Vylepšení pro modely Porsche Cayenne a Panamera

Společnost Porsche Inter Auto CZ, exkluzivní importér značky Porsche do České republiky, představí ve svých Porsche Centrech v Praze a Brně modernizované modely Cayenne a Panamera. Cayenne Diesel bude k dispozici s novým motorem, pro Cayenne Turbo je možné objednat si zvýšení výkonu na 540 koní (397 kW). Drobných vylepšení, která přicházejí s novým modelovým rokem, je celá řada, a zákazníkům se tak výrazně zvětšily možnosti individualizace vozů Porsche Cayenne a Panamera díky rozšířené nabídce programu Porsche Exclusive.

Na prvním místě je třeba jmenovat především druhou generaci motoru pro Cayenne Diesel, který nyní ještě více odpovídá přístupu Porsche Intelligent Performance. Třílitrový šestiválec s nezměněným zdvihem i vrtáním disponuje nyní výkonem 245 koní (180 kW), což je o 5 koní více než dosud. Současně s tím klesla spotřeba nafty o 0,2 na 7,2 l/100 km. „Tímto zvýšením účinnosti se Cayenne Diesel opět stává nejúspornějším provedením své modelové řady a zároveň vyprodukuje nejméně CO2 na každý ujetý kilometr,“ zdůrazňuje Anna Gruberová, PR manažerka Porsche Inter Auto CZ. Zvýšení výkonu motoru přináší samozřejmě také zlepšení dynamiky. Například zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 7,6 s (pokles o 0,2 s), zatímco nejvyšší rychlost se posunula na 220 km/h (plus 2 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Diesel a Hybrid

Výše uvedených zlepšení bylo dosaženo součinností mnoha provedených změn, například použitím nových materiálů snižujících hmotnost a vnitřní tření motoru. Přepracovány byly vstřikovací systém a turbodmychadlo, stejně tak byl zdokonalen systém řízení teploty motoru. Zcela nově je například řešena kliková hřídel s menším počtem vyvažovacích závaží a odvrtáváním, jejíž nižší hmotnost zvyšuje chuť motoru po otáčkách. Pracovní tlak systému přímého vstřikování se zvýšil o 20 na stávajících 200 MPa, což dává lepší účinnost rozvíření paliva ve válcích. Použité turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek má novou konstrukci s optimalizovanými ložisky a nově řešenou kompresorovou částí. Tím se zlepšuje reakce turbodmychadla a zvyšuje jeho účinnost. Aplikováním uvedených změn došlo také ke snížení pohotovostní hmotnosti Cayenne Diesel o 20 kg na 2 080 kg.

Zdokonalení jsou aplikována rovněž na Cayenne S Hybrid: řídicí jednotka jeho hybridního hnacího ústrojí je nyní navržena pro ještě více specifického potěšení z řízení. Při vhodných podmínkách se nyní tento model může i po studeném startu v malých rychlostech pohybovat na čistě elektrický pohon. Až do současnosti byl elektrický pohon činný pouze po zahřátí spalovacího motoru.

Rozšíření nabídky programu Porsche Exclusive

Současně s příchodem dalšího modelového roku se rozšiřuje nabídka programu Porsche Exclusive určená pro modely Cayenne. Pro Cayenne Turbo může být objednáno zvýšení výkonu jeho přeplňovaného osmiválce, čímž dojde k nárůstu o 40 k na celkových 540 koní (397 kW). Točivý moment se zvýší až na 750 Nm. Tím se zkrátí čas potřebný ke zrychlení z klidu na 100 km/h na 4,6 s (o 0,1 s) a maximální rychlost dosáhne na 281 km/h (plus 3 km/h). Spotřeba a úroveň emisí přitom zůstávají na stávající úrovni: Cayenne Turbo se zvýšením výkonu na přání spotřebuje v kombinovaném režimu 11,5 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 270 g/km.

Zvýšení výkonu se kromě jiného dosahuje dvojicí nových turbodmychadel s titanovo-hliníkovými turbínovými koly, stejně tak jako úpravou elektroniky motoru. To přispívá též k citelnému zrychlení reakcí motoru. Zvýšení výkonu samozřejmě doprovázejí i odpovídající zásahy na brzdové soustavě. Je zdokonaleno chlazení brzd, navíc se také zvětšuje průměr na 420 mm u na přání dodávaných keramických brzdových kotoučů brzdové soustavy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Dalšími doplňky, nabízenými z programu Porsche Exclusive pro modely Cayenne, jsou například černě lakované vnitřní části bi-xenonových světlometů s dynamickou zatáčecí funkcí PDLS (Porsche Dynamic Light System), dva páry sportovních koncovek výfuku nebo zatmavené koncové LED svítilny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayenne Turbo a Hybrid

Také pro interiér modelů Cayenne nabízí Porsche Exclusive mnoho nových doplňků pro zatraktivnění vzhledu. Jedná se například o pakety ozdobných švů či kůží nebo mahagonové dřevo v provedení Yachting. Nabídku doplňuje hliníkem zušlechtěná hlavice volicí páky převodovky Tiptronic S či nové dekorační lišty dveřních výplní z ušlechtilé oceli nebo karbonu.

Doplňky pro model Panamera

Nabídka byla v podobném duchu rozšířena také pro modelovou řadu Panamera. Od podzimu 2011 bude pro tento model nabízen například asistent pro přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého, který bude s nezbytnými úpravami převzat z modelu Cayenne. Tento systém monitoruje prostor šikmo za vozem, stejně tak jako mrtvý úhel zpětných zrcátek, a řidiče pomocí kontrolky umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách informuje o přítomnosti automobilu či motocyklu v tomto prostoru.

Novými doplňky od Porsche Exclusive, určenými pro exteriér modelu Panamera, jsou černé vnitřní části bi-xenonových světlometů vybavené funkcí PDLS a sportovní koncovky výfuku s novým designem. Další novinkou v programu doplňků je bezdrátový přístup na internet, k dispozici od června 2011.
 

 


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků