Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Výroba Land Roveru Defender skončila. Prodávat se ale bude dál

Dlouhých 68 let trval příběh Land Roveru Defender. Současná generace vycházející z původních Land Rover Series ale definitivně skončila, britská automobilka v pátek oficiálně zastavila výrobu. Přestože se Defender už vyrábět nebude, pořád si budou moci zájemci pořídit v podstatě nové auto přímo od Land Roveru.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender 90 SW: Ještě než se rozloučíme  

Land Rover věnoval poslední den výroby oslavě Defenderu, na které se sešlo na sedm stovek současných i bývalých zaměstnancům. Tím úplně posledním Defenderem se stala verze 90 Heritage Soft Top. 

Příběh Defenderu se začal psát v roce 1948, kdy se představil model Series I. Postupné vylepšování přineslo Series II a III. Jméno Defender jako takové se poprvé objevilo v roce 1990. Od úplného začátku bylo vyrobeno více než dva miliony kusů.

Tuning | Off-roady | Land Rover

Také Kahn připomíná konec Defenderu. Představil The End Edition

Přestože se Defender jako takový přestane v Evropě vyrábět, jistá možnost, jak pořídit v podstatě nové auto, tu pořád je. Land Rover spolu s koncem Defenderu představil i program Jaguar Land Rover Heritage Restoration. Tým dvanácti odborníků, přičemž deset z nich pracovalo ve výrobě Defenderu, se bude starat o renovaci Land Roverů Series a jejich následný prodej. Zájemci si tak sice nemohou koupit nově vyrobené auto, k dispozici ale budou kompletně zrenovované kusy. Opravovat se bude v Solihullu.

Testy | Off-roady | Land Rover

Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?  

Na novou generaci Defenderu si musíme ještě chvíli počkat. Land Rover bude už nástupce své legendy vyrábět v nové továrně na Slovensku a ta se má otevřít v roce 2018.

Kromě rozsáhlé galerie najdete níže také několik videí připomínajících historii Defenderu. Třeba reklama, kde se Defík vyšplhá na přehradu, opravdu stojí za to. 

Zobrazit tiskovou zprávu

LR_DEF_Celebration_Event_290116_01_(125993).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_02_(125997).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_03_(125992).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_04_(125998).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_05_(125995).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_06_(125994).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_07_(125999).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_08_(125996).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_09_(126000).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_10_(126001).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_11_(126002).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_12_(126003).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_13_(126040).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_14_(126041).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_15_(126042).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_16_(126044).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_17_(126043).jpgLR_DEF_Event_290116-18_(126066).jpgLR_DEF_Event_290116-19_(126079).jpgLR_DEF_Event_290116-20_(126065).jpgLR_DEF_Event_290116-21_(126074).jpgLR_DEF_Event_290116-22_(126069).jpgLR_DEF_Event_290116-23_(126073).jpgLR_DEF_Event_290116-24_(126067).jpgLR_DEF_Event_290116-25_(126080).jpgLR_DEF_Event_290116-26_(126071).jpgLR_DEF_Event_290116-27_(126075).jpgLR_DEF_Event_290116-28_(126070).jpgLR_DEF_Event_290116-29_(126077).jpgLR_DEF_Event_290116-30_(126072).jpgLR_DEF_Event_290116-31_(126078).jpgLR_DEF_Event_290116-32_(126068).jpgLR_DEF_Event_290116-33_(126076).jpgLR_DEF_Event_290116-34_(126081).jpgLR_DEF_Event_290116-35_(126084).jpgLR_DEF_Event_290116-36_(126082).jpgLR_DEF_Event_290116-37_(126085).jpgLR_DEF_Event_290116-38_(126083).jpgLR_DEF_Event_290116-39_(126086).jpgLR_DEF_Event_290116-40_(126096).jpgLR_DEF_Event_290116-41_(126099).jpgLR_DEF_Event_290116-42_(126089).jpgLR_DEF_Event_290116-43_(126097).jpgLR_DEF_Event_290116-44_(126090).jpgLR_DEF_Event_290116-45_(126104).jpgLR_DEF_Event_290116-46_(126094).jpgLR_DEF_Event_290116-47_(126098).jpgLR_DEF_Event_290116-48_(126091).jpgLR_DEF_Event_290116-49_(126102).jpgLR_DEF_Event_290116-50_(126095).jpgLR_DEF_Event_290116-51_(126103).jpgLR_DEF_Event_290116-52_(126093).jpgLR_DEF_Event_290116-53_(126100).jpgLR_DEF_Event_290116-54_(126092).jpgLR_DEF_Event_290116-55_(126101).jpgLR_DEF_Event_290116-56_(126105).jpgLR_DEF_Event_290116-57_(126107).jpgLR_DEF_Event_290116-58_(126106).jpgLR_DEF_Event_290116-59_(126108).jpg

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Úroveň Dacií se rok od roku zlepšuje a s ní i nabídka verzí. Zatímco v minulosti byla automatická převodovka nemyslitelná, dnes už to takový problém není. Jak funguje „robot“ v kombinaci s tříválcem 0.9 TCe?

28.  9.  2016 | Aleš Veverka | 19 příspěvků
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 67 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky