Vygor Opera: sériová verze italské závodničky se pomalu představuje

Donedávna neznámá firmička z Toskánska uvolnila první snímky sériového provedení svého prvního modelu Vygor Opera.

Zhruba před rokem toskánská společnost Vygor oznámila, že má v plánu vyrobit sérii 150 specifických, pro sportovní účely určených automobilů Opera, přičemž prezentovala poměrně dotaženě působící počítačové modely. Jde o dvoumístný sportovní vůz s karoserií kupé, zvýšenou světlostí (až 260 mm) a pohonem všech kol. Spočívá na prostorovém rámu z ocelových trubek pokrytém povrchovými karosářskými díly z hliníkových slitin a kompozitních materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová podoba modelu Vygor Opera se začíná odhalovat

Model Vygor Opera může být alternativně opatřen litými koly s ráfky o průměru od 18 do 22 palců, v závislosti na tom, zda budoucí majitel bude preferovat spíše jízdu na kvalitních vozovkách, nebo mimo zpevněné cesty. Výrobce připravovanou novinku označuje za světově první automobil kategorie RUV (Racing Utility Vehicle) a přiložené snímky naznačují, že úpravy proti původním renderům budou spíše detailní.

Design | Premiéry | Kupé | Off-roady | Sportovní auta | Ostatní značky

Vygor Opera: mišmaš z Toskánska

Všimneme si především poněkud úhledněji pojaté přídě s decentněji tvarovanými vstupy pro vzduch k chladičům v nárazníku, vzadu pak zaznamenáme upravený difuzor a nové svítilny, jež se omezují pouze na dvě tenké křivky složené z LED. O pohon se postará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž bude k dispozici ve třech výkonových verzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hladce pojaté zádi dominují tenké pásy svítilen sestavené z LED

Ty dosáhnou výkonu 296 koní (221 kW), 345 koní (257 kW) a 414 koní (309 kW) a točivého momentu 380, 490, resp. 590 Nm. Ten bude ve všech případech přenášen na kola obou náprav s diferenciálem typu Torsen vpředu a diferenciálem s uzávěrou vzadu. Standardem je pětistupňová, manuálně řazená převodovka, za příplatek pak šestistupňová sekvenční skříň.

Nejsilnější provedení má zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 260 km/h, což na druhou stranu nejsou s ohledem na 414 koní výkonu a veskrze lehkou závodní konstrukci hodnoty nijak oslnivé. Ale uvidíme. Oficiálně se veřejnosti nový Vygor Opera představí na jaře příštího roku.
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek