Výraznější Range Rover Evoque pro rok 2016

Nejprodávanější model Range Rover Evoque získal pro rok 2016 výraznější vzhled. Luxusní SUV nabízí celou řadu vylepšených designových prvků a technologií. K novému vzhledu přispívá přepracovaný přední nárazník, dva různé typy mřížky chladiče, plnohodnotné LED světlomety a tři varianty nových kol z lehkých slitin. Změny v interiéru zahrnují nová sedadla a výplně dveří, nový systém infotainmentu ovládaného přes dotykovou obrazovku o velikosti osmi palců a nové barvy a materiály jako například Lunar Ice, Vintage Tan a Dark Cherry (pouze pro verzi Autobiography).

Svoji premiéru si odbude také nový dieselový motor Land Rover. Nový čtyřválec Ingenium, který splňuje normu EU6 přináší nejlepší kombinaci výkonu, kultivovaného chodu a úspornosti ve své třídě. Motor byl navržen a zkonstruován ve Velké Británii a má výkon až 180 koní, spotřebu paliva 4,2 l/100km a emise CO2 pouhých 109g/km. Díky tomu je Evoque i nehospodárnějším Land Roverem, který se kdy vyráběl, a na některých trzích přináší úsporu provozních nákladů až 5 000 eur za tři roky.

Design exteriéru

Evoque jako luxusní kompaktní SUV se vyznačuje především svým atraktivním designem. Využití štíhlých LED mlhovek a výrazně širších hlavních světlometů ladí s novým designem předního nárazníku. Zvětšené přívody vzduchu podtrhují jeho sportovní charakter.

Nová mřížka chladiče se nabízí v několika různých provedeních. Standardní varianta se vyznačuje dvěma masivními horizontálními příčkami a novým jemným síťovaným vzorem. Dynamické modely mají šestihranný design a výraznější síťovaní je vyhrazeno sportovním modelům.

RR Evoque pro modelový rok 2016 je prvním vozem, který nabízí adaptivní plnohodnotné LED světlomety pro výbornou viditelnost za tmy. Tato technologie byla hlavním prvkem při tvorbě designu předních i zadních světel, které korespondují s výrazným vzhledem exteriéru. Směrovky jsou nyní součástí LED světlometů s denním svícením. Jsou protáhlé přes celou šířku sdružených světlometů, což nejen zvyšuje bezpečnost, ale i podtrhuje jejich specifický vzhled. Další výhodou energeticky úsporné technologie LED je nižší zatížení elektrického systému vozu.

Charakteristické přívody vzduchu na kapotě motoru, které byly dříve vyhrazeny pouze modelům coupé, jsou nyní poprvé také u pětidvéřové verze HSE Dynamic a Autobiography. Do nového zadního spojleru jsou začleněna delší, zeštíhlená zadní brzdová světla s technologií LED. Jako doplňková výbava se nabízí také nová, nápadná střešní ploutvička s integrovanou anténou 3G pro vylepšení kvality příjmu mobilních telefonů.

Díky třem novým designům kol z lehkých slitin se dvěma druhy povrchu, rozsáhlé paletě barev laků v kombinaci s kontrastní střechou a standardní nebo Dynamic verzí karoserie má zákazník při výběru specifikace vozu Evoque téměř neomezené možnosti.

Design interiéru

Změnami prošla i sedadla, výplně dveří a přístrojová deska. K dispozici jsou prémiové materiály soft-touch. Ve standardních modelech jsou použity textilní tkané potahy Ebony a sedadla mají šest možností nastavení. Zatímco modely s nejvyšší výbavou nabízí přední sedadla s masážní funkcí (doplňkově) a 14 možnostmi elektrického nastavení. Zákazník může vybírat ze 13 barevných kombinací, z nichž dvě jsou úplně nové (Lunar Ice a Vintage Tan), a atmosféru interiéru si pak může doladit individuálně nastavitelným osvětlením interiéru.

Motory Ingenium

Hliníkové dieselové motory Ingenium v Range Rover Evoque pro MY16 mají vysokou hospodárnost. Tyto motory se vyrábějí v nové moderní továrně ve West Midlands ve Velké Británii, kterou společnost nechala postavit za 500 milionů liber.

Celohliníkový motor Ingenium TD4 je o 20-30 kg lehčí než jeho předchůdce. Blok motoru se vyznačuje vysokou tuhostí a oddělené trysky snižují vibrace a hlučnost vstřikování. Nabízí se ve dvou výkonnostních variantách. Úspornější varianta s výkonem 150 koní, spotřebou 4,2 l/100 km a nízkými emisemi CO2 109 g/km, a silnější varianta s výkonem 180 koní, spotřebou 4,8 l/100km a emisemi CO125g/km. Motor s výkonem 150 koní má o 18 % nižší spotřebu než předchozí dieselový motor Evoque.

Motor Ingenium je obohacen o celou řadu moderních technologií. Jde o variabilní časování ventilů a celou řadu prvků snižující tření. Selektivní katalytická redukce a nová nízkotlaká recirkulace výfukových plynů výrazně snižuje emise oxidů dusíku.  Servisní intervaly byly prodlouženy z 25 000 na 35 000 km, čím se snižují provozní náklady těchto nových motorů s lehkou konstrukcí.

RR Evoque MY16 se také nabízí s moderním benzinovým motorem Land Rover Si4 s výkonem 240 koní. Tato výkonná pohonná jednotka má zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,6 sekundy, maximální rychlost 217 km/h, normovanou spotřebu 7,8 l/100 km a emise CO181 g/km.

Efficient Capability

Range Rover Evoque pro modelový rok 2016 je prvním Land Roverem, který bude nabízet i modelové varianty ‚E-Capability‘. Nejhospodárnější modely budou označeny modrým nápisem Evoque, který bude vyhrazen právě těm nejúspornějším vozům Land Rover.  Jde o eD4 s emisemi 109 g/km (coupé) a 113 g/km (pětidvéřová verze) s pohonem předních kol a o čtyřkolku s emisemi 125 g/km.

Moderní technologie

V modelu RR Evoque se nachází celá řada vylepšení včetně komfortních funkcí jako je například zcela nový systém infotainmentu, který se ovládá přes intuitivní dotykovou obrazovku InControlTM Touch.

InControlTM Touch se dodává jako součást standardní výbavy modelů Pure a SE, obsahuje lehce ovladatelné menu a umožňuje listování mezi obrazovkami podobně jako u smartphonu. Funkce InControlTM Apps pak svým uživatelům přes centrální dotykový displej na středovém panelu poskytuje přístup k mnoha oblíbeným aplikacím chytrých telefonů.  Audiosystém se šesti reproduktory lze rozšířit o satelitní navigaci na SD kartě, DAB, Sirius a rádio v kvalitě HD tam, kde je dostupné.

InControlTM Touch Plus je součástí standardní výbavy modelů HSE, HSE Dynamic a Autobiography a lze ji naspecifikovat tak, aby obsahovala navigaci na HDD, systém zábavy pro zadní sedadla s dvěma obrazovkami o velikosti osmi palců, digitální bezdrátová sluchátka a audiosystém Meridian s 11 nebo 17 reproduktory.

RR Evoque získal také bezdotykové otvírání víka kufru. Umožňuje tak automatické otevírání a zavírání víka kufru jednoduchým pohybem nohy pod zadním nárazníkem, aniž by došlo ke snížení bezpečnosti. Automatické otevírání kufru výrazně usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru například v případě, že, se k vozu vracíte s plnýma rukama nákupních tašek. Tuto praktickou funkci lze kombinovat i s tažným zařízením.

Výborné schopnosti v terénu

Schopnosti modelu pro rok 2016 byly rozšířeny o funkci ATPC (All-Terrain Progress Control), kterou Land Rover poprvé představil ve vozech Range Rover a Range Rover Sport. Tato technologie snižuje zatížení řidiče tím, že udržuje přednastavenou konstantní rychlost (nastavuje se přes tempomat) při pomalé jízdě terénem (1,8 km/h až 30 km/h), aby se řidič mohl plně soustředit na pečlivé sledování terénu.

Bezpečnostní vlastnosti

Rozsáhlá řada bezpečnostních prvků RR Evoque je rozšířena o další funkce.  Asistent jízdy v pruhu (Lane-Keeping Assist) využívá dvou digitálních kamer, které sledují pozemní značení vozovky a pomáhají zabránit neúmyslnému vyjetí z jízdního pruhu. Pokud se vozidlo začne pohybovat mimo daný jízdní pruh, aniž by řidič předtím dal blinkr, Asistent jízdy v pruhu provede lehkou korekci řízení, aby vozidlo ve svém pruhu zůstalo.

Autonomní nouzové brzdění (Autonomous Emergency Braking) pomáhá zabránit nebo snížit závažnost nehody v případě, že řidič nepodnikne potřebné preventivní kroky. Přední digitální kamery se využívají na detekci možného nebezpečí před vozem. Pokud dojde k zaznamenání nebezpečí nárazu, řidič je varován optickým a akustickým signálem. Pokud na něj řidič nereaguje, systém mu v rychlosti do 50 km/h pomůže nárazu zabránit, a v rychlosti do 80 km/h snížit závažnost srážky.

Asistent pozornosti řidiče (Attention Assist Estimation) doplňuje trio nových moderních bezpečnostních funkcí. Tento asistent monitoruje vstupní signály řízení a umí odhadnout, zda by řidič mohl upadnout do mikrospánku. Pokud systém takové nebezpečí zaznamená, varuje řidiče akustickým a optickým signálem.

Výbava RR Evoque  pro MY16

Výbavové varianty RR Evoque zahrnují stejné možnosti výběru jako u Range Roveru Sport. Zákazníci mohou volit mezi variantou Pure, SE, HSE, HSE Dynamic a Autobiography. K nim se pak nabízí 15 výbavových paketů.

Od uvedení RR Evoque na trh v roce 2011 se vyrobilo více než 400 000 vozů Evoque, což z tohoto prémiového kompaktního SUV učinilo nejrychleji se prodávající Land Rover. Minulý rok byl pro RR Evoque zatím tím vůbec nejúspěšnějším. V roce 2014 se ho prodalo celkem 125 364 kusů. RR Evoque od svého uvedení na trh získal více než 165 mezinárodních ocenění.

Všechny technické a cenové specifikace budou uvedeny na autosalonu v Ženevě.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků