslo Series II a III. Jméno Defender jako takové se poprvé objevilo v roce 1990. Od úplného začátku bylo vyrobeno více než dva miliony kusů.

Tuning | Off-roady | Land Rover

Také Kahn připomíná konec Defenderu. Představil The End Edition

Přestože se Defender jako takový přestane v Evropě vyrábět, jistá možnost, jak pořídit v podstatě nové auto, tu pořád je. Land Rover spolu s koncem Defenderu představil i program Jaguar Land Rover Heritage Restoration. Tým dvanácti odborníků, přičemž deset z nich pracovalo ve výrobě Defenderu, se bude starat o renovaci Land Roverů Series a jejich následný prodej. Zájemci si tak sice nemohou koupit nově vyrobené auto, k dispozici ale budou kompletně zrenovované kusy. Opravovat se bude v Solihullu.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Na novou generaci Defenderu si musíme ještě chvíli počkat. Land Rover bude už nástupce své legendy vyrábět v nové továrně na Slovensku a ta se má otevřít v roce 2018.

Kromě rozsáhlé galerie najdete níže také několik videí připomínajících historii Defenderu. Třeba reklama, kde se Defík vyšplhá na přehradu, opravdu stojí za to. 

Zobrazit tiskovou zprávu

LR_DEF_Celebration_Event_290116_01_(125993).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_02_(125997).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_03_(125992).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_04_(125998).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_05_(125995).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_06_(125994).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_07_(125999).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_08_(125996).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_09_(126000).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_10_(126001).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_11_(126002).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_12_(126003).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_13_(126040).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_14_(126041).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_15_(126042).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_16_(126044).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_17_(126043).jpgLR_DEF_Event_290116-18_(126066).jpgLR_DEF_Event_290116-19_(126079).jpgLR_DEF_Event_290116-20_(126065).jpgLR_DEF_Event_290116-21_(126074).jpgLR_DEF_Event_290116-22_(126069).jpgLR_DEF_Event_290116-23_(126073).jpgLR_DEF_Event_290116-24_(126067).jpgLR_DEF_Event_290116-25_(126080).jpgLR_DEF_Event_290116-26_(126071).jpgLR_DEF_Event_290116-27_(126075).jpgLR_DEF_Event_290116-28_(126070).jpgLR_DEF_Event_290116-29_(126077).jpgLR_DEF_Event_290116-30_(126072).jpgLR_DEF_Event_290116-31_(126078).jpgLR_DEF_Event_290116-32_(126068).jpgLR_DEF_Event_290116-33_(126076).jpgLR_DEF_Event_290116-34_(126081).jpgLR_DEF_Event_290116-35_(126084).jpgLR_DEF_Event_290116-36_(126082).jpgLR_DEF_Event_290116-37_(126085).jpgLR_DEF_Event_290116-38_(126083).jpgLR_DEF_Event_290116-39_(126086).jpgLR_DEF_Event_290116-40_(126096).jpgLR_DEF_Event_290116-41_(126099).jpgLR_DEF_Event_290116-42_(126089).jpgLR_DEF_Event_290116-43_(126097).jpgLR_DEF_Event_290116-44_(126090).jpgLR_DEF_Event_290116-45_(126104).jpgLR_DEF_Event_290116-46_(126094).jpgLR_DEF_Event_290116-47_(126098).jpgLR_DEF_Event_290116-48_(126091).jpgLR_DEF_Event_290116-49_(126102).jpgLR_DEF_Event_290116-50_(126095).jpgLR_DEF_Event_290116-51_(126103).jpgLR_DEF_Event_290116-52_(126093).jpgLR_DEF_Event_290116-53_(126100).jpgLR_DEF_Event_290116-54_(126092).jpgLR_DEF_Event_290116-55_(126101).jpgLR_DEF_Event_290116-56_(126105).jpgLR_DEF_Event_290116-57_(126107).jpgLR_DEF_Event_290116-58_(126106).jpgLR_DEF_Event_290116-59_(126108).jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2004
Stav: 184 458 km
Cena: 64 000 Kč
Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2007
Stav: 98 531 km
Cena: 240 000 Kč
Land Rover Freelander 1.994
Rok výroby: 1999
Stav: 225 488 km
Cena: 60 000 Kč
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

28.  6.  2016 | Dalibor Žák | 39 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků