VW Touareg: „placka“ od JE Designu znovu ve hře

Německá ladičská společnost JE Design se po roce opět vrací k tématu Touareg. A výkon posunula až na 440 koní.

Pánové z JE Designu dělí svoji pozornost rovnoměrně mezi všechny základní značky koncernu Volkswagen Group. Z poslední doby stojí za zmínku například Seat Leon FR posílený na 270 koní, dále pak třeba Audi Q7 s rozsáhlým bodykitem nebo Volkswagen Golf GTI blížící se svými parametry sériovému provedení Golf R. Již loni v září pak JE Design představil vylepšenou a posílenou verzi tehdy nového SUV VW Touareg druhé generace, nyní se k tomuto tématu vrací a nejvyšší výkony motoru 3,0 TFSI posiluje o dalších 30 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Leingartenu připravili pro Touareg rozsáhlou optickou sadu obsahující hlavně přední spoiler, rozšířené lemy blatníků, spodní část nárazníku zadního a střešní spoiler, jejíž cena byla stanovena v přepočtu na nemalých 132 000 Kč. Nové koncovky výfuků jsou k mání v několika stylech za ceny od 14 600 Kč. Celek pak doplňují nové dvaadvacetipalcové lité ráfky. Jak je u JE Designu zvykem, změny najdeme také pod kapotou, ale žádný „chrocht“ nečekejte, neboť opět vsadili na zážehový šestiválec 3,0 TFSI. Ten ve své sériové verzi dosahuje výkonu 379 koní (279 kW) a točivého momentu 580 Nm, nicméně po kúře JE Designu dává plných 440 koní (324 kW) a točivý moment 630 Nm. Díky tomu klesla doba potřebná pro zrychlení z klidu na 100 km/h z výchozích 6,5 na 5,9 s a naopak narostla nejvyšší rychlost z 240 až na 255 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato modifikace vás přijde na 98 000 Kč a dostanete roční záruku na motor, přeplňování, převodovku a zbytek pohonného ústrojí, za dalších 4 900 Kč je tato záruka dvouletá. JE Design nabízí také úpravu řídicí jednotky pneumatického pérování, která za 35 000 Kč sníží cestovní světlou výšku o 35 mm. Kompletní přestavba VW Touaregu s motorem 3,0 TFSI včetně nového lakování a registrace TÜV pak stojí 518 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 


 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků