Výroba felicií skončila před deseti roky. Stále jich jsou plné silnice

Je to právě deset let od okamžiku, kdy se přestal vyrábět jeden z nejúspěšnějších modelů z produkce mladoboleslavské automobilky Škoda Felicia. Během sedmi let společnost Škoda Auto vyrobila populárních felicií v několika provedeních v počtu přes 1,4 milionu kusů a dodnes jsou nejrozšířenějším vozidlem na českých komunikacích.

Výroba vozů Škoda Felicia byla zahájena 5. září 1994 ve Vrchlabí. Na brněnském autosalonu v červnu 1995 se veřejnosti představila Škoda Felicia Combi. V srpnu 1995 byla zahájena výroba užitkových verzí Škoda Felicia Pick up a Van Plus. V únoru 1998 byl představen facelift modelů Škoda Felicia a Felicia Combi.

Počet vyrobených vozů Felicia

Škoda Felicia 
1994 – 2001
912 810
Škoda Felicia Combi 
1994 - 2001  
351 436
Škoda Pick up         
1995 - 2001
124 565
Škoda Felicia Fun
1996 - 2000
   4 016
Škoda Felicia Van Plus
1995 - 2000
   5 160
 

Nový typ sice na první pohled připomínal jen poněkud zakulacenější Škodu Favorit, s níž sdílel i řadu dílů podvozku a základní motor, uvnitř ale bylo změn více. Nová škodovka byla pevnější, zákazníci se dočkali airbagů i dvou nových motorů z produkce Volkswagenu včetně dieslu.

Osud felicie ale zpečetily nové ekologické předpisy, kterým už její motory nevyhovovaly, a investice do výměny agregátu neměla pro továrnu smysl. Zájemce by měla dál, ale poslední dva roky se vyráběla souběžně s celkově modernější fabií. Určitá technická zastaralost udělala z felicie poslední škodovku, na níž si mohli něco udělat kutilové.

Klepněte pro větší obrázek 
Škoda Felicia

„Předností Felicie je vnitřní prostor, další výhody vyplývají z technické jednoduchosti. Její provozování je v porovnání s modernějšími vozy laciné, i když náhradních dílů přece jen ubývá. Jízdní vlastnosti příliš nenadchnou. Mezi nedostatky patří i chudá výbava a nepřítelem karoserie je koroze. Nízká tuhost skeletu má na svědomí hluk a vibrace,“ řekl AutoRevue.cz o oblíbeném modelu manažer skladových zásob Auto ESA Martin Seidl.

Ke konci minulého roku bylo v Česku registrováno přes 393 tisíc vozů Felicia, což bylo osm a tři čtvrtě procenta z celkového počtu téměř čtyř a půl milionu osobních aut. To je na jednu stranu důkazem úspěšnosti felicií, ale na druhou i příkladem jejich stárnutí. Průměrný věk těchto vozidel je totiž už téměř čtrnáct let.

Počet vyrobených škodovek v letech 1991-2001

Favorit         
1991-1994
475 003
Forman
1991-1995
222 793
Pick up
1991-1995
 70 894
Felicia
1994-2001
912 810
Felicia Combi
1994-2001
351 436
Pick up
1995-2001
124 565
Felicia Fun
1996-2000
   4 016
Felicia Van Plus
1995-2000
   5 160
Octavia
1996-2001
376 493
Octavia Combi
1997-2001
169 241
Fabia
1999-2001
217 450
Fabia Combi
2000-2001
  49 112
Fabia Sedan
2001
   2 075

 

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků