Výroba aut v Česku do října stoupla o 12 procent

Z výrobních linek tuzemských automobilek sjelo od ledna do října milion a 2339 vozidel, což je meziročně více o 12,2 procent více. Uvedl to dnes Svaz automobilového průmyslu (SAP). Rozhodující podíl na výrobě vozidel v ČR mají osobní vozy, které se na celkové výrobě podílejí 99,5 procenty. Hranici milionu překročila produkce již do října, zatímco loni na překročení této hranice výrobci potřebovali celý rok.

„Údaje o výrobě a exportu vozidel za leden až říjen tohoto roku potvrzují, že domácí automobilový průmysl je v současné době skutečným motorem české průmyslové výroby. Nejedná se přitom jen o výrobce vozidel, ale i o celou řadů výrobců skupin, dílů a příslušenství vozidel. Ti se na průmyslové produkci a exportu českého automobilového průmyslu podílejí asi 45 procenty“, uvedl prezident SAP Martin Jahn.

 

Produkce osobních automobilů za prvních deset měsíců stoupla o 12,1 procenta na 997,5 tisíce kusů.

 

Nárůst je způsoben vyšší výrobou ve Škodě Auto o téměř pětinu a nošovickém Hyundai o více než 21 procent. Za celý loňský firmy v Česku vyrobily 1,072 milionu vozů.
 
Výroba nákladních vozů klesla do října meziročně o 9,6 procenta na 977 kusů nákladních automobilů, přičemž pokles jde na vrub kopřivnické Tatry, jejíž produkce klesla o více než čtvrtinu. Naopak Avia Ashok Leyland zaznamenala o více než čtvrtinu nárůst. Produkce autobusů stoupla do října o 37 procent na 2816, motocyklů dokonce opustilo výrobní haly téměř jednou tolik než loni ve stejném období, celkem jich bylo 1040.
 
„Nyní lze odhadnout, že v Česku bude v roce 2011 vyrobeno asi 1,177 milionu osobních automobilů, což je meziroční nárůst o více než 9,5 procenta,“ podotkl Jahn. Výroba autobusů by se mohla podle odhadu SAP za celý rok zvýšit o pětinu na 3250, u motocyklů by nárůst mohl dosáhnout 45 procent na 1150 kusů. „Bohužel pokles produkce o zhruba osm procent očekáváme u výroby nákladních vozidel,“ dodal Jahn.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 115 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 24 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků