VW „Speedy Beetle“ od ABT: první tuning

Již ve chvíli první prezentace třetího z rodu „brouků“ bylo jasné, že půjde o vděčné téma pro nezávislé ladičské společnosti.

Zcela nový Volkswagen Beetle modelového roku 2012 jsme vám představili teprve nedávno a nyní vám již můžeme představit první známky kompletního tuningového programu. První vlaštovkou v podobě mírně upraveného VW Beetle se před několika týdny blýskli pánové z internetové komunity VWVortex, ale lze se domnívat, že se skutečného života nedočká. Titul „první“ tedy s největší pravděpodobností poputuje k německé specializované firmě ABT Sportsline, která již nedávno anoncovala zahájení příprav rozsáhlého projektu Speedle (Speedy Beetle). Připomeňme, že společnost ABT Sportsline zůstává v posledních letech věrná produktům koncernu VW Group, z poslední doby si vzpomeneme třeba na kompakt Volkswagen Golf R nebo na nový sedan Audi A6, z let dávnějších pak za zmínku stojí i vylepšená Škoda Octavia RS ABT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto by měl vypadat "Speedle" z dílen ABT Sportsline 

Nový VW Beetle se do prodejů dostane až na konci letošního léta, ale již nyní je jasné, že první šťastní majitelé budou moci své miláčky svěřit do rukou pánů z ABT Sportsline, který dokončuje přípravy důsledných modifikací mechanických skupin, karoserie i interiéru. A u ABT mají pro každého něco, takže základní, skromný čtyřválec 1,2 TFSI posílí ze standardních 105 koní (77 kW) až na působivých 140 koní (103 kW), větší „čtrnáctistovka“ se může pochlubit posílením o plných 50 koní, tedy na 210 koní (154 kW). Vrcholné provedení 2,0 TFSI se pak má pochlubit špičkou okolo 230 koní (176 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ošizeni nezůstanou ani vyznavači nafty. Jednotka 1,6 TDI CR poskočí ze 105 koní (77 kW) na 125 koní a „dvoulitr“ posílí o 30 koní na celkových 170 koní (125 kW). Pro šlechtění karoserie u ABT připravili několik sad aerodynamických doplňků zahrnujících přední spoiler, difuzor vzadu, přítlačné křídlo a prahové obklady, jež mají ve spolupráci s individuálním lakováním, různými koncovkami výfuků, kryty svítilen vpředu i vzadu a doplňky z uhlíkových kompozitů z velkosériového Brouka udělat auto na míru. Změny se pak dotknou také interiéru a podvozku s možností instalace snížených a tužších pružicích jednotek a hliníkových ráfků ze série ABT DR. Na detaily si musíme ještě počkat, takže se zatím můžete podívat alespoň na první uvolněné snímky.
uches later this year.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků