VW Tiguan 2.0 BiTDI: Podívejte se, jak zrychluje a co umí s telefonem

Volkswagen přidává do nabídky pro model Tiguan několik dalších motorů. Tím nejzajímavějším je samozřejmě dvakrát přeplňovaný naftový dvoulitr, který jsme vyzkoušeli nedaleko Mnichova.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Naměřená dynamika (vs. Tiguan 2.0 TDI 140 kW)
  2. Co dokáže s telefonem?

Shodou okolností jsme v poslední době vydali hned několik článků na téma nového Volkswagenu Tiguan. Nedlouho po té, co se tato novinka dostavila do naší redakce, totiž přišla ještě také mezinárodní prezentace, kde automobilka kromě jiného představila vrcholnou naftovou jednotku nabízející 176 kW (240 k). Jak s ní Tiguan jezdí? 

Testy | SUV | Volkswagen

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Co se techniky týká, žádná velká překvapení nečekejte. Motor je totiž stejný s tím, co už dříve dostal současný Passat. Bavíme se tedy o řadě EA288, o objemu válců 1968 cm3 a o základních parametrech 176 kW (240 k) a 500 Nm. Pokud si chcete připomenout, jak systém dvou různě velkých turbodmychadel funguje, poslouží vám přiložené video. 

Stejně jako u Passatu je i v Tiguanu tento motor vždy doplněn o pohon všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. I ta je v podstatě identická s tím, co používá dříve představený sourozenec, má ale jinak nastavené převodové poměry. Samozřejmostí je také důkladná péče o emise, takže tu najdete systém vstřikování močoviny. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan můžete dostat v několika různých variantách včetně sportovního
R-Line nebo terénního provedení (vpravo)

Základní údaje slibují dost zajímavé věci a nakonec už dřívější test Passatu s motorem 2.0 BiTDI ukázal, že tento čtyřválec funguje výborně. Poměrně těžký Tiguan (provozní hmotnost 1795 kg) rozjede na stovku za 6,5 s a maximálně vůz zvládne 228 km/h. 

Testy | Volkswagen | Sedany | Volkswagen Passat

Test Volkswagen Passat 2.0 BiTDI B8: Jak jezdí ten nejsilnější?  

Naměřená dynamika 

Lepší službu než popisování dojmů ze zajímavé akcelerace udělají přesná čísla, a proto jsme také vrcholné biturbo během prezentace změřili. Výsledky ale berte jako předběžné, protože se nám nepodařilo najít dostatečně dlouhý a úsek rovné silnice (proto máme maximální rychlost zatím pouze 130 km/h) a protože silnice byla lehce mokrá.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dynamika vrcholnému dieselu v kontextu modelu Tiguan opravdu neschází. Rychlost 200 km/h zvládá s velkým přehledem 

Dvakrát přeplňované TDI se svým charakterem blíží benzinovým jednotkám. Nabízí solidní a plynulý zátah až k pěti tisícům, kam převodovka ve sportovním režimu motor také dotočí. Výsledek sprintu z nuly na 100 km/h ale nakonec nebyl tak zajímavý, jak slibují oficiální údaje. Přesně řečeno byl zhruba o sekundu horší. Měřili jsme ale, tak jako vždy, opět s dvojicí osob na palubě. 

SUV | Volkswagen | První svezení

Připravujeme test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7

V tabulce najdete přesná čísla a srovnání s nedávno testovanou slabší verzí o výkonu 140 kW. Naměřený rozdíl při sprintu na 100 km/h jsou téměř přesně dvě sekundy. Jenom pro připomenutí, uváděná čísla představují průměr nejlepšího pokusu v každém směru. 

Zrychlení: Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI vs. 2.0 TDI
  2.0 BiTDI 176 kW 2.0 TDI 140 kW
0-50 km/h (s) 2,70 3,13
0-100 km/h (s) 7,57 9,56
0-130 km/h (s) 12,46 15,63
     
30-50 km/h (s) 1,16 1,54
50-70 km/h (s) 1,46 2,10
80-120 km/h (s) 5,32 6,84

A zde ještě graf. Je zajímavé, že na prvních metrech je průběh zrychlení u 140 i 1760 kW prakticky totožný, od 50 km/h výše už ale biturbo naplno předvádí to, za co jste si připlatili. Nejrychlejší naftový Tiguan má pak dost elánu k tomu, abyste překročili 200 km/h, nad rychlostí 220 km/h už ale začne vítězit aerodynamický odpor. Hodnocení spotřeby si raději necháme na klasický český test. 

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá akcelerace 0-130 km/h. Červená křivka představuje Tiguan 2.0 TDI 140 kW, modrá vrcholné naftové biturbo. Obě auta měla pohon všech
kol a sedmistupňový automat

Jak vidíte z fotek, do rukou se nám dostalo terénní provedení postavené na osmnáctipalcových kolech. I tato verze umí být v zatáčkách velmi jistá a v kombinaci s hodně schopným dieselem nabízejícím kromě jiného velmi slušnou odezvu na plyn je možné si jízdu po okreskách patřičně užít, zároveň jsme se ale těšili velice solidnímu pohodlí, které nedávno testované provedení s výkonem 140 kW postavené na dvacítkách nenabízelo. 

Volkswagen v rámci prezentace ovšem představil ještě několik „konektivních“ novinek, o kterých se více dočtete v další kapitole. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků