Výroba aut v Česku stoupla v pololetí na rekord

Výroba osobních aut v Česku v prvním pololetí vzrostla o pět procent na rekordních 662 529 vozidel. Rostla ale pomaleji, než v prvním čtvrtletí, kdy odvětví zaznamenalo 14procentní nárůst. Oznámilo to Sdružení automobilového průmyslu.

„Vývoj na evropských trzích, na které je směřována většina produkce vozidel vyráběných v ČR, není příznivý. Za první pololetí došlo k poklesu prvních registrací osobních automobilů o více než šest procent, což představuje pokles prodejů zhruba o 460 tisíc aut. Je logické, že této situaci se musí pružně přizpůsobovat i evropská výroba vozidel,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.

Klepněte pro větší obrázek

Podle Jahna byla výroba osobních aut v prvním pololetí rekordní. Nárůst zaznamenala Škoda Auto, která zvýšila produkci o téměř šest procent na 376 524 aut, a Hyundai Nošovice s růstem o 36 procent na 163 530 vozů. Kolínská TPCA ohlásila pokles o více než pětinu na 122 474 vozů.

Celková výroba silničních vozidel v Česku se zvýšila o 4,4 procenta na 675.754 vozů všech kategorií.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků