Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

stealth01  |  08. 12. 2016 09:32

Bože, ať už je květen
Jinak ta spotřeba je fakt neskutečná. My jsme před nákupem jeli s manželkou 400 kilometrů po dálnici z Prahy do Ostravy (odbočkou přes Rožnov) a celková spotřeba na 4 litrový osmiválec, trvalý pohon 4x4 a krabicoidní tvar byla 8,1l/100 km...

http://stealth01.rajce.idnes.cz/Spotreba/...

Odpovědět  |   | 
dinar  |  08. 12. 2016 13:13  |  [88.81.89.xxx]

To je až neskutečný, 8,5 litru v SUV s tímto výkonem, to je motorářský majstrštyk v praxi.

Odpovědět  |   | 
pozorovatel  |  08. 12. 2016 10:02  |  [86.49.51.xxx]

8,5 litru u auta se skoro 500hp a 1000Nm s 2,5 tuny a aerodynamikou cihly to klobouk dolů. Rejlek vzal SQ8 do Mostu a sáňka dole.
http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 11:11

Ani v terénu se neztrácí: https://youtu.be/Ykjk3XEEbU4...

Odpovědět  |   | 
pozorovatel  |  08. 12. 2016 14:08  |  [86.49.51.xxx]

Tak klasické quattro a možnost na vzduchu zvednout auto až na 240 mm stačí drtivé většině uživatelů, jediným limitem jsou v podstatě pneumatiky.

Odpovědět  |   | 
user  |  08. 12. 2016 10:26  |  [62.168.16.xxx]

jenom debil může měřit spotřebu pomocí palubního počítače, tím spíš u koncernových aut..

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  08. 12. 2016 10:46  |  [37.221.248.xxx]

Jenom debil se neumí vyjádřit inteligentně.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 11:08

Takže chceš naznačit, že jsem debil. No dobře. Zkušenost z odchylky u PP moc nemám u koncernu. BMW 5 je odchylka neměřitelná, max 0,1l. U M3 F80 je odchylka max 0,1l. U Audi A3 byla odchylka vyšší, cca 0,4l.
Dneska umí ta auta měřit spotřebu docela přesně. Martin z Martina - YT kanál měl reálnou spotřebu při jemné práci s plynem 7,5l. Já jsem udělal rekord 6,9l. Dlouhodobá spotřeba u toho půjčeného kusu, co jsme měli byla 8,3l od novoty. Rozhodně to tedy nebude žrát 20l na sto. Když jsem jezdil celý den na sedadle spolujezdce ostře (v rámci RS days), tak instruktor (řidič), tam měl 13,5l.

Odpovědět  |   | 
Hugo  |  08. 12. 2016 22:15  |  [37.221.248.xxx]

Viděl jsem tvůj videoblog, moc pěkné. Spotřeba je vzhledem k výkonu, velikosti a hmotnosti auta neuvěřitelná

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 12. 2016 00:02

Moc děkuji. Do konce roku budou dvě nová videa. Seat Ateca a na Vánoce Audi R8 V10 plus.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  11. 12. 2016 03:16

Adresa vblogu?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  11. 12. 2016 08:48

Jsem teď na iPadu a blbe se to exportuje. Na YouTube je to jako Akcelerace Videoblogy. Amatérské recenze aut

Odpovědět  |   | 
Kozoovečkin  |  08. 12. 2016 22:20  |  [37.221.248.xxx]

Hlavně je fascinující, že to má stejnou, ne-li nižší spotřebu jako standardní 3.0 TDi 200 kW.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 12. 2016 00:10

Je tam několik technologií. Ja jsem se snažil je popsat i ve video testu. Ten motor na rozdíl od V6 v eco režimu vypne dva ze čtyřech ventilů na válec. Dále auto dle navigačních údajů o elevaci vozovky přizpůsobí dávkování paliva (jednoduše pozná, ze se blíží klesání a ze neni potřeba tolik paliva pro překonání kopce), pak je tam velmi účinný režim plachtění, kdy se rozepne spojka a auto jede na neutrál (na táhlých klesáních proste dojede bez brzdění motorem dále) a nakonec je tam i ta famózní 8 stupňová převodovka, na osmičku točí na dálnici hodně pod dva tisíce.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 12. 2016 05:27  |  [93.89.104.xxx]

U superbu 3,6 je odhylka pc 0,2 l

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  08. 12. 2016 11:47  |  [89.102.200.xxx]

Auto je odpovedou na otazku, ktoru nikto nepolozil, riesi neexistujuci problem a technicky je to prachobycajny koncern.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 12:46

Naštěstí, fakt naštěstí je toto názor jednotlivce a s realitou nemá nic společného. Smutný život, frustrace, komplexy...

Odpovědět  |   | 
pozorovatel  |  09. 12. 2016 00:40  |  [86.49.51.xxx]

No vidíš, technicky prachobyčejný koncern a v USA rozsekal na plech všechny neprachobyčejné mid-size SUV v luxusní třídě.
http://www.caranddriver.com/features/best-mid-size-lu... ...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  08. 12. 2016 13:06  |  [37.221.244.xxx]

Doslova mě fascinuje, jak u auta za dva a půl mega všichni strašně řeší spotřebu. Za šest let, až auto bude mít nalítáno dvěstě - třista tisíc kilometrů, ta vyspělá konzernová technika bude na hranici životnosti a auto bude vyžadovat opravy za statisíce, bude problém najít zoufalce který to koupí...... Když se rozpočítá ztráta ceny, budou to statisíce za každý rok a desetitisíce za každý měsíc provozu. A to se tam ještě nesmí nic drahého a zásadniho podělat prvnímu majiteli. Ale co, hlavně že to jede jako splašená kráva a za osm litrů

Odpovědět  |   | 
dinar  |  08. 12. 2016 13:17  |  [88.81.89.xxx]

Tyhle pláče, jak bude problém najít kupce, čtu od doby, co přišly cr turbodýzly. Jako ojetina to nepůjde prodat, páč se to bude rozpadat atd., atp., v reálu se šesti/osmiválcová turba ať ve velkých limo nebo suv prodávají jako ojetiny bez problémů a výrazně dráž než stejně výkonné benz. varianty.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  08. 12. 2016 13:22  |  [85.160.3.xxx]

Jestli to nebude tim, ze ty benziny jsou dnes jeste vice dom*dane nez diesely. Viz BMW kde jsou dieselove motorace fakticky jedine s dlouhodobou perspektivou spolehlivosti. Nicmene pokud ty motory nejsou uplne dom*dane, tak se prodavaji slusne, protoze jich je malo a zajemcu hodne. Klasicka atmosfera E500 stoji u Mercedesu vyrazne vice nez jakykoliv diesel v nabidce.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 13:35

Jojo 520d, uz jsem měnil vstrikovace. M3 přestal fungovat pátý válec. Bohaté zkušenosti. Ted mam objednanou 330e, tak snad tam ten čtyřválec bude fungovat

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 13:36

Největší klišé posledních 50 let. Majetni lidé neřeší spotřebu.
A samozřejmě se ten motor totálně rozpadne. Jasně. Ony ty osmiválce nic nevydrží.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  08. 12. 2016 14:08  |  [37.221.244.xxx]

Netvrdím že neřeší. Asi řeší. Jen mi přijde směšné u auta které každý měsíc provozu ztratí na ceně 20 - 30 tisíc korun řešit, jestli za palivo dám o tisícovku míň víc.
A extrémně drahá auta s extrémně složitou technikou mají také extémně drahou údržbu, dvojnásob když začnou stárnout. Potom je třeba si položit otázku, jestli třeba levnější auto s jednodušší technikou neodvede stejnou službu sice s o dva - tři litry vyšší spotřebou, ale s podstatně méně nákladným servisem a v konečném efektu se to nakonec nevyplatí.

Odpovědět  |   | 
tom  |  08. 12. 2016 14:34  |  [46.135.72.xxx]

A neni spise tim, ze ti lide toho taky hodne najezdi, takze rozdil muze byt ne v radu tisicu, ale desitek? A kdyz toho tolik najezdi, tak chteji jezdit pohodlne. A tady je porizovaci cena sakra znat...

Odpovědět  |   | 
nornik  |  09. 12. 2016 06:30  |  [193.85.217.xxx]

Mam novy ecko asi za 1.5M ... libi se mi, ze to jezdi za 6l/100. Za soukrome kilometry neplatim skoro nic, vlastne me to stoji mene nez jezdit aygem. A pak je tu hledisko dojezdu ... cizinu tak davam bez tankovani v cizine, coz je pak u nasi uctarny docela pakarna a nejakou pul hodinu az hodinu tomu venovat uplne nepotrebuji.

Odpovědět  |   | 
TiaS  |  08. 12. 2016 18:22  |  [195.113.242.xxx]

Nevim v jake společnosti se pohybujes, ale neznam kolem sebe, a muzu započítat i svoji maličkost, kdo by mel auto nad řekneme 1,5 mil a řešil spotřebu. Dojde palivo, natankuje se, end of story. Řešit pri těchto cenách, kolik dam za palivo mi prijde naprosto bez jakékoliv ne úrovně.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 21:20

No mi zákazníci jsou dost movití a hlavně ani jeden neni z ČR. Mluvil jsem s člověkem, který ma krásnou novou 911 GT3 RS. Všichni řeší spotřebu, protože to jsou investičně vyhozené peníze z okna. Ja ji řeším samosebou taky. A řeší to třeba i lidi, kteří měli predešlou 4.2 TDI a měli šílenou spotřebu. Jedna se o manželský pár, který si objednal SQ7, mimojine kvuli spotřeby. Takže nejde o peníze jako takové, ale o plýtvání s nimi.

Odpovědět  |   | 
Tias  |  08. 12. 2016 21:27  |  [78.45.43.xxx]

Neuvěřitelný, tahle doba nemá žádnou úroveň. Kolem mě znám lidi z Ftype R, 750i, Cayenne turbo, 911 Turbo S a nikdy, když jsem s někym jel, nebo oni se mnou, jsem neslyšel ani slovo o benzinu, či placení a nákladech. Tohle se prostě v určitých kruzích nenosí a to co říkáte dokládá, že všechny peníze světa Vám úroveň nekoupí. Potom vidíte přesně tyhle pozlátka s SQ7 jak tankují ten nejlevnější nesmysl u TankONO. Prostě do takového auta patří pouze Shell VPower 100+Nitro (nemylím přesně ten koncern diesel v sQ7) a může stát klidně 70/l. Pořád Vás ta nádrž vyjde, řekněme, na pulhodinový plat.

Odpovědět  |   | 
Tias  |  08. 12. 2016 21:35  |  [78.45.43.xxx]

Přesně kvůli takovým věcem jsme na západě pro smích. Neumím si představit že s klientem, dejme tomu z Brém, nepřijedu na ten Shell, nenatankuju to drahé palivo, nenechám pánovi za tankování 2 eura, stejně jako obsluze kasy a odcházím. Prostě mít určité peníze přináší určité povinnosti, to je asi ta naše postkomunistická zvyklost.

Odpovědět  |   | 
pozorovatel  |  08. 12. 2016 22:14  |  [86.49.51.xxx]

Náklady řeší na západě od nás úplně stejně a často ještě daleko intenzivněji než my. Přístup já na to mám, náklady neřeším je možná vlastní pár rychlým zbohatlíkům nebo "zlaté" mládeži, ale většina lidí, která musela založit své bohatství na tvrdé práci a tvrdém podnikání si umí vážit peněz a to, že jsou bohatí na tom nic nemění. Brity určitě nejde podezírat, že jsou to nějací postkomunističtí šetřílkové a přečti si jejich test Bentaygy s benzínem W12 a té samé Bentaygy s dieselem V8. V podstatě benzín označují za nesmyslné plýtvání jak provozních nákladů, tak při placení daní a tak trochu za nesmyslné auto (4*) a diesel vynáší do nebes (5*) a defacto jej označují za jakési optimum v dané třídě.
http://www.autoexpress.co.uk/bentley/bentayga...
http://www.autoexpress.co.uk/bentley/bentayga/97941/ne... ...
Že by postkomunistická zvyklost zakořenila i v UK?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 22:37

Krásně shrnuto. Ve vašem příspěvku je jedna důležitá věc. Ti, kteří přišli rychle k penězům je rozhazují a to do takové míry, že je brzy zase nemají. Ti, kteří jsou finančně zajištění dlouhodobou prací, tak řeší peníze opravdu hodně. Můj bratranec žije ve Švýcarsku a je fakt za vodou (teď doslova, protože je přes zimu na Mali). Prodal X5M a koupil si malý benzin, protože prostě toto (dle jeho slov) daleko méně žere. Neznám ve svém okolí movitého člověka, který by prostě rozhazoval jen tak...
Mám M3 F80 a mám ji jako daily car. A jako tankovat plnou každý den už začíná být docela otrava...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 12. 2016 08:59  |  [194.213.34.xxx]

Češi od podstaty vše strašně řeší a proto taky závidí. Musí mít to co má druhý, aby nebyl za chudáka, aniž by si věděl spočítat, jestli se to vyplatí.
Známí co šmelí - obchodník s realitami rád vzpomíná na benzínové motory, ale aktuálně střídá naftové Bmw, podle toho jak se s.rou. Benzín skoro nikdo nemá, tak proč bych s ním měl jezdit...Aktuálně jezdí v X6 v naftě za 14l a před tím za 12.5l s E60, obojí v 3.0d. Já raději dám ty peníze do svého bydlení než "machrovat" po městě s naftovou sockou...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 12. 2016 09:19

To je sice hezký komentář, ale v podstatě si v něm odporuješ. Na jednu stranu píšeš, že češi vše z podstaty strašně řeší, na druhou stranu řešíš, jestli někdo machruje nebo ne. Já teda žiju v Praze a machrovat v tomto městečku ve střední Evropě s něčím jako BMW 5 E60 je prostě nesmysl už z podstaty toho, že je to tady ojetými bavoráky prostě přeplněno. Já jsem si vybral SQ7 ne z důvodu nějakého machrování, ale protože je to vrchol současné techniky a já prostě tu techniku chci používat. A do SUV dávat benzin mi přijde jako non sense. Kromě toho, lidé, co si kupují tato auta, mají většinou ještě další auto nebo auta na městský provoz.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  08. 12. 2016 22:33

Ještě jednou. Já samozřejmě neřeším spotřebu z hlediska účtu a pohybu na něm. Jestli měsíčně odejde 10-15-20 tisíc, tak to moc nepoznám. A taky, nikdo se nezačne bavit o spotřebě paliva, prostě na to přišla řeč, když jsme se bavili o celkových nákladech. Nebo ještě jinak. Objednal jsem SQ7 v docela slušné výbavě. Lak, který jsem si vybral je Audi Exclusive tyrkysový. A i to je vyhození peněz oknem, protože jen lak vyjde na 120 tisíc korun. Já to prostě ale tak chci, tak to u Audi dostanu. Ušetřených 90 tisíc jsem mohl vložit do nafty. Takže naposledy, nejde mi o peníze jako takové, ale o jejich zbytečné plýtvání (což už jsem bohužel udělal jen s tím lakem). Je zbytečné, opravdu zbytečné jezdit za 25l benzinu na sto, když supervýkonný diesel to samé udělá za méně než polovinu. Když pojedu za svým obchodním partnerem na sever dánska (2000km tam a zpět), tak už je to sakra znát. Nehledě na to, že nemusím každých 500 km tankovat.

Odpovědět  |   | 
Jantaraba  |  09. 12. 2016 07:51  |  [85.70.129.xxx]

Tak ja tu 4,2TDI uz 8 roku/390000km mam a 'silena spotreba' je 9 dalnicni limit, 10,3 prumer, 11,5mesto. A spolehlivejsi auto jsem nikdy predtim nemel, tohle jezdi a krom 30tkm servisnich prohlidek, jednou za 80tkm brzd, pneu, steracu, k tomu mimo plan 2x celniho sklo 2x aku a 2x vymeny cidla tlakove diference na to nikdy nikdo nemusel sahnout.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 12. 2016 08:21

Tady jsem trochu vedle. Psal jsem jen to, co jsem slyšel. Nemám zkušenost, takže se omlouvám. Říkali něco o 12-14 litrech. Není důvod, proč by Audi nemělo být spolehlivé. Jsou to výborná auta.

Odpovědět  |   | 
Jantaraba  |  09. 12. 2016 13:21  |  [85.70.129.xxx]

Jo to je v pohodě, byla to složená reakce na zmínku o spotřebě a něčí zmínku o poruchovosti složitého motoru o něco výš. Asi do toho lze našlapat 12-14l na sto ale mně se to za skoro 400 tkm prostě nepovedlo...... a 4,2TDI sice není tak složitý jako nový 4,0TDI, ale jednoduchý motor to taky zrovna není.... a funguje. Tedy bych se SQ7 rozhodně nebál, jen mi přpadá trochu za čarou dát za to 3,5mega plus 120 tisíc za barvu, nechci - li jeden z mnoha odstínů šedé.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 12. 2016 13:24

Tak základní cena je 2,5 - příplatky jdou do sta tisíců. No ta barva byla dost na hraně, ale dostal jsem na ni přímo od Audi slevu, takže jsem si ji nakonec vybral. Já vidím Q7 pouze v odstínech šedé, v bílé nebo černé (max hnědá). Modrá sepang je super, ale na SQ7 jich bude docela dost. Takže u mě vyhrála tyrkysová.

http://www.imagebam.com/image/c3237a519370538...

Odpovědět  |   | 
Kozoovečkin  |  08. 12. 2016 22:18  |  [37.221.248.xxx]

To je názor člověka, který si ta auta nekupuje... Problém s prodejem z rozumnou cenu bývá po pár letech u velkoobjemových benzínů.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  09. 12. 2016 00:17  |  [81.90.251.xxx]

Spotrebu resi vsichni. Neznam jedineho cloveka, ktery neresi spotrebu a to se bavim lidech co maji stomiliony. Kazdemu je lito, aby prachy vyletly vyfukem. Neresi to clovek, kdo si je vydelal podvodem ci zlata mladez, jak psal nekdo nize. Sam mam dva diesely 6V a nechtel bych platil o 10 litru vice mesicne za benal, to je radeji propiju

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 12. 2016 08:50  |  [194.213.34.xxx]

Češi jsou taky socky, co řeší jenom spotřebu a hlavně že mít diesla je hrozně "trendy, protože má malou spotřebu. Je to stále jen kancinogení chrochták bez emocí a zábavy, kterou může nabídnout pouze benzín. Naftový motor je pracant do užitkového stroje nic víc, je ale rychlý díky vyhoněným motorům turbem. Bez přeplňování by byl diesel v (_!_)

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  09. 12. 2016 09:02

Já tyhle věci moc neřeším. Dlouhé trasy budu jezdit s SQ7, na zábavu mám M3 a do města jsme objednali 330e hybrid. Jako jestli řídím diesel nebo benzin? Já jsem rád, že se třeba do Švýcarska na lyže dostanu s poloviční spotřebou. A fakt neřeším, co je trendy. Spotřeba je pro mě prostě extrémně důležitý parametr.

Odpovědět  |   | 
Jantaraba  |  09. 12. 2016 13:14  |  [85.70.129.xxx]

Souhlas, je podstatný rozdíl jezdit k pumpě každých 400 nebo každých 1000km. O prachy jde samozřejmě taky, ale primární argument je pro mě "nejsem furt u pumpy". Což se 100l nádrží nejsem.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  10. 12. 2016 20:15  |  [81.90.251.xxx]

mam auto,aby me dopravilo z mista A do mista B bezpecne a mel s nim co nejmene starosti. Tankovat kazdych 500km se mi nechce. Tankuji 900-1000km na nadrz. Na emoce a zabavu z vysoka kaslu, mam uplne jine priority v zivote.

Odpovědět  |   | 
Tom Jones  |  08. 12. 2016 19:23  |  [93.99.228.xxx]
stealth01  |  08. 12. 2016 21:15

Tak to je v pohode. Ja myslel, ze toho bude jako u ostatních značek daleko více (airbagy u Toyoty atd).

Odpovědět  |   | 
sokar  |  08. 12. 2016 20:13  |  [46.33.96.xxx]

Už při čtení jsem si říkal jak komplikované to auto je. No snad to vydrží a bude fungovat dobře. Spotřeba taky víc než dobrá. Jen si furt myslím, že atmo V8 třeba 6,2 HEMI je mnohem jednodušší. Sice víc žere, ale u auta za 2+ míče je spotřeba jen údaj.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  08. 12. 2016 21:54  |  [93.153.75.xxx]

To auto a ten motor je neskutečná technická fajnovost a ukázka cesty k dosažení dokonalosti. Samozřejmě, že tento výkon lze udělat i benzínovým atmosférickým desetiválcem, ale ten má spotřebu dvojnásobnou.
Má fantastický dojezd s 80l nádrží můžete ujet 1500km s autem které má 300kw v průměrném tempu přes 100km/h.
To nastavuje konkurenci limity, ke kterým se nikdo ani nepřiblíží.
Ten stroj stojí na samém vrcholu.
A to je to, o co se u audi v posledních třiceti letech snaží.

Odpovědět  |   | 
Jantaraba  |  10. 12. 2016 00:02  |  [85.70.129.xxx]

Bohužel tu technickou fajnovost euroekoterro plus populisté z Paříže, Atén, Madridu... pošlou administrativně pod drn, protože se to bude dát politicky prodat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: