Výroba BMW Z4 končí, na pásech uvolní místo SUV

Německá automobilka BMW ohlásila ukončení výroby dvoumístného roadsteru Z4, který od roku 2002 vyráběla v závodu Spartanburg v Jižní Kalifornii. Poslední kus byl vyroben ve čtvrtek v noci a závod si na své konto připsal více než 9 300 kusů tohoto stylového modelu.

Pokud vás překvapuje, že výroba Z4 končí bez následníka, navíc po relativně krátké době (např. verze M se nevyrábí ani tři roky), vězte, že hlavním důvodem jsou nedostatečné kapacity automobilky pro výrobu žádáných SUV modelů, zejména X6 a v brzku i X1. Pro současný vývoj BMW je to situace zcela příznačná.

Výroba nové generace Z4 bude přesunuta zpátky do německého závodu v Regensburgu, prodávat se ale zřejmě nezačne dříve než za rok, novinka by se totiž měla poprvé představit veřejnosti zřejmě až na přelomu roku na autosalonu Los Angeles, nebo v Detroitu. Nový roadster by podle předběžných informací měl být o něco větší, než současná Z4, nabízet se bude přitom i s čtyřválcem s dvojitým přeplňováním, ovšem chybět v nabídce určitě nebude ani nějaký ten šestiválec.

Tip: Špionážní foto a video nového BMW Z4.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 165 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků