VW Touareg od JE Designu: pokus o zázrak?

Někteří majitelé nemotorných SUV občas zatouží vtisknout svým mastodontům punc sportovního vzezření. Tady je inspirace.

Německá ladičská společnost JE Design patří k těm firmám věnujícím se především modifikacím automobilů koncernu VW Group. V poslední době se ale její pracovníci zřejmě zahleděli do SUV Volkswagen Touareg, přičemž jednu z mnoha jeho modifikací představili letos v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní ale pánové z JE Designu přicházejí s další sadou úprav zahrnujících modifikace podvozku, karoserie, interiéru i pohonných jednotek. Tato sada je určena pro vozy VW Touareg v provedení R-Line a zvenčí se vyznačuje použitím prostě působící masky chladiče bez znaku VW, přepracovanými nárazníky, rozšířenými podběhy kol s otvory na zadních stranách či difuzoru, který ale dále snižuje světlou výšku.

Tentokrát se zaměřili na modifikaci vznětových motorů, přičemž si opět vystačili prakticky jen s novým programem řídicí jednotky. Šestiválec 3,0 TDI byl posílen z výchozích 240 koní (177 kW) na 285 koní (210 kW). Výraznější je ale posílení osmiválce 4,2 TDI, který v továrním nastavení dává 340 koní (250 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U JD Designu z něj dostali plných 410 koní (302 kW) a 930 Nm, což údajně zkrátí dobu potřebnou pro zrychlení z klidu na 100 km/h z 5,8 s na 5,4 s a zvýší nejvyšší rychlost z 242 km/h na 269 km/h. JD Design dodává také vlastní dvaadvacetipalcové ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 295/30 R22, rozchod kol byl pomocí podložek rozšířen o 30 mm vpředu a o 40 mm vzadu, což v kombinaci se sadou aerodynamických doplňků a omezením světlé výšky o 35 mm budí dojem celkově nižšího vozu. 

Interiér může být na přání zákazníka čalouněn Alcantarou, kterou najdeme nejen na palubní desce a dveřních obkladech, ale také na stropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků