VW Touareg: vstřikování močoviny a dvě lamely navíc [první jízdní dojmy]

Touareg prošel decentním faceliftem. Novinky nejsou nijak zásadní, výsledek je ale přesto lepší. A navíc úspornější. Tedy pokud budeme věřit tabulkám.
Seznam kapitol
  1. Novinky trochu podrobněji, Interiér stejný. Skoro...
  2. V hlavní roli emise, Na trhu od října
  3. Fotogalerie: Volkswagen Touareg Facelift
  4. Oficiální fotogalerie: Volkswagen Touareg po faceliftu

Volkswagen Touareg dorazil v roce 2002, přičemž první generace vydržela na trhu celých osm let. Za tu dobu bylo prodáno zhruba 475 000 exemplářů. Druhá generace přišla v roce 2010 a za necelé čtyři roky zvládla oslovit už 300 000 zákazníků. Tak jako snad každá automobilka, i Volkswagen hlásí plány na další zvyšování prodejů. Pomoci by v tom měl decentní facelift. Takže: Co je nového?

Testy | Volkswagen | Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg V10 TDI: po 120 000 km (uživatelský test)

Výčet novinek by se dal vzít velmi rychle. Touareg dostal upravenou masku chladiče, nové nárazníky, nějakou tu barvu karoserie navíc, uvnitř lepší materiály, upravený základní podvozek s ocelovými pružinami a především vstřikování močoviny pro naftový šestiválec. Celkově bylo dosaženo limitů daných normou Euro 6 a tím pádem byl hlavní cíl tohoto faceliftu splněn.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlevo nový R-Line, vpravo ten starý. Jiný je nárazník nebo maska chladiče se čtyřmi lamelami. 

Novinky trochu podrobněji

Novinek ale přeci jen najdeme více. Na první pohled je snadno přehlédnete, ovšem svůj význam mají. Touareg vypadá lépe, respektive hodnotněji. Maska chladiče dostala dvě chromové lamely navíc, takže jich teď nese celkem čtyři. Upravený je také přední nárazník, který místo původní koncepce ve tvaru písmene V dostal tvar písmene A. Vzadu také najdeme upravený  nárazník, při pohledu zboku prozradí facelift nové disky kol.

Touareg také dostal pět nových odstínů barev karoserie a kombinovat ho můžete s paketem Chrome&Style. Výsledek působí možná trochu americky (což asi nebude náhoda), ale stále platí, že vypadá modernizovaný Touareg lépe než před faceliftem.

Testy | SUV | Volkswagen | Off-roady | Volkswagen Touareg

Test Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: klasika made in Slovakia  

Automobilka také rovnou představila paket R-Line. Musím říci, že naživo jsem měl trochu problém R-Line rozeznat. Při pohledu zepředu se liší v podstatě pouze leskle černými mřížkami a logem R-Line, zboku zaujmou rozšířené prahy a jiná kola. Vybírat můžete v rozmezí od devatenácti palců do 21". Vzadu nechybí difuzor a výrazné koncovky výfuku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Abychom byli úplní, přidejme ještě jeden detail. Standardem pro šestiválcové TDI je zadní střešní spoiler, který má dále snižovat aerodynamický odpor. U ostatních motorizací ale toto ve standardu nenajdete, spoiler získáte pouze za příplatek v rámci paketu R-Line. Volkswagen evidentně u základního TDI snižoval tabulkové emise, kde se dalo.

Interiér stejný. Skoro...

Odhalit facelift v interiéru dá za nevhodné konfigurace snad ještě větší práci, ale o to působí výsledek lépe. Touareg dostal přepracované otočné ovladače. Ty mají hliníkové vroubkování (něco jako prezentovalo Volvo u své XC90). Je to absolutní detail, nicméně efekt je stoprocentní. Automobilka se snažila vtisknout Touaregu trochu té prémiovosti, takže přišla na řadu třeba také změna podsvětlení přístrojů i odstínu ambientního osvětlení. V obou případech jde o bílou.

Pokud se vám dostane do rukou lépe vybavené provedení, pocítíte novinky výrazněji. Touareg má nabídku dekorů i čalounění bohatší o několik dalších možností. Sáhnout můžete třeba po jednom ze dvou druhů dřeva, respektive po řadě koženého čalounění v různých odstínech. Pro opravdu náročné je připravena kůže Nappa nebo kombinace čalounění Alcantara/kůže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér používá nové materiály a detaily v podobě přepracovaných otočných ovladačů. Výsledek působí o poznání hodnotněji.

Za novým Touaregem jsme vyrazili do Mnichova. Vše, s čím jsme se mohli svézt, bylo v těchto lepších výbavách. Touareg mám ve své paměti zafixován jako schopné auto (na silnici i v terénu), které ovšem ctilo název automobilky. Působilo levnějším dojmem, a to třeba i v poslední testované verzi R-Line osazené osmiválcovým dieselem. Přesně tohle se změnilo asi nejvíce a také to můžeme považovat za opravdu tu nejdůležitější novinku faceliftu. Uvnitř působí Touareg hodnotněji.

Do výbavy pak přibyly také další prvky typu vyhřívání volantu nebo navigace propojené s internetem, což dává možnost používat Google Earth, Google View nebo vyhledávat přes internet body zájmu. Touareg navcí nabízí automatické brzdění po kolizi, adaptivní tempomat schopný zcela zastavit a následně se rozjet nebo vyřazování na neutrál při ustálené jízdě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novinky trochu podrobněji, Interiér stejný. Skoro...
  2. V hlavní roli emise, Na trhu od října
  3. Fotogalerie: Volkswagen Touareg Facelift
  4. Oficiální fotogalerie: Volkswagen Touareg po faceliftu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků