Výroba elektrických Focusů v Evropě končí. Ford loni prodal jen 61 kusů

Automobilka Ford potvrdila, že pro nezájem o elektrické Focusy v Evropě bude jejich výroba zde ukončena. Místo toho sází na hybridní užitkové vozy.

Ford odstartoval výrobu elektrických Focusů roku 2013 ve svém německém závodě v Saarlouis. Po čtyřech letech však bude tvorba těchto aut ukončena. „Prodeje nejsou dostatečné. Jsme připraveni se k výrobním procesům vrátit, až na to trh bude připraven,“ uvádí automobilka v oficiálním prohlášení.

Zajímavosti | Ford | Hybridy

Ford představil policejní vůz na hybridní pohon. Jezdit bude v USA

Americký výrobce prodal v Evropě za loňský rok pouze 61 Focusů na elektrický pohon. Více jich bylo i v roce 2015, konkrétně o devět aut. Pro některé evropské trhy to však neznamená definitivní konec modelu, Ford jej do vybraných států hodlá dovážet z USA.

Ford již dříve uvedl, že prodeje elektromobilů v Evropě nejsou dostačující, jen málo zákazníků v nich totiž vidí využití. Modrý ovál však oproti svým konkurentům nebyl ochoten slevit z ceny, což se na zájmu také projevilo.

Zajímavosti | Video | Ford

Ford představil vlastní dětskou postýlku. Simuluje jízdu v autě

Elektrické plány automobilky se nyní soustředí spíše na vzdálenější budoucnost. V roce 2020 chce Ford uvést zcela nové elektrické SUV s dojezdem 482 kilometrů na jedno nabití. V horizontu příštích pěti let hodlá výrobce představit celkem 13 nových elektrifikovaných vozů.

Vstříc nízkým emisím hodlá Ford vyrazit se svými hybridně poháněnými dodávkami. Závěrem tohoto roku bude v ulicích Londýna testovat "zelený" Transit, který by se měl začít vyrábět roku 2019 v Turecku.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků