VW „Speedy Beetle“ od ABT: první tuning

Již ve chvíli první prezentace třetího z rodu „brouků“ bylo jasné, že půjde o vděčné téma pro nezávislé ladičské společnosti.

Zcela nový Volkswagen Beetle modelového roku 2012 jsme vám představili teprve nedávno a nyní vám již můžeme představit první známky kompletního tuningového programu. První vlaštovkou v podobě mírně upraveného VW Beetle se před několika týdny blýskli pánové z internetové komunity VWVortex, ale lze se domnívat, že se skutečného života nedočká. Titul „první“ tedy s největší pravděpodobností poputuje k německé specializované firmě ABT Sportsline, která již nedávno anoncovala zahájení příprav rozsáhlého projektu Speedle (Speedy Beetle). Připomeňme, že společnost ABT Sportsline zůstává v posledních letech věrná produktům koncernu VW Group, z poslední doby si vzpomeneme třeba na kompakt Volkswagen Golf R nebo na nový sedan Audi A6, z let dávnějších pak za zmínku stojí i vylepšená Škoda Octavia RS ABT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto by měl vypadat "Speedle" z dílen ABT Sportsline 

Nový VW Beetle se do prodejů dostane až na konci letošního léta, ale již nyní je jasné, že první šťastní majitelé budou moci své miláčky svěřit do rukou pánů z ABT Sportsline, který dokončuje přípravy důsledných modifikací mechanických skupin, karoserie i interiéru. A u ABT mají pro každého něco, takže základní, skromný čtyřválec 1,2 TFSI posílí ze standardních 105 koní (77 kW) až na působivých 140 koní (103 kW), větší „čtrnáctistovka“ se může pochlubit posílením o plných 50 koní, tedy na 210 koní (154 kW). Vrcholné provedení 2,0 TFSI se pak má pochlubit špičkou okolo 230 koní (176 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ošizeni nezůstanou ani vyznavači nafty. Jednotka 1,6 TDI CR poskočí ze 105 koní (77 kW) na 125 koní a „dvoulitr“ posílí o 30 koní na celkových 170 koní (125 kW). Pro šlechtění karoserie u ABT připravili několik sad aerodynamických doplňků zahrnujících přední spoiler, difuzor vzadu, přítlačné křídlo a prahové obklady, jež mají ve spolupráci s individuálním lakováním, různými koncovkami výfuků, kryty svítilen vpředu i vzadu a doplňky z uhlíkových kompozitů z velkosériového Brouka udělat auto na míru. Změny se pak dotknou také interiéru a podvozku s možností instalace snížených a tužších pružicích jednotek a hliníkových ráfků ze série ABT DR. Na detaily si musíme ještě počkat, takže se zatím můžete podívat alespoň na první uvolněné snímky.
uches later this year.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků