VW Tiguan R-Line: přerostlý atlet jde do prodejů

Modely automobilky Volkswagen s označením R-Line, jejichž vývoj má na starosti divize VW Individual, nejsou na evropských trzích žádnou novinkou. Nyní se označením R-Line bude moci chlubit i model Tiguan, který se však ve verzi R-Line objevil na veřejnosti již koncem roku 2007 na tuning show v Essenu. Zajímavostí tak je, že až teď se začíná dostávat k prodejcům a jednou z prvních zemí, kde bude Tiguan R-Line k dispozici, bude Velká Britanie.

V čase, kdy se Tiguan R-Line představil veřejnosti, nebyla jeho budoucnost vůbec jasná, ovšem relativně velký zájem ze strany veřejnosti postupně přesvědčil automobilku, že menší sériová výroba tohoto modelu bude mít smysl. Zvenčí se tento Tiguan odlišuje od těch ostatních hned na první pohled, nechybí sportovní bodykit, pseudodifuzor, logo edice a seznam úprav pak uzavírají 19-ti palcová litá kola. Uvnitř to taky není jen tak obyčejný Tiguan, potěší hliníkové pedaly, sportovní dekorativní lišty a model taktéž nezaostává ani po stránce standardní výbavy. Ta zahrnuje čtyři airbagy, přední mlhovky, dvouzonovou klimatizaci, sportovní pružení a dešťový senzor.
Pod kapotou ovšem moc silný agregát nečekejte, na výběr je pouze ze dvou výkonnostních verzí dieselového dvoulitru s výkony 102 kW/140 a 125 kW/170 koní a pro vyznavače zážehových agregátů je k dispozici dvoulitr TSI disponující výkonem 147 kW/200 koní. Ceny tohoto modelu v Britanii začínají na 24 635 librách (zhruba 750 tisíc Kč). 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 VW Tiguan R-Line
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků