Vygor Opera: sériová verze italské závodničky se pomalu představuje

Donedávna neznámá firmička z Toskánska uvolnila první snímky sériového provedení svého prvního modelu Vygor Opera.

Zhruba před rokem toskánská společnost Vygor oznámila, že má v plánu vyrobit sérii 150 specifických, pro sportovní účely určených automobilů Opera, přičemž prezentovala poměrně dotaženě působící počítačové modely. Jde o dvoumístný sportovní vůz s karoserií kupé, zvýšenou světlostí (až 260 mm) a pohonem všech kol. Spočívá na prostorovém rámu z ocelových trubek pokrytém povrchovými karosářskými díly z hliníkových slitin a kompozitních materiálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová podoba modelu Vygor Opera se začíná odhalovat

Model Vygor Opera může být alternativně opatřen litými koly s ráfky o průměru od 18 do 22 palců, v závislosti na tom, zda budoucí majitel bude preferovat spíše jízdu na kvalitních vozovkách, nebo mimo zpevněné cesty. Výrobce připravovanou novinku označuje za světově první automobil kategorie RUV (Racing Utility Vehicle) a přiložené snímky naznačují, že úpravy proti původním renderům budou spíše detailní.

Design | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Off-roady | Ostatní značky

Vygor Opera: mišmaš z Toskánska

Všimneme si především poněkud úhledněji pojaté přídě s decentněji tvarovanými vstupy pro vzduch k chladičům v nárazníku, vzadu pak zaznamenáme upravený difuzor a nové svítilny, jež se omezují pouze na dvě tenké křivky složené z LED. O pohon se postará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a přeplňováním, jenž bude k dispozici ve třech výkonových verzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hladce pojaté zádi dominují tenké pásy svítilen sestavené z LED

Ty dosáhnou výkonu 296 koní (221 kW), 345 koní (257 kW) a 414 koní (309 kW) a točivého momentu 380, 490, resp. 590 Nm. Ten bude ve všech případech přenášen na kola obou náprav s diferenciálem typu Torsen vpředu a diferenciálem s uzávěrou vzadu. Standardem je pětistupňová, manuálně řazená převodovka, za příplatek pak šestistupňová sekvenční skříň.

Nejsilnější provedení má zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 260 km/h, což na druhou stranu nejsou s ohledem na 414 koní výkonu a veskrze lehkou závodní konstrukci hodnoty nijak oslnivé. Ale uvidíme. Oficiálně se veřejnosti nový Vygor Opera představí na jaře příštího roku.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků