Výroba Lamborghini Murciélago skončila, příchod Joty je na spadnutí

Životní pouť Lamborghini Murciélago je definitivně u konce. Zdá se to k nevíře, ale vůz na trhu válčil téměř deset let a i když na některých jeho prvcích již bylo znát, že nejsou zrovna dnešní, na první pohled si do posledních dnů uchovával stále svěží vzhled.

Murciélago nebylo možné objednávat již od letošního května, ale teprve tento pátek se v továrně firmy v Sant'Agatě konala jakási rozlučka, v rámci sjel z výrobní linky i poslední vůz tohoto modelu. Má pořadové číslo 4 099 a v provedení LP 670-4 Superveloce s oranžovým lakem „Arancio Atlas” byl vyroben pro švýcarského zákazníka. Mimo něj byla k vidění i plejáda starších dvanáctiválcových modelů firmy jako 350 GT, Miura, Countach nebo Diablo, které doprovodily Murciélago na cestě na věčnost.

Připomeňme, že vůz se začal vyrábět v roce 2001 a charakterizoval jej mj. dvanáctiválcový motor o objemu 6,2 litru, který mu dodával výkon 580 koní. V rámci jediné větší modernizace se pak srdcem vozu stal objemnější motor 6,5 s výkonem 640 koní. Docela nedávno se pak objevila i verze LP 670-4 Superveloce, která nabízela ještě více výkonu (670 koní) ve spojení s nižší hmotností (-100 kg), což ve výsledku dávalo vozu možnost zrychlit na 100 km/h za 3,2 sekundy dosáhnout maximální rychlosti 342 km/h. S oněmi 4 099 vyrobenými kusy se Murciélago stalo mimochodem vůbec neprodávanějším dvanáctiválcovým modelem automobilky.

Dobře, Murciélago je minulostí, ale co bude dál? Inu, když něco končí, něco jiného zase začíná, a tak se již brzy musíme dočkat nástupce. Má jím být model se staronovým jménem Jota, který jsme vám již několikrát ukázali na špionážních fotografiích a dokonce i na videu.

Podle dostupných informací má být Jota ještě rychlejší než nejrychlejší Murciélago. Motorem má zůstat agregát 6,5 V12, výkon ale poskočí na 700 koní. Hmotnost má klesnout o plných 229 kg, přičemž standardem by měl zůstat pohon všech kol. Převodovka bude sedmistupňová automatická a se vší touto výbavou má vůz zrychlí na 100 km/h za 2,9 sekundy a jet až 350 km/h.

Nevíme, do jaké míry jsou tyto údaje věrohodné, k představení nové Joty by ale každopádně mělo dojít nejpozději na jarním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Addio Lamborghini Murciélago
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků