VW Touareg od JE Designu: pokus o zázrak?

Někteří majitelé nemotorných SUV občas zatouží vtisknout svým mastodontům punc sportovního vzezření. Tady je inspirace.

Německá ladičská společnost JE Design patří k těm firmám věnujícím se především modifikacím automobilů koncernu VW Group. V poslední době se ale její pracovníci zřejmě zahleděli do SUV Volkswagen Touareg, přičemž jednu z mnoha jeho modifikací představili letos v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní ale pánové z JE Designu přicházejí s další sadou úprav zahrnujících modifikace podvozku, karoserie, interiéru i pohonných jednotek. Tato sada je určena pro vozy VW Touareg v provedení R-Line a zvenčí se vyznačuje použitím prostě působící masky chladiče bez znaku VW, přepracovanými nárazníky, rozšířenými podběhy kol s otvory na zadních stranách či difuzoru, který ale dále snižuje světlou výšku.

Tentokrát se zaměřili na modifikaci vznětových motorů, přičemž si opět vystačili prakticky jen s novým programem řídicí jednotky. Šestiválec 3,0 TDI byl posílen z výchozích 240 koní (177 kW) na 285 koní (210 kW). Výraznější je ale posílení osmiválce 4,2 TDI, který v továrním nastavení dává 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U JD Designu z něj dostali plných 410 koní (302 kW) a 930 Nm, což údajně zkrátí dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 5,8 s na 5,4 s a zvýší nejvyšší rychlost z 242 km/h na 269 km/h. JD Design dodává také vlastní dvaadvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 295/30 R22, rozchod kol byl pomocí podložek rozšířen o 30 mm vpředu a o 40 mm vzadu, což v kombinaci se sadou aerodynamických doplňků a omezením světlé výšky o 35 mm budí dojem celkově nižšího vozu. 

Interiér může být na přání zákazníka čalouněn Alcantarou, kterou najdeme nejen na palubní desce a dveřních obkladech, ale také na stropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků