Vypínání válců brzy dostanou už i tříválcové motory

Německá firma Schaeffler, která dodává motorové součástky a vyvíjí nové technologie pro automobilový průmysl, přiznala práci na systému vypínání válců pro tříválcové agregáty. Už je prý v kontaktu s několika výrobci a ještě do konce roku začnou práce na prototypech.

Systém vypínání válců si v moderní době spojujeme spíše s velkými osmiválci, jaké najdeme třeba v Audi S8 nebo Jeepu Grand Cherokee. Jenže už se prosadil i ve čtyřválcích, kde je průkopníkem tohoto systému Volkswagen. Zrovna teď máme v redakci Audi A3 Cabrio s motorem 1.4 TSI a právě systémem vypínání válců.

Technika | Volkswagen | Mercedes-Benz | Honda | Chevrolet

Vypínání válců - downsizing bez zmenšování

Jenže pokud jde o tříválce, nějak si nedovedeme představit, jak to celé bude fungovat, hlavně tedy po stránce kultivovanosti. Firma Schaeffler nicméně kritické hlasy očekává a už tvrdí, že moderní tříválce budou mít brzy takové dynamické parametry, že nebude dvouválcový provoz problematický.

Systém vypínání válců je samozřejmě velmi náročný nejen na řídící elektroniku, ale především na mechanické součásti. To zvedá cenu, takže by instalace systému vypínání pouze na jednom válci mohla být pro automobilky zajímavější než na dvou a více válcích.

Testy | Zajímavosti | Technika | Palivo | Volkswagen | Design | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vypínání válců společnosti Schaeffler by se tak prý mohlo dostat v masovém měřítku do aut právě na tříválcích v cenově dostupnější vozech. Princip mechanismu spočívá v tom, že využívá jakýsi tlumič vačky a vahadla, čímž se zabrání otevření sacího ventilu.

Systém Schaeffler je prý velmi kompaktní a bude použitelný jak u motorů s rozvodem OHC, tak i DOHC a rovněž u dvou, tří nebo čtyřventilového uspořádání. Úspora paliva má činit minimálně tři procenta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků