Nová nejsilnější varianta sportovní octavie RS bude opět v nabídce s karosériemi liftback i kombi.
Už na výkon 245 koňských sil se dostal maximální výkon modernizované octavie RS v nejsilnějším provedení RS 245. To je o patnáct koní více, než kolik se skrývalo v útrobách nejsilnější verze před faceliftem.
Vyšší výkon přináší i lepší hodnotu zrychlení. Čas potřebný k rozjezdu z klidu na stokilometrovou rychlost je nyní v případě liftbacku 6,6 sekundy, v případě kombíku o desetinku delší.
Maximální rychlost obou verzí zůstala nadále elektronicky omezena na hranici 250 kilometrů v hodině. Maximální točivý moment je 370 Nm, což je o 20 Nm vyšší, než v případě "obyčejného" RS.
Také díky tomu se zlepšily hodnoty pružného zrychlení. Sprint ze 60 na 100 km/h na pátý převodový stupeň zvládá RS 245 s manuální převodovkou za 6,4 sekundy, na zrychlení z 80 na 120 km/h stačí pouze 6,6 sekundy.
Důležité ke zlepšení jízdních vlastností je snížení světlé výšky (opět při porovnání s běžnými verzemi řady RS) o dalších 14 milimetrů a rozšíření rozchodu kol zadní nápravy o poměrně podstatných 38 milimetrů.
Od běžné octavie RS se RS 245 dá rozpoznat díky lesklému černému lakování lamel v mřížce chladiče i jejího rámečku. Černá jsou i vnější zpětná zrcátka a lichoběžníkové koncovky výfuků. Logo RS doplňuje lesklé černé písmeno V.
V sériové výbavě jsou devatenáctipalcová kola, elektronický stabilizační program se sportovním režimem, a hlavně elektrohydraulicky ovládaný samosvorný přední diferenciál VAQ. Adaptivní podvozek DCC je ovšem za příplatek.
Seznam standardně dodávaných prvků dále obsahuje například adaptivní LED přední světlomety, sportovní sedačky a ambientní osvětlení.
V určitých situacích může řidič využívat rovněž nové elektronické asistenční systémy. Například jde o asistent pro couvání s přívěsem, prediktivní ochranu chodců (brzdí při hrozící kolizi s chodci) jako součást systému Front Assist, Blind Spot Detect (varuje před vozidly v mrtvém úhlu zpětných zrcátek), Rear Traffic Alert (senzory na zádi varují při vycouvávání z parkoviště před vozy, blížícími se z boku), Manoevre Assist (při parkovacích manévrech brzdí vůz při jízdě vpřed i při couvání, pokud senzor rozpozná překážku) a Crew Protect Assist (při hrozící nehodě zavře okna a střešní okno a předepne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce).
Adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC – při zadané rychlosti udržuje požadovaný odstup od vozidla před sebou) funguje až do rychlosti 210 km/h.
Auto bude oficiálně představeno na ženevském autosalonu v březnu, do prodeje se pak dostane ještě v průběhu jara. Cenovku zatím mladoboleslavská automobilka tají.