Výrazný nárůst registrací osobních automobilů pokračuje i na začátku 2. pololetí

Za 1-7/2014 činí 17,21% (z 95 351 ks na 111 758 ks, tj o 16 407 ks). V červenci jsme zaznamenali rozdíl dokonce 21,79%.

První je značka Škoda s 34 117 registrovanými automobily (30,52%), následují Volkswagen - 10 582 ks (9,46%), Hyundai - 10 443 ks (9,34%), Ford - 7 211 ks (6,45%), Dacia - 5 256 ks (4,70%), Peugeot - 4 483 ks (4,01%), Seat - 3 807 ks (3,40%), Kia - 3 798 ks (3,39%), Opel - 3 796 ks (3,39%), Renault - 3 691 ks (3,30%), atd.

Z hlediska paliva stále vede benzin s 55,20%, na druhém místě je diesel s 42,29%, následuje LPG - 0,71%, CNG - 0,50%, hybrid - 0,16%, elektro - 71 ks (0,06%), E85 - 16 ks (0,01%), nezjištěno je 1,03%.

Podíl firemních vozidel činí 63,57%, privátních 28,08%, ostatní 8,35%.

První registrace dovezených ojetých OA meziročně sice mírně poklesly (o 5,8%), ale podíl vozidel starších než 10 let tvoří již 42,6%.

Registrace lehkých užitkových automobilů v období 1-7/2014 vzrostly oproti loňskému roku o 18,11% (z 6 069 ks na 7 168 ks, tj o 1 099 ks).

Registrace nákladních vozidel vzrostly o 17,74% (ze 4 323 ks na 5 090 ks, tj o 767 ks).

Nových autobusů bylo registrováno o 22,14% více než loni (nárůst ze 429 ks na 524 ks, tj o 95 ks).

Kategorie motocyklů je jediná, ve které registrace ve srovnání s loňským rokem klesají, a to o 1,59% (z 12 068 ks na 11 876 ks, tj o 192 ks).

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků