VW zřídil v představenstvu post pro Čínu, změny hlásí i Škoda

Největší evropská automobilka Volkswagen (VW) zřídila v představenstvu koncernu nový post pro Čínu, kterou podnik považuje za nejvýznamnější samostatný trh. Čínské záležitosti bude mít na starosti Jochem Heizmann.
VW zřídil v představenstvu post pro Čínu, změny hlásí i Škoda

Očekávaná rozsáhlá reorganizace se týká i mladoboleslavské Škody, dosavadního šéfa vývoje Eckharda Scholze nahradí Frank Welsch. Změny začnou platit od prvního září.

 

„Naše společnost rostla silně a v posledních letech se stala více mezinárodní. Tato základní přestavba je tou správnou odpovědí na rostoucí výzvy,“ prohlásil ve Stuttgartu šéf VW Martin Winterkorn.

 

Reorganizace podle něj položí základy pro to, aby si koncern udržel „úspěšný kurz“ i v obtížných tržních podmínkách. Kvůli změnám se sešla na mimořádném zasedání ve Stuttgartu dozorčí rada v čele Ferdinandem Piëchem.

O jmenování Heizmanna do představenstva VW spekulovala média již v pátek. Doposud se ale předpokládalo, že na toto místo postoupí dosavadní šéf čínské pobočky VW Karl-Thomas Neumann. Ten byl dříve dokonce považován za korunního prince koncernu a nástupce Winterkorna. Neumann ale po úspěších v Číně zaznamenal několik problémů, kvůli nimž podle všeho vedení automobilky nepřesvědčil.

O Neumannovi se údajně uvažovalo jako o nástupci Scholze ve Škodě, což prý Neumann odmítl. Podle Winterkorna by pro něj VW měl najít nové úkoly, podle médií to ale znamená jeho odchod z automobilky.

Škodováckým členem představenstva pro otázky vývoje se nicméně stal Welsch, který měl doposud ve Volkswagenu na starosti vývoj karoserií. Scholz ze Škody přejde do Hannoveru, kde byl jmenován mluvčím představenstva divize užitkových vozů Volkswagen Nutzfahrzeuge, na starosti bude mít také technický vývoj.

Koncern označil trh s užitkovými vozy za druhý silný pilíř VW v posledních letech. Reorganizace této divize se proto předpokládala. Do čela tohoto představenstva se postaví dosavadní šéf Scanie Leif Östling. Östlingovo jmenování má otevřít cestu pro užší spolupráci MANu, Scanie a Volkswagen Nutzfahrzeuge. V rámci těchto změn se má značka Volkswagen Nutzfahrzeuge stát součástí divize užitkových vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků