Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Dlouhých 68 let trval příběh Land Roveru Defender. Současná generace vycházející z původních Land Rover Series ale definitivně skončila, britská automobilka v pátek oficiálně zastavila výrobu. Přestože se Defender už vyrábět nebude, pořád si budou moci zájemci pořídit v podstatě nové auto přímo od Land Roveru.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Land Rover věnoval poslední den výroby oslavě Defenderu, na které se sešlo na sedm stovek současných i bývalých zaměstnancům. Tím úplně posledním Defenderem se stala verze 90 Heritage Soft Top. 

Příběh Defenderu se začal psát v roce 1948, kdy se představil model Series I. Postupné vylepšování přineslo Series II a III. Jméno Defender jako takové se poprvé objevilo v roce 1990. Od úplného začátku bylo vyrobeno více než dva miliony kusů.

Tuning | Off-roady | Land Rover

Také Kahn připomíná konec Defenderu. Představil The End Edition

Přestože se Defender jako takový přestane v Evropě vyrábět, jistá možnost, jak pořídit v podstatě nové auto, tu pořád je. Land Rover spolu s koncem Defenderu představil i program Jaguar Land Rover Heritage Restoration. Tým dvanácti odborníků, přičemž deset z nich pracovalo ve výrobě Defenderu, se bude starat o renovaci Land Roverů Series a jejich následný prodej. Zájemci si tak sice nemohou koupit nově vyrobené auto, k dispozici ale budou kompletně zrenovované kusy. Opravovat se bude v Solihullu.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Na novou generaci Defenderu si musíme ještě chvíli počkat. Land Rover bude už nástupce své legendy vyrábět v nové továrně na Slovensku a ta se má otevřít v roce 2018.

Kromě rozsáhlé galerie najdete níže také několik videí připomínajících historii Defenderu. Třeba reklama, kde se Defík vyšplhá na přehradu, opravdu stojí za to. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků